Först lite begrepp, rätta mig om jag har fel i någon av mina premisser.
rasism: är när man delar in människor i raser och anser att vissa raser är underlägsna andra.
nazism: är en ideologi med inslag av rasism där judar anses vara en ras som är underlägsen den ariska rasen.
dagens nynazister: riktar stor avsky mot judar och anser att dessa har ett enormt inflytande över hela västvärlden (framförallt USA) där media, hollywood, ekonomin och politiken i grunden är styrd av judarna som har diverse onda uppsåt med detta.
Här kommer frågan:
Om judarna nu är en lägre stående ras, hur kommer det sig att de lyckats ta makten i hela västvärlden och dessutom gjort det så skickligt så endast att fåtal ens förstått att de gjort så, samt att de har ett ont uppsåt med att göra det?
Enligt mig är det en stor självmotsägelse. OM det är sant att de har makten, så är väl detta ändå ett tecken på att judarna som ras snarare är högre stående än arierna som inte ens begripit att de styrs av judar i grunden.
Det här är nog inte hela anledningen, men en liten bit i alla fall.
När Hitler kom till makten och började jaga judar så satta många judar in sina pengar på banker i Schweiz eftersom att Schweiz var neutrala i kriget.
Efter kriget, när många judar som satt in sina pengar på banker i Schweiz dött så stannade pengarna på banken eftersom ingen kom och hämta ut dem.
När det här hände är jag inte säker på, men kanske 10-15 år efter kriget så började judiska föreningar i USA att kräva de Schweiziska bankerna på pengar som de hävdar att judar som blivit utrotade ägde.
ALLA schweiziska banker gick då igenom ALLA bankkonton i landet. Något som inget annat land har gjort någonsin varken tidigare eller efter.
Man hittade en del konton som hade tillhört judar, de pengarna skänkte man till de judiska föreningarna i USA.
Men när bankerna i Schweiz delat ut alla pengar så fortsatte de judiska föreningarna att säga att det fanns bankkonton som tillhörde döda judar.
Bankerna svarade med att de hade gått igenom alla konton och att alla bankkonton som hade ägts av judar och inte rörts sen efter kriget hade delats ut till de judiska föreningarna i USA.
De judiska föreningarna anklagade bankerna för att vara lögnare, rasister, nazister, antisemitister etc. De judiska föreningarna började sprida sitt budskap i tidningar, tv och i radio. USA gick på detta och hotade med att bojkotta Schweiz om de inte betalade ut pengarna.
Schweiz visste att en bojkott från USA skulle kosta landet dyrt och man valde att betala ut pengarna som egentligen inte var judars.
Detta pågår än idag.
Att sen judar är väldigt högutbildade bidrar väl också till att de har gått så för dem.
Det här är nog inte hela anledningen, men en liten bit i alla fall.
När Hitler kom till makten och började jaga judar så satta många judar in sina pengar på banker i Schweiz eftersom att Schweiz var neutrala i kriget.
Efter kriget, när många judar som satt in sina pengar på banker i Schweiz dött så stannade pengarna på banken eftersom ingen kom och hämta ut dem.
När det här hände är jag inte säker på, men kanske 10-15 år efter kriget så började judiska föreningar i USA att kräva de Schweiziska bankerna på pengar som de hävdar att judar som blivit utrotade ägde.
ALLA schweiziska banker gick då igenom ALLA bankkonton i landet. Något som inget annat land har gjort någonsin varken tidigare eller efter.
Man hittade en del konton som hade tillhört judar, de pengarna skänkte man till de judiska föreningarna i USA.
Men när bankerna i Schweiz delat ut alla pengar så fortsatte de judiska föreningarna att säga att det fanns bankkonton som tillhörde döda judar.
Bankerna svarade med att de hade gått igenom alla konton och att alla bankkonton som hade ägts av judar och inte rörts sen efter kriget hade delats ut till de judiska föreningarna i USA.
De judiska föreningarna anklagade bankerna för att vara lögnare, rasister, nazister, antisemitister etc. De judiska föreningarna började sprida sitt budskap i tidningar, tv och i radio. USA gick på detta och hotade med att bojkotta Schweiz om de inte betalade ut pengarna.
Schweiz visste att en bojkott från USA skulle kosta landet dyrt och man valde att betala ut pengarna som egentligen inte var judars.
Detta pågår än idag.
Att sen judar är väldigt högutbildade bidrar väl också till att de har gått så för dem.
ja, men även detta är ju bara ett bevis på att judarna är betydligt smartare än arierna. att förakta en ras som tydligen är smartare och har makten och därav vilka utrota dessa med våld.... gör ju att nynazisterna sjunkit lika lågt som muslimerna, som då är i samma situation till arierna som arierna är till judarna
Senast redigerad av ZhongNanHai 2009-11-27 kl. 19:30.
ja, men även detta är ju bara ett bevis på att judarna är betydligt smartare än arierna. att förakta en ras som tydligen är smartare och har makten och därav vilka utrota dessa med våld.... gör ju att nynazisterna sjunkit lika lågt som muslimerna, som då är i samma situation till arierna som arierna är till judarna
Jag försökte inte besvara din fråga, utan försökte mer förklara hur judarna har "tagit över världen". OM dom nu har det.
Men jag tror att "arier" och "judar" (heter "rasen" judar?) är ungefär lika smarta i snitt. Man brukar väl prata om vita, svarta och gula?
Jag försökte inte besvara din fråga, utan försökte mer förklara hur judarna har "tagit över världen". OM dom nu har det.
Men jag tror att "arier" och "judar" (heter "rasen" judar?) är ungefär lika smarta i snitt. Man brukar väl prata om vita, svarta och gula?
jasså, men nu är det ju inte riktigt det denna tråden går ut på. Tråden går ut på att nynazister är de som tänker allra högst om judarna i och med att de påstår att de i princip styr västvärlden, och samtidigt säger de att de är en lågt stående ras.....
vafan är en högt stående ras kan man ju undra då? inkompetenta arier som inte ens fattar att de styrs av judarna?
Nazismen anser snarast att de är en ras som inte är underlägsen, utan snarare deras fiende. Därav deras fiendskap.
Sionismen och nazismen delar delvis ju samma rötter och syn som varandras motpoler.
Nazismen anser snarast att de är en ras som inte är underlägsen, utan snarare deras fiende. Därav deras fiendskap.
Sionismen och nazismen delar delvis ju samma rötter och syn som varandras motpoler.
så nazister är inte rasister? de anser inte att den ariska rasen är bättre än judarna? de gillar bara allmänt inte judar och är därav deras fiender?
hmm ja nån mer som skriver under på det? jag vet inte om jag tror på att det skulle vara den allmänna åsikten bland nynazister
så nazister är inte rasister? de anser inte att den ariska rasen är bättre än judarna? de gillar bara allmänt inte judar och är därav deras fiender?
hmm ja nån mer som skriver under på det? jag vet inte om jag tror på att det skulle vara den allmänna åsikten bland nynazister
De är varandra motpoler. Fotfolket hos nynazisterna vet inte alltid vilket år andra världskriget startade eller vem Adolf Hitler är.
En poäng till dej,men har du läst om Moses Hess och Hertzl..?
Googla..!
En del sionister samarbetade i början med nazisterna då de de hade ett gemensamt mål.
Nazisterna att få judarna att utvandra samt att sionisterna hade som mål att få invandringen till Israel att öka.
Rasism...? Faktum är att de svarta i nazityskland hade samma rättigheter som alla andra tyskar. Nurnberglagarna var främst antisemitiska.
Ingen systematisk sanktionerad förföljelse skedde av de svarta i nazityskland.
De svarta tyskarna inkalldes till wehrmacht och slogs med nazisterna.
I USA hade de svarta inga medborgerliga rättigheter utan tillhörde särskilda förband.
No official laws were enacted against the black population, or even against the children of mixed parentage, since they were the offspring of marriages and informal unions from before the Nuremberg laws.
The program began in 1937, when local officials were asked to report on all "Rhineland Bastards" under their jurisdiction. All together, some 400 children of mixed parentage were arrested and sterilized. This order applied only in the Rhineland. Other African-Germans were unaffected
In his autobiography, Destined to Witness, Massaquoi describes his childhood and youth in Hamburg during the Nazi rise to power. His biography provides a unique point of view: he was one of very few German-born mulattoes in all of Nazi Germany, shunned, but not persecuted by the Nazis
Även frivilliga indiska förband fanns inom Wehrmacht vilka alla avrättades efter kriget av de allierade som förrädare. De slogs mot den brittiska kolonialmaktens intressen i tysk uniform. Även turkiska frivilliga förband slogs inom Wehrmacht samt även kossackförband. Även ukrainare lät sej värvas av SS.
However, this was unsuccessful and eventually the Legion was captured by United States and French forces. Before their delivery into the custody of British and Indian forces it is alleged that a number of Indian soldiers were shot by French troops.
Tyskarnas rasism var ganska pragmatisk, dock var lösningarna radikalare.
Japaner ansågs vara "hedersarier"
Senast redigerad av Rektangel 2009-11-27 kl. 22:03.
Här har ni muslimska SS soldater som ber till Meccka i tysk uniform.
I Frankrike anses det idag kontroversiellt med religös huvudbonad.
I Nazityskland var det inte kontroversiellt.
I Stuttgart genomfördes massvåldtäkter 1945 av den tyska befolkningen av dessa fransk-arabiska kolonialtrupper.
Även i Italien under tyskarnas reträtt. Inte ens de italienska partisanerna skonades.
As to the Stuttgart rapes: A report issued by the German police chief of Stuttgart in August of 1945 relates that local police had verified 1,198 cases of rape. The ages of the victims ranged from 14 to 74 and most of them "were attacked in their homes by turbaned Moroccans who broke down the doors in looting forays. Four of the women were killed by their attackers, and four others committed suicide. One of the victims was killed by her husband who then killed himself." [New York Times, August 11, 1945, p. 10] General George F. Patton even refers to the Moroccans as rapists in "War as I Knew It". By April 1945, 500 cases of American rape per week were being reported to the Judge Advocate General of American forces in Europe. As for the French, besides Stuttgart, there were 385 rapes in the Constance area; 600 in Bruchsal; and 500 in Freudenstadt. Those were only the reported rapes and in limited areas.
But even earlier, at the end of World War One, the French, using the excuse of depleted manpower, used colonial (black African) soldiers in their oocupation the Ruhr in 1923 Germany. There were numerous instances of rape and pillaging. The Germans felt it was a purposeful effort to terrify and humiliate them. The French disregarded such concerns and repeated the situation after World War Two! From 1940 to 44, "black Africans" constituted the main elements of the rank and file in the Free French Army, with North Africans also an important element.There were also atrocities by Moroccan soldiers fighting for Franco in Spain during the Civil War. In Ronald Fraser's "Blood of Spain", there are several accounts of Moroccan atrocities, including rape.
To the issue here, Sophia Loren's movie "Two Women" is about a mother and daughter raped by Morroccan soldiers. The 3rd Moroccan and 2nd Algerian divisions were used in Italy. They landed at Naples and went to Rome.The 4th Mountain Tabor Moroccan division was used in the occupation of Sicily. When Moroccan troops of the French army entered the country in the spring of 1944, women who did not have time to take shelter in the mountains were, as they called it, `moroccanated': raped. Of course, there has been a shrill outcry that these atrocities were fabrications (by those nice folks who insist only one special group of people suffered in the war), but raped or `moroccanated' Italian women were given a small pension by the Italian state. There are no records of trials of Moroccans for rape. In fact, the Pope complained to commander of the French armed forces in Italy at the time about the immunity granted to the soldiers responsible for the brutalities, and the general answered that North African soldiers could not be punished since the war code of the French army granted to these troops, in enemy territory, the right to rape and plunder.
Många övergrepp gjorde tyskarna under kriget men några beskyllningar om systematiska våldtäkter känner jag inte till.
Lite OT.
Judarna har alltid varit parasiter, de smarta judarna ni ser lite här och där är de som blandats med européer....på köpet har de fått våran intelligens fast deras natur är fortfarande densamma.