Flashback bygger pepparkakshus!
2009-11-29, 01:50
Medlem
neonguys avatar
Firefox - Förmodligen störst hopp här, men verkar inte funka helt. Under "Bokmärken"-menyn väljer jag "Ordna bokmärken..." och där kan jag sortera efter adresser. Sådär klart! Trodde man... Sen när man går tillbaka till Bokmärken-menyn så är ju allt fortfarande ett jävla kaos.

Internet Explorer - Där kan man nog fast inte öppna flikar, vilket är långt viktigare.

Safari - Finns inte ens ett alternativ under "Bokmärken".

Några förslag?
Citera
2009-11-29, 01:56
Medlem
Seawnos avatar
Edit: Läste helt fel.
Citera
2009-11-29, 02:26
Medlem
mpopovacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonguy
Firefox - Förmodligen störst hopp här, men verkar inte funka helt. Under "Bokmärken"-menyn väljer jag "Ordna bokmärken..." och där kan jag sortera efter adresser. Sådär klart! Trodde man... Sen när man går tillbaka till Bokmärken-menyn så är ju allt fortfarande ett jävla kaos.

Internet Explorer - Där kan man nog fast inte öppna flikar, vilket är långt viktigare.

Några förslag?

Tror att alla bokmärken sorteras in i ordning efter att dom blir tillagda. Det du skulle kunna göra är (om du har firefox):

Bokmärken => Ordna bokmärken => Bokmärkesmenyn

Sen är det bara att flytta runt dom där inne och lägga in avskiljare (högerklicka på det bokmärke du vill ha överst under avskiljaren och välj "lägg till avskiljare")
Citera
2009-11-29, 03:00
Medlem
neonguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpopovac
Tror att alla bokmärken sorteras in i ordning efter att dom blir tillagda. Det du skulle kunna göra är (om du har firefox):

Bokmärken => Ordna bokmärken => Bokmärkesmenyn

Sen är det bara att flytta runt dom där inne och lägga in avskiljare (högerklicka på det bokmärke du vill ha överst under avskiljaren och välj "lägg till avskiljare")

Ursäkta, men vad har avskiljare med saken att göra? Spelar ingen roll vad jag gör för ändringar, dom får ändå ingen effekt sen när ja stängt ned funktionen för att sortera.
Citera
2009-11-29, 04:16
Medlem
Om du i Firefox går in under 'Ordna bokmärken' så kan du högerklicka på önskad bokmärkesmapp och välja sortera efter namn längst ner i menyn.

Kanske inte var det du var ute efter, men det är det enda sättet jag känner till som funkar.
Citera
2009-11-29, 05:26
Medlem
neonguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Credunt
Om du i Firefox går in under 'Ordna bokmärken' så kan du högerklicka på önskad bokmärkesmapp och välja sortera efter namn längst ner i menyn.

Kanske inte var det du var ute efter, men det är det enda sättet jag känner till som funkar.

Ja det funkar efter namn, men vill ha efter adress och den funktionen finns bara i menyn där uppe fast som ej funkar som sagt...
Citera
2009-11-29, 11:56
Medlem
th3vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonguy
"Visa bokmärken" är första valet under menyn "Bokmärken", där kan du sortera på.

Klicka på "Bokmärkesmeny", tredje ikonen från toppen, om det bara är just bokmärkesmenyn du vill sortera.
Citera
2009-11-30, 06:31
Medlem
neonguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av th3vil
"Visa bokmärken" är första valet under menyn "Bokmärken", där kan du sortera på.

Klicka på "Bokmärkesmeny", tredje ikonen från toppen, om det bara är just bokmärkesmenyn du vill sortera.

Manuell sortering går ja, men inte automatiserade sorterings-funktioner.
Citera
2009-11-30, 07:04
Medlem
TheCazes avatar
Välkommen till Opera klubben!

Nej men jag Opera har dessa funktioner som du söker. Blir kanske lite annorlunda för dig men du kan kika och se om det är nått som passar dig.
Citera
2011-01-04, 15:24
Medlem
TechnoMattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Välkommen till Opera klubben!

Nej men jag Opera har dessa funktioner som du söker. Blir kanske lite annorlunda för dig men du kan kika och se om det är nått som passar dig.

Jag har installerat Opera 11 efter att ha haft Mozilla Firefox 4.0b8 innan och fick trixa ett tag med mina bokmärken.

Sorterade dem enligt: "Hantera Bokmärken...(Ctrl+Skift+B)" och under "Visa" valde jag
-Visa allt
-Sortera enligt egen sortering (När du gjort detta kan du flytta dem och lägga dem i vilken ordning du vill)
-Stigande ordning !!! (Denna sista ändring från Fallande till stigande ordning var räddningen)

Hoppas det är till nån hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in