2009-11-29, 19:37
Medlem
hej! (hoppas tråden kom rätt)

Jag skulle vilja ha hjälp att hitta ett program eller något liknande för att få ett bakgrundsljud på t.ex https://www.flashback.org. Man ska bara skriva in url-länken i pogramet och väljer en bra låt man tycker om. sedan när jag går in på webbsidan så börjar låten spelas utan att jag måste trycka på en play-knapp eller något liknande

komihåg att det inte är min egen webbplats jag vill ha det på!

ps! har googlat och sökt ett bra tag!
Citera
2009-11-29, 19:42
Medlem
systems avatar
Tråden kom definitivt inte rätt.

Edit: Eller så är det jag som läser dåligt.

Hursomhelst så har jag inget svar på din fråga. Vi får hoppas någon annan vet.
Senast redigerad av system 2009-11-29 kl. 19:45.
Citera
2009-11-29, 19:47
Medlem
då får admin vara snälla och flytta tråden:P
Citera
2009-11-29, 21:42
Bannlyst
Kod:
<embed src="låten.mp3" width="1" height="1" autostart="true" loop="false" ></embed>
borde väll fungera..
Citera
2009-11-29, 21:59
Medlem
Glockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Kod:
<embed src="låten.mp3" width="1" height="1" autostart="true" loop="false" ></embed>
borde väll fungera..
Jovisst, man kanske kan lägga in det via greasemonkey på något sätt? Eftersom ts inte syftade på sin egen hemsida.
Citera
2009-11-29, 22:02
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glocken
Jovisst, man kanske kan lägga in det via greasemonkey på något sätt? Eftersom ts inte syftade på sin egen hemsida.
Tänkte på det jag med.
Det kanske skulle gå om man då körde med nått liknande när man länkar:
Kod:
file://localhost/C:/lat.mp3
Citera
2009-11-29, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glocken
Ah jag läste för snabbt och missade "inte" i meningen om vilken hemsida det handlade om..
Nä har ingen aning.. Mod borde flytta tråden..
Citera
2009-11-30, 10:55
Moderator
^Eazs avatar
Jag har fått en del RP's på den här tråden, men jag tror den är placerad rätt. Orsaken att jag tror den är placerad rätt är att jag förstår TS som att han söker ett program spelar upp olika låtar beroende på vilken hemsida han besöker.

e.g. surfar jag till Flashback så spelas X upp, men surfar jag vidare till aftonhoran så börjar Y spelas upp.

Om jag har missförstått detta så droppa ett PM så ska vi se vilket forum som är bäst.

Självklart så har TS en Mac och det är ett Macprogram h*n letar efter?
Citera
2009-11-30, 11:20
Medlem
flipper1446s avatar
Jag utgår från att det inte finns något färdigt program med den typen av funktionalitet som TS efterfrågar, detta efter som det är en helskum funktion som inte ens en promille av alla macanvändare skulle finna intressant.

Så då är du utelämnad åt dig själv, TS. Att skapa programmet på egen hand. Lyckligtvis har du valt en plattform som innehåller ett scriptspråk som är lätt att lära sig. Så googla efter AppleScript tutorial eller något liknande.

Kan/vill du inte lära dig detta själv får du betala någon som gör det åt dig. Jag föreslår att du tar någon av de stora jobbsajterna som t.ex. rentacoder.com där du får detta utfört för en spottstyver mot vad en svensk utvecklare skulle ta om du ber om en offert. Se bara till att du specar jobbet nogrannt annars kommer din lilla kodslav i Bangladesh inte att göra som du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in