Som tidigare inbiten zlatan-hatre måste jag nog äntligen medge att han är helgrym. Tidigare hat beror väl mest på alla skriverier i media och så. Ogillar automatiskt folk de skrivs om i tid och otid, och även att jag främst tidigare enbart har kollat på fotboll i samband med Vm/Em där han åtminstone inte tidigare har levt upp till sitt rykte.
Men samtidigt måste man förstå att det inte är i ett landslag en toppspelare främst hör hemma utan det är ju såklart i klubblaget där spelarna känner varandra mycket bättre. Hade exempelvis Pirlo spelat för Sverige en match skulle hade jag säkert fått en helt annan bild av zlatan eftersom de två känner varandra sen Milan och vet vart de har varandra, hur bollarna ska slås i djupled osv. De är ju trots allt många eliter som inte alls får till det i landslaget, det gäller ju även Messi, Rooney och säkert flera andra. Jag inser ändå att det bli lite fel att skrika ut att det är överskattade idioter så fort de inte lyckas.
Men Hamrén verka ju ha något riktigt fint på gång nu. Ska bli intressant och se om Zlatan och resten av gänget kan åstadkomma något riktigt stort i nästkommande mästerskap