2009-11-28, 22:27
Medlem
Jag har lemplighets intyg för att få övningsköra bil, har tyvärr dragit på en rad trafik förseelser bl.a olovlig körning, grov värdslöshet i trafik m.m under tiden.
Nu till frågan, om jag tar mitt körkort innan länsstyrelsen hinner åter kalla mitt lämplighets intyg. Kan dom åter kalla mitt körkort istället?
Citera
2009-11-28, 22:39
Medlem
Trollunges avatar
Du kan inte försöka lura till dig ett körkort. Dom är tänkt på detta redan
Citera
2009-11-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollunge
Du kan inte försöka lura till dig ett körkort. Dom är tänkt på detta redan

Utvecka
Citera
2009-11-28, 22:48
Medlem
-mollen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziontek
Jag har lemplighets intyg för att få övningsköra bil, har tyvärr dragit på en rad trafik förseelser bl.a olovlig körning, grov värdslöshet i trafik m.m under tiden.
Nu till frågan, om jag tar mitt körkort innan länsstyrelsen hinner åter kalla mitt lämplighets intyg. Kan dom åter kalla mitt körkort istället?
tjenare !! ja det kan dom. och i o me att prövo tiden är på 2 år så kommer du bli tvungen att göra om både teori och uppkörning om dom tar ditt kort. så mitt tips är att du har is i magen och ser hur det utvecklar sig. innan du gör klart kortet. lycka till.
Citera
2009-11-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -mollen-
tjenare !! ja det kan dom. och i o me att prövo tiden är på 2 år så kommer du bli tvungen att göra om både teori och uppkörning om dom tar ditt kort. så mitt tips är att du har is i magen och ser hur det utvecklar sig. innan du gör klart kortet. lycka till.
Su du tror inte att det är nogon meng, det kan inte ses som en förmildrande omständig att man har tagit kökortet så att dom nöjer sig med en varning?
Citera
2009-11-28, 23:06
Medlem
-mollen-s avatar
[quote=Ziontek]Su du tror inte att det är nogon meng, det kan inte ses som en förmildrande omständig att man har tagit kökortet så att dom nöjer sig med en varning?[/QUOT nej jag har svårt att tänka mig det. dom är stenhårda på såna grejer, och nybörjare är dom extra hårda emot. tyvär så tror jag att du slänger pengarna i sjön om du går vidare med din utbildning. men som ja sa förut så tycker ja du ska lugna dig litte och se hur det utvecklar sig..
Citera
2009-11-28, 23:08
Medlem
Ok, tack för svaren
Citera
2009-11-28, 23:09
Medlem
Ingen anna som har någon fundering kring detts
Citera
2009-11-29, 00:08
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ingen anna som har någon fundering kring detts

Det sista du ska ha är ju ett körkort, ˙ppenbarligen.
Citera
2009-11-29, 02:56
Medlem
99stoffe99s avatar
Som sagt tidigare i tråden. Att fortsätta din utbildning lär vara bortkastade pengar. Jag tycker du skall ringa till länsstyrelsen och höra med dom vad dom har och säga om hur lång tid du blir av med ditt lämplighetsintyg.
Citera
2009-11-29, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottweiler
Det sista du ska ha är ju ett körkort, ˙ppenbarligen.

Vilken klippa
Citera
2009-11-29, 09:27
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ja.
Citat:
det kan inte ses som en förmildrande omständig att man har tagit kökortet så att dom nöjer sig med en varning?
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av -mollen-
och nybörjare är dom extra hårda emot.
Nej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto