2012-11-15, 12:50
Medlem
junazs avatar
Jag måste säga att en enorm mognadsskillnad som vi sett sista tiden (t ex då Tobias Sana missade öppet mål mot Tyskland och Zlatan klappade om honom istället för att skälla) visar sig tydligt då han vid kvitteringsmålet mot England (nedtagningen på bröstet och direktavslutet) istället för att springa ett varv och fira helt plötsligt sätter sig ner och klappar om Cahill för att kolla att han är okej, då han måste ha råkat trampa på honom eller något? Mycket fin sekvens och gest hursomhelst!
Citera
2012-11-15, 12:54
Medlem
Skumt att han får beröm i engelska media ändå? Hade han gjort de här mot Tyskland så hade dom inte skrivit en rad om saken. Dom kan ju i alla fall vara konsekventa i sin kritik mot honom tycker man. De kunde ju såga honom för att han inte gjorde någon assist igår.

Hoppas Milan är nöjda med försäljningen i alla fall.
Citera
2012-11-15, 13:02
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Ja det var verkligen inte att ta i från tårna, hur konstigt det än låter så presterar Messi inte lika bra i Argentinas tröja som i Barcelonas. Och det tror jag kort och gott beror på medspelarna.
Jag vet inte om du var ironisk här eller inte. Men nej det är inte att ta i. Det är bara att placera Messi i valfritt jämnbra lag som Sverige, tex Danmark och ser hur bra han egentligen är. Kan lova er att han inte kommer vara i närheten av så överlägsen som han är nu.
Citera
2012-11-15, 13:15
Medlem
GoFuckADucks avatar
Finns det ingen video med engelska kommentatorer med 4.e målet ?

Har bara sett ryska eller vad det nu är och dom låter så jävla tråkiga.
Citera
2012-11-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck

Hela matchen med engelska kommentarer finns ju på piratebay annars. Sök bara på Sweden-England så.
Citera
2012-11-15, 13:22
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollsfyllerist
Hela matchen med engelska kommentarer finns ju på piratebay annars. Sök bara på Sweden-England så.
Tack.

Gillar bara att höra fotbolls kunniga språk som engelska och spanska. Roligast med spanska där dom säger goooooal i typ flera minuter efter ett mål.
Citera
2012-11-15, 13:29
Avslutad
Som tidigare inbiten zlatan-hatre måste jag nog äntligen medge att han är helgrym. Tidigare hat beror väl mest på alla skriverier i media och så. Ogillar automatiskt folk de skrivs om i tid och otid, och även att jag främst tidigare enbart har kollat på fotboll i samband med Vm/Em där han åtminstone inte tidigare har levt upp till sitt rykte.

Men samtidigt måste man förstå att det inte är i ett landslag en toppspelare främst hör hemma utan det är ju såklart i klubblaget där spelarna känner varandra mycket bättre. Hade exempelvis Pirlo spelat för Sverige en match skulle hade jag säkert fått en helt annan bild av zlatan eftersom de två känner varandra sen Milan och vet vart de har varandra, hur bollarna ska slås i djupled osv. De är ju trots allt många eliter som inte alls får till det i landslaget, det gäller ju även Messi, Rooney och säkert flera andra. Jag inser ändå att det bli lite fel att skrika ut att det är överskattade idioter så fort de inte lyckas.

Men Hamrén verka ju ha något riktigt fint på gång nu. Ska bli intressant och se om Zlatan och resten av gänget kan åstadkomma något riktigt stort i nästkommande mästerskap
Citera
2012-11-15, 13:40
Medlem
GoFuckADucks avatar
Här rankar dom 10 bästa målen ever och Zlatans 4.e mål igår rankas som nr 1.
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2233247/Zlatan-Ibrahimovic-Diego-Maradona-John-Motsons-10-goals--VIDEO.html

Här är fler mål som jämförs med Zlatans.
http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/better-than-zlatan-ibrahimovic-watch-video-1437526
Senast redigerad av GoFuckADuck 2012-11-15 kl. 13:51.
Citera
2012-11-15, 15:09
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Håller nog med om detta. Ibra växte ett snäpp ytterligare i Milan, antingen var det en naturlig mognad, eller så var det Allegri som hittade någon sorts nyckel inne i skallen på Näzan och satte den i rätt läge. Idiotierna och arrogansen har avtagit rejält, och fram kliver en unikt kreativ och extremt värdefull lagspelare, utöver diverse konstmål då.

Lite grann på ålderns höst har Ibra tagit det sista klivet upp bland de stora kanonerna. Kan han nu bara hjälpa till att sparka Sverige till VM 2014 så är sagan fullbordad.
Samma sak med Cassano. Milan var en bra klubb för Zlatan. Han har ju själv tackat Milan etc
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck

http://www.talksport.co.uk/radio/listen-again/episode/95784

Tryck på 2100 - 2130 och spola sedan fram till 19.25

Citat:
Ursprungligen postat av mung
Det är möjligt. Jag kanske skulle ha lagt till att jag inte är särskilt intresserad av fotboll heller, så jag tittar inte på så mycket mer än svenska landslagets matcher. Han kanske är bättre på att passa utomlands. Eller också har något hänt de senaste månaderna.

Zlatan passar i landslaget också, men du såg vad som hände när han passade till Ranegie... Missade öppet mål. Han är vår bästa avslutare. Sen kommer Guidetti, men han är ju skadad.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Sjukt va folk det var som snackade om Zlatan idag på tunnelbana, buss och skola. I alla åldergrupper också. Två småflickor var de sista jag hörde prata om målet. Var så roligt när den ena tjejen skulle förklara målet för sin kompis
Senast redigerad av K.R.I.T. 2012-11-15 kl. 15:11.
Citera
2012-11-15, 17:20
Medlem
vonfnass avatar
Tankade hem matchen och har tittat igenom hela nu (var på konsert igår och därför missade matchen live).
Kul att se matchen med engelska kommentatorer, de är sjukt pålästa och hästlängder bättre och behagligare att lyssna på än svenska kommentatorer.
Nu till Zlatan.

Det har varit kul att se honom växa från egoist till lagspelare under dessa åren.
Jag har alltid sagt att Henke Larsson är den störste inom svensk fotboll.
Men efter Tysklandsmatchen, och framför allt matchen mot England igår gör att jag måste sätta Zlatan som den störste någonsin.
Han är den store ledare på planen Sverige har saknat sedan... ja, sedan Jonas Thern egentligen.

Zlatans utvecklingskurva var redan väldigt hög från allra första början, men har riktigt sakta men säkert vuxit med åldern, tills nu, då han står på toppen av sin karriär.
Framtiden ser ljus ut, och jag hoppas Zlatan är med och forslar fram de unga, så som Guidetti, Tobias Sana osv.

En sista sak, orelaterat till Zlatan, men vad gör Ranegie i landslaget? Killen stoppar upp spelet så fort han får bollen, tappar bollen åt höger och vänster, och kan inte träffa mål när väl chansen dyker upp.
Bort med Ranegie.

Jag hoppas vi får njuta av Zlatan ett par år till, gärna i samspel med Elmander.
Zlatan är ledaren, och Elmander är grovjobbaren.
Citera
2012-11-15, 18:01
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T.
Samma sak med Cassano. Milan var en bra klubb för Zlatan. Han har ju själv tackat Milan etc

http://www.talksport.co.uk/radio/listen-again/episode/95784

Tryck på 2100 - 2130 och spola sedan fram till 19.25

Zlatan passar i landslaget också, men du såg vad som hände när han passade till Ranegie... Missade öppet mål. Han är vår bästa avslutare. Sen kommer Guidetti, men han är ju skadad.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Raneige är en bra spelare. Bollen studsar upp precis när han ska slå till bollen. Vem som helst kan missa ett sånt där läge. Känns ju helt sjukt att totaldissa honom för den där missen när han sätter 9/10 i den situationen.

Angående Zlatan så är han på samma nivå som Messi och Ronaldo just nu. Helt galet bra.......
Citera
2012-11-15, 18:11
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Det är lite sjukt att Zlatan är på TOPPEN av sin karriär IDAG. 31år gammal, 3år efter han gick till världens bästa lag, Barcelona, 2år efter han blev "bortforslad" från samma lag.

Han är bättre än någonsin!

Kan tiden i Barcelona vara "anledningen"?
Han vägrade acceptera behandlingen där, även om han kanske inte var en duvunge, och nu jävlar ska han bli bäst i världen. Det finns inget annat. Han är en JÄVLA vinnarskalle. Han har ju vunnit överallt förutom i Milan förra året.

Han har mognat så JÄVLA mycket - att han kollade hur backen i England mådde efter hans underbara 2-2 är fan bevis nog. Det var NÄSTAN störst igår, men fick inga notiser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in