2009-11-27, 17:15
Medlem
Ja, solglasögon brukar ha en tendens att alltid vara aningen för små för mig. HAr letat järnet efter XL storlekar men har bara hittat 2-3st. Det måste ju finnas stööre utbud, någon som vet var?
Citera
2009-11-27, 17:18
Medlem
saprofyt.s avatar
Sök på Google. Första träffen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=466874. Sedan är det bara att fortsätta.
Citera
2009-11-27, 17:49
Medlem
Tack för hjälpen, men det paret och ytterligare 2 har jag redan lokaliserat med google. Hade hoppats på ytterligare förslag då min vän google inte verkar hitta så mycket mer.
Citera
2009-12-01, 11:39
Medlem
Bump!

Kom igen alla stilkungar! Någon måste väl veta? Internet måste ju ha mer än 3st solglajjer i större större storlek!?

Mvh
Citera
2011-02-04, 01:47
Medlem
Hade varit nice om detta ämnet kunde besvaras, vartenda butik jag kollat i har ju samma lilla storlek på samtliga brillor. Att köpa brillorna via Internet är ju ingen idé eftersom man knappast vet ifall dessa passar heller.
Citera
2011-02-04, 11:07
Medlem
Hollow123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdrann
Hade varit nice om detta ämnet kunde besvaras, vartenda butik jag kollat i har ju samma lilla storlek på samtliga brillor. Att köpa brillorna via Internet är ju ingen idé eftersom man knappast vet ifall dessa passar heller.

Har du frågat personalen hos random optiker?
T.ex. så har ray ban många olika storlekar på sina bågar.
Citera
2011-02-08, 12:01
Medlem
Mad Fer Its avatar
Är den största storleken på glasögonglas 62mm?
Citera
2011-02-08, 19:05
Medlem
Napoleons avatar
Du kan gå till vilken optiker som helst, peka på den båge du vill ha och be dom sätta i färgat fönsterglas. Jag har själv ett par slipade solglasögon modell större och det kostade inte så mycket, fick två par (en vanlig och en för solen) för 3 000 kr har jag för mig. Och om du inte behöver slipade glas så bör det kosta betydligt mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in