Citat:
Ursprungligen postat av
Kedox
Måste ju vara något denna mannen sprider på bänken och omklädningsrummet som gör alla runtkring honom till små vilsna harar. Tror hans taktik är att stå och skälla och trycka ner andra i skosulorna är en taktik han tror gör dem bättre. Hans tunnelseende är extremt.
Han må ha landslagets bästa skott (om inte Jesper Karlsson kommit ikapp) men det hjälper ju föga när han inte kan springa och alltid står offside.
Han hade säkert kunna göra snygga mål om bollen landade precis vid fötterna. Men sånt kan man inte begära så länge man inte har en De Bruyne i laget.
Tänkte iallafall prata om varför han drar ut på avslutet. Känns uppenbart att landslaget och Milan subtilt försöker ge honom en inofficiell tränar/ledarroll vilket han förvisso gärna tar men med motkravet att han också ska få spela.
Han har miljonerna, bilarna, vänskspskretsen. Vet att han skulle dränkas i erbjudanden och kunna bli tränare och affärsman på en dag. Men han tycker det är tråkigt.
Han är en adrenalinjunkie som söker kickar och den bästa kick han vet är att stå på plan inför tusentals fans, höra deras jubel, sätta en balja etc. Det är vad han lever för
Tror han initialt tänkte sluta tidigare men insåg nog med skadan 2016 hur beroende han är. Han måste ha sina kickar likt en pundare och är totalt livrädd för hur han skall kunna ersätta detta när fotbollen tar slut, han har inte funnit något och det ger honom panik.
Därför tränar han som en idiot för att fysiskt försöka förhindra sitt åldrande. Därför knyter han fortfarande på sig dobbade dojor trots att han vet att hans bästa dagar är förbi.
Wow! En djupare analys i tråden! Trevligt.
För att föra mitt strå till stacken, argumentera lite ..
Till vissa delar tror jag att du har rätt. Att han trycker ner folk är väl allmänt känt. Mido uttryckte det väldigt bra i en dokumentär. Vart än han kommit (undantag Barcelona) har han fått laget att spela för honom. Att styra och domdera i omklädningsrummet har väl varit ett verktyg.
Angående adrenalinet tror jag att du har helt rätt. Min amatörteori är att han försökte ganska hårt att få in en fot i Hollywood men han insåg väl att han bara var en i mängden därborta och det skulle vara i princip omöjligt att slå sig in i filmbranschen utan kontakter eller nåt speciellt att erbjuda.
Annars tror jag inte att han hittat något annat som han kan tänka sig göra. Vi måste komma ihåg, han har levt i denna fotbollsbubbla sen han var 19-20 (egentligen sen han var 17-18) och det måste vara ganska skrämmande att ta steget in i den "riktiga" världen. Han kan ju bara fotboll professionellt. Och inget av hans företagande har gått särskilt bra så då återstår bara fotbollen till slut. Det måste kännas...tomt.
Han sa att han skulle sluta på topp vilket inte skedde och han har sagt att han inte kommer spela i allsvenskan.... får se om han håller det...
Personligen tycker jag inte han ska vänta med allsvenskan. Vore lite synd att få se en parodi. Hans senaste matcher har inte direkt övertygat även om han hade några skarvningar mot Polen som kunde gått hem.