Hej, det är så att jag har gjort ett uttag från en spelsida, en spelsida där jag tagit ut förut till mitt bankkonto utan problem, men nu har det krånglat sig lite, tänkte se vad ni har för funderingar kring detta och även tips och råd.
11/17 -09 gjorde jag ett uttag från spelsidan har nu alltså skrivit in mitt IBAN nummer som jag har på mitt swedbank konto och även swedbanks BIC nummer, 11/18 -09 godkändes uttaget av spelsidan.
Än idag har jag inte sett en skymt av pengarna på varken mitt spelkonto eller mitt bankkonto, trots att spelsidan lovar att det ska ta mellan 4-6 arbetsdagar, nu har det alltså gått 7-8 arbetsdagar.
Jag har nu kontaktat spelsidan om detta och dom har "startat en utredning" eller vad man ska kalla det.
Vad kan ha hänt med pengarna? Vart är pengarna mitt emellan en transaktion, alltså från att pengarna lämnat avsändaren tills INNAN dom nåt mottagaren? Vart är pengarna då? Jag antar att mina pengar är där? Och kan dom försvinna där ifrån?
Finns det någon risk att jag aldrig mer kommer att få se dessa pengar igen?
Och isåfall hur kommer det sig?
Vad är det för typ av utredning avsändaren (spelsidan) gör nu när jag kontaktat dom om detta problem?
Finns det någon ersättning jag kan kräva när mina pengar kommer till rätta (om dom nu gör det) av någon part (avsändare vs mottagare)
Sen tänkte jag fråga, är det 0% chans att det sker en överföring på en helgdag, eller kan det komma in en transaktion på en helgdag?
Som ni ser hade jag många frågor men mycket få svar, hoppas ni kan fixa till detta lite så det blir lite mer balanserat i min hjärna och jag kan lugna ner mig lite
Sen tycker ni jag bör vara orolig?
Och till sist av allt, detta rör sig inte om några stora summor, men några tusenlappar är det iaf, men inte över 10k.
Det rör sig alltså om en valutaväxling från Euro till SEK i detta fall.
Mvh