2009-11-27, 21:00
Medlem
Blygiss avatar
Hej, för ett tag sedan så käkade jag på en meny som hette vegetarisk tortillas (med nachochips och lite mer grejer), och jag tyckte detta var cp-gott. Och nu så undrar jag förstås om det går att luska fram receptet på allt detta på något sätt?
Citera
2009-11-27, 21:03
Medlem
Degerlundens avatar
Skriv på ikea chatten eller ring kundtjänst
Citera
2009-11-27, 21:08
Medlem
Pallevantes avatar
Jag tycker du ska fråga nån i restaurangen på Ikea. Jag har faktiskt två kompisar som jobbar där, men dom är iväg på semester nu men om jag kommer ihåg och du inte fått svar ska jag kolla om nån vecka.
Citera
2009-11-27, 21:12
Medlem
Blygiss avatar
http://www.ikea.com/ms/sv_SE/img/ikea_near_you/restaurant_offers/fy10/pdf/091117_vegtortillas.pdf

Det är mest "gegget" där i som jag är intresserad av vad det är .
Citera
2009-11-27, 21:13
Medlem
Degerlundens avatar
Så det är dig man ska vända sig till om man behöver nåt Pallevante.

Hehe men gör som Pallevante skrev, åk och shoppa lite och käka där och fråga vad som är i.

Annars är det bara att skriva ett asslarvigt brev och signera med Rasmus 7 år. Då kommer självaste Ingvar Kamprad svara
Citera
2009-11-27, 21:27
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degerlunden
Så det är dig man ska vända sig till om man behöver nåt Pallevante.

Hehe men gör som Pallevante skrev, åk och shoppa lite och käka där och fråga vad som är i.

Annars är det bara att skriva ett asslarvigt brev och signera med Rasmus 7 år. Då kommer självaste Ingvar Kamprad svara
Jag är killen du ska snacka med för ikearecept och handdesinfektionsmedel.
Citera
2009-11-27, 23:47
Medlem
erkanperkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygis
http://www.ikea.com/ms/sv_SE/img/ikea_near_you/restaurant_offers/fy10/pdf/091117_vegtortillas.pdf

Det är mest "gegget" där i som jag är intresserad av vad det är .
Det står ju?

Guacamole: Avocadopure (93%), vatten, röd chili, socker, salt, lök, vitlök, antixoidanter (E300), förtjockningsmedel (E401), stabiliseringsmedel (E415), citronsyra och jalapenochili
Citera
2009-11-27, 23:53
Medlem
quaertys avatar

Ingen kan tycka att det där smakar bra. Ingen. Men receptet finns där så det är väl bara att börja testa.
Senast redigerad av quaerty 2009-11-27 kl. 23:58.
Citera
2009-11-28, 14:40
Medlem
soundsystems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygis
Hej, för ett tag sedan så käkade jag på en meny som hette vegetarisk tortillas (med nachochips och lite mer grejer), och jag tyckte detta var cp-gott. Och nu så undrar jag förstås om det går att luska fram receptet på allt detta på något sätt?
Förmodligen så är det bara en massa halvfabrikat du tryckt i dig. Försök att laga samma rätt hemma och använd dig av klassiska recept, då lovar jag att du kommer att tycka att din version kommer smaka 1000 gånger bättre än Ikeas!
Citera
2009-12-01, 20:02
Medlem
Blygiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soundsystem
Förmodligen så är det bara en massa halvfabrikat du tryckt i dig. Försök att laga samma rätt hemma och använd dig av klassiska recept, då lovar jag att du kommer att tycka att din version kommer smaka 1000 gånger bättre än Ikeas!

Låter som en bra idé. Men vad kan en "normal" version av denna rätt kallas då?
Citera
2009-12-01, 23:06
Medlem
midnighttrains avatar
Guacamole: Avocadopure (93%), vatten, röd chili, socker, salt, lök, vitlök, antixoidanter (E300), förtjockningsmedel (E401), stabiliseringsmedel (E415), citronsyra och jalapenochili

väldigt ovanligt att guacamole innehåller så mycker avokado förutom när man gör det själv. Här sett skräckexempel med <10% avokado i.
Citera
2009-12-02, 22:51
Medlem
Chaco Substrals avatar
93% avocado är ju skitmycket. Jämför med Lidls lyxiga guacamole som innehåller 0.7% avocadopulver om jag minns rätt. Jag skulle bry mig mer om att (ikeas) innehåller mer askorbinsyra (e300) än jalapeño. Samt att innehållet i själva rullen låter torftigt. Råris, lök och ketchup?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in