2009-11-27, 21:25
Medlem
Hejsan.
Har nu kopplat in telia bredband, telefoni och bredbandstv i huset. Men är givetvis sugen på att få samma kanaler i sovrummet. Har sett att det finns möjlighet att beställa tvillingabonnemang osv för att kunna lösa det.
Men går det kringå den extra månadsutgiften och göra på något annat sätt, till exempel om man vidarekopplar signalen från boxen eller modemet på något sätt? Har inte så bra koll på det och antar att ni har bättre koll än jag
Finns säkert någon som har hittat någon lösning där hemma, har ju planerat på att annars köpa en bordsantenn så man iaf har 1,2,4,6 då. Men om man vill ha samma som huvudtvn idag?

Tacksam för snabba och alla svar / Jesper.
Citera
2009-11-28, 11:43
Medlem
DennisOlofs avatar
Har du Telia IPTV via bredband (ADSL) så har jag för mig att man inte kan beställa tvilling abonnemang.

Och det går inte att koppla det vidare på något smidigt sätt till andra TVn, man kan visserligen titta på TV nr2 och få hela utbudet där, men då kan du inte titta på TV nr1. Det går inte att titta samtidigt.

Då är det bättre med boxer (marksänt), är man nöjd med det, har bra mottagning så är det enklaste sättet att sedan i efterhand fixa så man kan se boxers utbud på flera TV-apparater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in