2009-11-28, 22:08
Medlem
Jag har jättelänge nu försökt att föra över filmer som ligger på hårddisken, till min ipod classic. Det går uppenbarligen inte att lägga till dem i itunes och därefter synka med ipoden. Men det går heller inte att lägga till dem direkt via hårddisken till enheten. Har även försökt att ladda ner olika konverteringsprogram, vilket heller inte har funkat. Någon som har något bra tips?
Citera
2009-11-28, 22:36
Medlem
Namters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PYTis
Jag har jättelänge nu försökt att föra över filmer som ligger på hårddisken, till min ipod classic. Det går uppenbarligen inte att lägga till dem i itunes och därefter synka med ipoden. Men det går heller inte att lägga till dem direkt via hårddisken till enheten. Har även försökt att ladda ner olika konverteringsprogram, vilket heller inte har funkat. Någon som har något bra tips?
Funkar det att spela upp film i din ipod? konverterar du till .mp4 ? skaffa itunes
Citera
2009-11-28, 22:55
Medlem
Ja det är klart det gör.. Det är ju biten mellan datorn och itunes som inte funkar.
Citera
2009-11-28, 23:34
Medlem
RobinsonKruses avatar
Du skrev först att du inte kan lägga in dom i iTunes sen svarade du ja på att det som krånglar är att lägga in dom i iPoden, har du verkligen konverterat filmerna till det format som din iPod stödjer?
Citera
2009-11-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PYTis
Ja det är klart det gör.. Det är ju biten mellan datorn och itunes som inte funkar.

http://www.redchairsoftware.com/anapod/copygear.php
Jag tror man kan skicka över video från datorn till ipodden med CopyGear, eller så är det Explorer som det funkar med (och då finns den inte för Mac.)

Men ja, du slipper iallafall iTunes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in