• 1
  • 2
2010-01-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Lurat staten på drygt 5 miljoner..

Nu måste du givetvis ge en liten hint om hur det gick till. Bara lite finare skattefiffel eller?
Citera
2010-01-26, 14:01
Medlem
knullklassons avatar
Har ej blåst staten. Ännu. Men om den röd-grön-bruna sörjan tar makten vid nästa val så kommer jag per automatik glömma att bokföra en del slantar som jag får in...
Citera
2010-01-26, 20:29
Medlem
bernankes avatar
Har blåst staten på vinstskatt eller delar av vinstskatt vid aktieförsäljning vid ett gäng tillfällen. Eftersom Skatteverket saknar direkt information om värdepappers anskaffningsvärde, men med relativ enkelhet kan begära ut uppgifter om anskaffningsdatum (och därmed anskaffningsvärde) hos värdepappersinstituten, kan man genom att flytta värdepapper mellan institut och notera felaktiga anskaffningsvärden hos mottagande institut lätt förvirra Skatteverket. Om papprena dessutom flyttas mellan olika personer komplicerar det ytterligare hos våra vänner på RSV. Detta blir naturligtvis som mest lönsamt om det gäller stora belopp med stora ackumulerade vinster. Detta görs dock på egen risk.
Citera
2010-01-26, 20:52
Medlem
jontäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Lurat staten på drygt 5 miljoner..

Haha, vad har du gjort då?
Citera
2010-01-26, 20:58
Medlem
SparkMans avatar
Hittills har det bara varit ett par svartjobb inom el- och hantverksbranschen värt ett par tusenlappar under mitt snart 22-åriga liv. Dock blir det förhoppningsvis lite ändring på detta framöver så renoveringsjobben bara rullar in
Citera
2010-01-27, 09:02
Medlem
Alteregorandoms avatar
ett par tusen på ett par svartjobb (bytt mugg, köksblandare snabbare rör jobb)
sen ett par tusen när jag var yngre och jobbade åt en bonde.
Citera
2010-01-27, 09:08
Bannlyst
Inget annu, men mitt mal ar att komma in i Riksdagen i ar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in