Citat:
Ursprungligen postat av fiskmedcitron
Det är så sant som det du säger men sitter i samma sits och det är inte lätt. Men något som jag har reflekterat på som har hjälpt mig är musiken. Min teori: Glad musik ger förhoppningsvis glada tankar och dem "lurar" hjärnan att vara glad och glad=energisk O.B.S icke vetenskapligt bevisat!

Jag och mina bäng "smarta" ideér...
Men försök få in något rutinmässigt ut och gå en runda, fiska, gå ut med en kamera och fota. Motionera är svin bra! Nackdelen med att träna på gymmet om man inte har en kompis som hänger med varje träning, så är det att jävligt man lätt kan skolka ett pass eller två.
En förening på bygden vad som, karate, bordtennis, brodyr etc.. Då folk som är med där "pushar" en att komma dit (känns ganska dumt att komma var annan, tredje gång) Om det är en fysisk aktivitet involverat så kommer hjärnan sannerligen förr eller senare "belöna" dig.
Om du kommer igång med träning regelbundet kommer aptiten tillbaka automatiskt. Dock är det förbannat tråkigt att laga maten men om man lagar efter ett recept blir det lite, lite roligare och gör man stora satser så behövs det inte göras så jätte ofta då man kan hamstra i frysen.
Om du lider av samma sak som med mig och von_S att det inte händer något efter arbetstid, prova papper och penna, skriv upp vad som skall göras diska, dammsuga o.s.v och bocka av efter ett lyckat uppdrag!
Knarket ger dig belöning som man inte riktigt förtjänar så det är ju skitbra att du håller på att sluta för det är nog det bästa. Men
om det skiter sig, köp inte en femma och sitt i soffan och rök upp allt på några dagar. Utan försök att kontrollera dig att inte röka för ofta, då 2 gånger på en månad är för mycket och om du nu skulle röka försök att sysselsätta dig med något som kräver tankearbete dvs. inte sätta på film efter film efter film.
Framför allt, se inte dig själv som deprimerad,
lär att älska dig själv!
Oj mycket text från någon som själv inte mår så bra, men att försöka hjälpa dig har gjort mig lite gladare(: eftersom jag absolut tror att du kan klara dig ut utan mediciner och tycker att du ska se det som sista alternativ, men vad vet jag, äter inte ens huvudvärkstabletter.
Lycka till att komma ur skiten The Universe Fucker!