Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2021-04-12, 20:58
Medlem
PhG.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Svensson
Ja det finns kvar, jag vart väldigt förvånad när jag upptäckte det men det är så. De består mestadels av några få sidor och en dvd. Man kan ju undra vem som kollar i en tidning 2021 men så är det.
Lektyr https://webshop.pressbyran.se/webbshop/produkt/lektyr/

Heeelsike...!
Ja där ser man, det trodde jag inte men det verkar finnas några gamla die-hard typer därute som håller sig till papperstidningen. Kanske de ska starta en studiecirkel så de kan hålla liv i de gamla tidningarna?
trodde alla gamla hederliga Herr-tidningar tillhörde det förflutna, men där ser man. Man lär sig nya saker varje dag
Citera
2021-05-29, 02:52
Medlem
johnthedickholmess avatar
Ja Lektyr kan ju inte vara en jätteprodukt längre. Utpris på Pressbyrån 140kr. Minus moms och påslag. Vad blir kvar? 50kr? Då ingår det dvd och så tryckkostnader och produktion och inköp av redaktionellt material. Kan det på sin höjd bli en tia i vinst. Gånger vadå? 1000 ex 6 ggr per år.
Citera
2021-05-30, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ja Lektyr kan ju inte vara en jätteprodukt längre. Utpris på Pressbyrån 140kr. Minus moms och påslag. Vad blir kvar? 50kr? Då ingår det dvd och så tryckkostnader och produktion och inköp av redaktionellt material. Kan det på sin höjd bli en tia i vinst. Gånger vadå? 1000 ex 6 ggr per år.
Ja man lever nog inte bara på tidningar, det har jag svårt att tro. Det bör vara på väg ut, jag är förvånad att det ens finns någon som satsar på det.
Citera
2021-05-30, 14:16
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ja det finns kvar, jag vart väldigt förvånad när jag upptäckte det men det är så. De består mestadels av några få sidor och en dvd. Man kan ju undra vem som kollar i en tidning 2021 men så är det.
Lektyr https://webshop.pressbyran.se/webbshop/produkt/lektyr/

Jag vet inte om det har med distributionsavtal att göra, men varenda Pressbyrån/större turkkiosk-postställe har ofta ett utbud av dessa eminenta publikationer. Inte för att jag ser någon köpa dem eller smygbläddra i ( som man kunde se förr i tiden )..
Citera
2021-05-30, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Jag vet inte om det har med distributionsavtal att göra, men varenda Pressbyrån/större turkkiosk-postställe har ofta ett utbud av dessa eminenta publikationer. Inte för att jag ser någon köpa dem eller smygbläddra i ( som man kunde se förr i tiden )..
Jag skulle tro att tidningsförsäljningen generellt gått ner, men skulle man nu vilja köpa en porrtidning så är Pressbyrån eller turkens kiosk ett av de första ställen jag skulle gå till.
Citera
2021-06-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mike_Beck
https://www.imdb.com/name/nm0991489/(med bild och allt)

Kunglig bild med skadisarna fran Polisskolan filmerna Lite dubbel nostalgi over det hela.
Citera
2023-01-17, 11:36
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFireman
Åke är 74år och bor på Öland 🙂

Åke gick bort hastigt förra året. Han hade sommarhus på Öland och bodde i Växjö.
Citera
2023-01-17, 11:44
Medlem
oceandrives avatar
Tråkigt att höra...
Citera
2023-01-17, 11:49
Medlem
Citat:
Jag skulle tro att tidningsförsäljningen generellt gått ner, men skulle man nu vilja köpa en porrtidning så är Pressbyrån eller turkens kiosk ett av de första ställen jag skulle gå till.

Det går åt en jävla massa porrtidningar på våra anstalter runt om i landet.
Citera
2023-01-18, 12:46
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Det går åt en jävla massa porrtidningar på våra anstalter runt om i landet.
Man kan ju bara försöka föreställa sig hur jävligt trist det hade varit att inte få se på lite nakna tjejer på kvällen.

Säkert att det finns snygga fångvaktarbrudar men de följer nog knappast in på rummet efter inlåsning. Folk hade säkert blivit helt knäckta över att inte få läsa porrtidning.

Micke Beck förgyllde min ungdom med bland annat filmer som ridskolan och farlig potens.
Citera
2024-03-15, 21:44
Medlem
Vi var väl runt 13 år när jag och 2 polare smet hem på rasten i slutet av mellanstadiet, när DC++ och ADSL precis hade kommit till vår småländska by och vi råkade trilla över någon film som kallades för "Ridskolan".

Halvvägs in så upptäcker vi att Åke uppenbarar sig i filmen. Samma man som fördrev tiden som butiksbiträde i lanthandeln i vår lilla by.

Vi uppmärksammade också att "prästgården" i samma by är med i filmen 😂

Träffade honom ett par år senare på Öland i Borgholm tillsammans med en av "skådespelerskorna", men nu snackar vi 15-20 år sedan. 😆
Senast redigerad av RobinJacobsson 2024-03-15 kl. 21:48.
Citera
2025-02-21, 11:49
Bannlyst
Åke Gustafsson har tyvärr gått ur tiden
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem