2009-11-28, 00:10
Medlem
Livrädd med stils avatar
Just så beskriver sig ofta tjejer sig som i olika sammanhang. Vad i helsike är sprallig? Och om det är i princip rastlös, varför vill man då beskriva sig som rastlös? I min värld är det inget positivt. Hatar folk som inte kan vara tysta och sitta stilla.

Så varför heter det ofta "Jag är en glad och sprallig tjej" bla bla.

Jag blir alltså förbannad över ordet sprallig pga;
1: Jag vet knappt vad det betyder
2: Jag hatar folk som inte kan sitta stilla framför tvn nån timme utan att denne måste ut i naturen och upptäcka saker
3: Jag ogillar folk som inte har vett att beskriva sig själv på ett bättre sätt.
Citera
2009-11-28, 00:15
Medlem
Hevoxs avatar
Antar att "sprallig" betyder energisk i detta sammanhang.
De gillar att göra saker, inte _BARA_ sitta hemma och kolla på tv.
Citera
2009-11-28, 00:18
Bannlyst
Glad och sprallig= Full med energi och lättknullad
Citera
2009-11-28, 00:20
Bannlyst
Det dom vill antyda är att dom är lite "tokiga", kanske "knäppa" och helt enkelt "unika", dvs "skiljer sig från mängden". Oftast betyder detta att dom är jävligt gapiga och jobbiga, och tror att dom är alldeles för bra på sex.
Citera
2009-11-28, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livrädd med stil
Just så beskriver sig ofta tjejer sig som i olika sammanhang. Vad i helsike är sprallig? Och om det är i princip rastlös, varför vill man då beskriva sig som rastlös? I min värld är det inget positivt. Hatar folk som inte kan vara tysta och sitta stilla.

Så varför heter det ofta "Jag är en glad och sprallig tjej" bla bla.

Jag blir alltså förbannad över ordet sprallig pga;
1: Jag vet knappt vad det betyder
2: Jag hatar folk som inte kan sitta stilla framför tvn nån timme utan att denne måste ut i naturen och upptäcka saker
3: Jag ogillar folk som inte har vett att beskriva sig själv på ett bättre sätt.

Man är bortgjord och förmodligen ganska obegåvad alt. 7 år gammal, om man väljer att presentera sig så där...

Synonymer till sprallig:

livad, munter, pigg, uppspelt, upprymd, yster, livlig.

Detta är inte samma sak som att "inte kunna sitta still". Så du har inte förstått saken rätt.

Testa synonymer.se om du är osäker nästa gång.
Citera
2009-11-28, 00:33
Medlem
dirnas avatar
Sprallig betyder för mig att man är glad och skämtsam och tycker om att skoja och bjuda på sig själv.
Citera
2009-11-28, 00:39
Medlem
tomtemoors avatar
Fy fan för ordet sprallig. Ett jävla dagisord för obegåvade fruntimmer. Hur fan kan vilja beskriva sig själv med ordet sprallig?!
Uuuuäck.
Citera
2009-11-28, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ettgramtjack
Det dom vill antyda är att dom är lite "tokiga", kanske "knäppa" och helt enkelt "unika",
Varför tänker jag nu på människor som är lite "crazy" och som får för sig att staten kan läsa deras tankar genom radiovågor i luften och att grannarna sprutar in osynlig gas genom deras brevinkast?

Galen är inte alltid detsamma som bra...

// Roger P.
Citera
2009-11-28, 00:49
Medlem
Sprallig=rotlös, kaxig, "måste göra allt" mentalitet, slampa
Citera
2009-11-28, 00:51
Medlem
UAAs avatar
haha, sprallig är så klyschigt så det finns la ingen som använder det på riktigt idag?
Citera
2009-11-28, 01:38
Medlem
dirnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielNinoa
Det handlar väl kanske inte om vad det betyder för dig, utan vad det betyder.

För mig betyder sprallig "dåligt rakad fitta".
Jaha, vad det betyder? "Uppspelt och rolig" står det i min ordbok här. "Livad, munter, pigg, uppspelt, upprymd, yster, livlig" står det i min synonymordbok. Så "min" betydelse av sprallig ligger ju närmare verkligheten än din och många andras här.
Citera
2009-11-28, 01:47
Medlem
Sprallig kille, smaka på den. Har aldrig hittat något som känns mer fel.
Vet inte varför men det känns, ja bara konstigt. Varför är det så?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in