2009-11-30, 00:20
Medlem
Hej, Det är så här att jag var i Frankrike förra veckan. jag märkte att ALLA taxi bilar har dragit fram framsätet så att man inte kan sitta där. jag har nu gått runt och funderat på VARFÖR man inte får sitta i framsätet i en taxi bil i frankrike.

Jag måste veta varför. Kan inte sova annars ='(

Tack
Citera
2009-11-30, 00:21
Bannlyst
För att vid en eventuell krock så skulle man kunna få airbagen rakt i ansiktet.
Citera
2009-11-30, 00:22
Medlem
UAAs avatar
Framsätet är "deras". Det jag menar är att Taxichauffören som jobbar en hel dag i samma bil vill känna lite space, och en yta som de får behålla privat.
Citera
2009-11-30, 00:25
Medlem
Men detta ser man aldrig i sveriges taxi bilar. Dom jobbar ju också hela dagar fransmänen måste ha någon annan förklaring !
Citera
2009-11-30, 00:41
Medlem
andreews avatar
fransmän har alltid varit korkade. Kanske någon rånvåg eller nåt också?
Citera
2009-11-30, 01:29
Medlem
bds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavVasa
För att vid en eventuell krock så skulle man kunna få airbagen rakt i ansiktet.
Haha! Nej, det vill man ju inte ha.
Citera
2009-11-30, 01:32
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monlast
Men detta ser man aldrig i sveriges taxi bilar. Dom jobbar ju också hela dagar
Är en del av kulturen helt enkelt.
Citera
2009-11-30, 01:38
Medlem
frankie16s avatar
Så här ligger det till. I början av seklet var väldigt många taxichaffisar i Frankrike homosexuella. Ett sätt för andra homosexuella att veta vad taxichaffören hade för läggning var att skjuta bak sättet så man kunde sitta bredvid honom. Sträcka ut en hand över låret och så vidare.

Den här traditionen har levt vidare och för de nya taxichafförer som inte är homosexuella har det blivit något av ett problem. Därför visar de straighta taxichafförerna för de homosexuella att dom inte har något att hämta genom att skjuta fram sätet.
Citera
2009-11-30, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Så här ligger det till. I början av seklet var väldigt många taxichaffisar i Frankrike homosexuella. Ett sätt för andra homosexuella att veta vad taxichaffören hade för läggning var att skjuta bak sättet så man kunde sitta bredvid honom. Sträcka ut en hand över låret och så vidare.

Den här traditionen har levt vidare och för de nya taxichafförer som inte är homosexuella har det blivit något av ett problem. Därför visar de straighta taxichafförerna för de homosexuella att dom inte har något att hämta genom att skjuta fram sätet.

Stämmer det där så ja vet inte rikitgt vad jag ska säga.... Om inte vilket det lutar åt så är du min herre- en jävel på att ljuga trovärdigt! Må du straffas å det grövsta om det var en simpel lögn.
Citera
2009-11-30, 03:06
Medlem
hunden?

Läste för många år sedan att passagerarsätet fram var till för chaufförens hund. Kan ha fel men de är ett hundtokigt folk och ger vovven mycket utrymme, bildligt som bokstavligt
Citera
2009-11-30, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monlast
Men detta ser man aldrig i sveriges taxi bilar. Dom jobbar ju också hela dagar fransmänen måste ha någon annan förklaring !

För att du inte ska kunna hugga dom och ta deras pengar, antar att det är galler med som i de flesta andra länder..
Citera
2009-11-30, 06:46
Medlem
sommarlovs avatar
I Storbritannien är framsätet till för din väska, försöker du sätta dig där är du en dum turist!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in