2009-11-29, 18:04
Medlem
AquaRegias avatar
För att det ska räknas som korspostning, måste det vara samma person som skapar trådarna?

T.ex. om det skapas en ny tråd om X, skapad utav A, och det redan finns en officiell tråd om X skapad utav B. Har då A gjort sig skyldig till korspostning? Eller ska (den icke-officiella) tråden om X rapporteras som felplacerad tråd eller hur funkar det?
Citera
2009-11-29, 18:07
Medlem
b0gfettos avatar
Korspostning är om det är samma trådstartare, och den nyskapade rapporteras som felplacerad.
Citera
2009-11-29, 19:20
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Korspostning är om det är samma trådstartare, och den nyskapade rapporteras som felplacerad.
Det stämmer, men det kan tilläggas att det inte behöver vara en trådstart, det räcker med att en användare postar samma inlägg i flera olika trådar (även om det naturligtvis är svårare att upptäcka).
Citera
2009-11-29, 19:40
Medlem
AquaRegias avatar
Okej, då vet jag det. Tack
Citera
2009-11-29, 20:14
Medlem
_abous avatar
Om man försöker vara duktig och frågar i en enorm stickey får man ju sällan svar inom en rimlig tidsperiod. Är det då korspostning att göra en ny tråd efter ett tag?
Citera
2009-11-29, 20:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Om man försöker vara duktig och frågar i en enorm stickey får man ju sällan svar inom en rimlig tidsperiod. Är det då korspostning att göra en ny tråd efter ett tag?

Rimligen är det väl bättre att bumpa sitt eget inlägg i den stora tråden efter något dygn eller några timmar lite beroende på tid på dygnet, verksamheten i trådarna varierar ju lite och ibland krävs det lite tålamod innan man startar en ny tråd.

Men i princip så räknas det som korspostning, det iaf är många trådar som blivit låsta med hänvisning till 0.04 i det fall du beskriver.
Citera
2009-11-29, 23:15
Medlem
core_s avatar
Citat:

Ja, det är det. Dessutom lär tråden bli kastad eftersom frågeställningen SKALL tas i för detta avsedd, klistrad tråd och inte i en separat tråd
Citera
2009-11-30, 00:04
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Om det inte vore så (och vi utifrån sagda duktighetspost förutsätter att du förstått vitsen med stickynorm), hur då rimligt förklara stortrådens existens?

Jag skulle gärna se ett tillägg i 0.04/praxis som kan ge tillsägelse för egoklon av åtminstone klistrad (hellre även, efter omständighet, samlings-) tråd.
Citera
2010-07-22, 10:55
Medlem
loveak47s avatar
Tjena, har också en fråga om korspostning.

Jag har ett problem med min dator, så jag startade en tråd i windowsforumet. Folk försökte hjälpa men inget hjälpte. Jag fick då rådet att det kunde vara ett virus.
Jag startade då en väldigt snarlik tråd i virusforumet med samma frågeställning, och den blev låst pga. korspostning.

Men mitt problem kvarstår alltså med min dator och jag tror folket i virusforumet kan hjälpa..
Vad göra?
Citera
2010-07-22, 11:00
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveak47

Jag har ett problem med min dator, så jag startade en tråd i windowsforumet. Folk försökte hjälpa men inget hjälpte. Jag fick då rådet att det kunde vara ett virus.
Jag startade då en väldigt snarlik tråd i virusforumet med samma frågeställning, och den blev låst pga. korspostning.

Men mitt problem kvarstår alltså med min dator och jag tror folket i virusforumet kan hjälpa..
Vad göra?

Rapportera din gamla tråd som felplacerad och be att få den flyttad till virusforumet.
Citera
2010-07-22, 11:01
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveak47

Vad göra?
Rapportera din första tråd och be om att få den flyttad.

Tvåa...
Citera
2010-07-22, 12:50
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det stämmer, men det kan tilläggas att det inte behöver vara en trådstart, det räcker med att en användare postar samma inlägg i flera olika trådar (även om det naturligtvis är svårare att upptäcka).

Jag har aldrig riktigt förstått vad som gäller när det kommer till "vanliga" inlägg. Om jag t.ex gjort en utmärkt lista om X och postat den i någon tråd sen lite senare kommer en tråd up som behandlar ungefär samma ämne är det då korspostning att kopiera den gamla listan och återanvända den i den nya tråden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in