Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-11-27, 12:49
Medlem
Tjena jag är INGEN trädkramare. Men iom att denna miljödebatt som pågår kommer bestämma framtiden för min generation så är jag intresserad av vad som kommer hända och följer alltid debatter i ämnet etc.

Ursäktar om det redan finns en avdelning men jag såg inte någon, på FB som i övrigt har ALLT.

Vart är denna avdelning där diskussioner om vad vi behöver och inte behöver göra är. Vart olika områden är på väg etc. Alltså t.ex.

Ska vi dra ner på konsumtion för att spara på miljön eller ska vi öka på konsumtion för att gynna ekonomisk tillväxt och därigenom få möjlighet att utveckla samhället vidare?

MVH

Nicklas
Citera
2009-11-27, 12:51
Medlem
johnny_viciouss avatar
Duger inte biologiforumet med alla sina underforum?
Citera
2009-11-27, 15:22
Medlem
Mnja du tänker på miljö bara på träd och djur?

Jag menar visst ni har Samhälle där man kanske kan fråga om hur städer ska byggas, ni har bilar för snack om miljöbilar etc etc men jag tror inte det skulle bli överflödigt att ha en kategori där man t.ex kan fråga den frågan jag ställdi i första inlägget. Frågor om hur man ska lösa infrastruktur med energi tillgångar, ska vi sätta upp biogasdepåer, elbilsdepåer eller både och? Ska vi fortsätta pumpa pengar för utveckling av fusionskraft som kanske kan vara klar till 2050 eller ska vi koncentrera oss på det vi KAN göra idag dvs. vindkraft solkraft etc?

Alltså det finns så många diskussioner som kanske redan har en plats på FB, men att samla de som har med miljö och framtid att göra på en avdelning kanske inte är fel?

MVH
Citera
2009-11-27, 15:24
Låter mkt bra t.o.m.
Citera
2009-11-27, 15:39
Medlem
Trolldockans avatar
Jag tycker det är en väldigt bra idé
En så stor fråga passar inte in under biologi, och är egentligen inte rätt där heller iom att den spänner över ett stort antal ämnen.
Citera
2009-11-27, 16:14
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolldockan
Jag tycker det är en väldigt bra idé
En så stor fråga passar inte in under biologi, och är egentligen inte rätt där heller iom att den spänner över ett stort antal ämnen.
En så stor fråga ska inte passa in i ett forum, man får dela upp frågorna och ta dom i varsin del.
Nej, jag tycker det känns överflödigt. Jag antar att det inte kommer 30 trådar, men ni kan väl ge lite fler exempel på ämnen man skulle kunna tänkas posta i det här forumet?
Citera
2009-11-27, 16:30
Medlem
Oozes avatar
Låter man avdelningen ligga så kommer frågorna. Jag tror inte den kommer ligga och damma med tanke på alla debatter som ses på TV etc.
Citera
2009-11-27, 16:30
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
En så stor fråga ska inte passa in i ett forum, man får dela upp frågorna och ta dom i varsin del.
Nej, jag tycker det känns överflödigt. Jag antar att det inte kommer 30 trådar, men ni kan väl ge lite fler exempel på ämnen man skulle kunna tänkas posta i det här forumet?
Nu kommer jag bara på en så simpel sak som de avgaser biltrafiken genererar och dess konsekvenser. Den går enligt mig inte in under varken bilar, båtar, fordon och definitivt inte under biologi. Den hör hemma i en "miljöavdelning".
Citera
2009-11-27, 16:35
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolldockan
Nu kommer jag bara på en så simpel sak som de avgaser biltrafiken genererar och dess konsekvenser. Den går enligt mig inte in under varken bilar, båtar, fordon och definitivt inte under biologi. Den hör hemma i en "miljöavdelning".
Den diskussionen tycker jag passar i både "Natur, miljö & klimat" och "Fysik, matematik & teknologi".
Citera
2009-11-27, 16:40
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Den diskussionen tycker jag passar i både "Natur, miljö & klimat" och "Fysik, matematik & teknologi".
Oj "Natur, miljö & klimat" hade jag helt glömt bort i diskussionen. Sorry, my wrong

Okej, nu ändrar jag helt ståndpunkt. Nej en ny speciell Miljöavdelning behövs inte.
Citera
2009-11-27, 16:41
Medlem
Zöls avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=170498 ?
Citera
2009-11-28, 08:24
Bannlyst
håller med om att det behövs en miljödel på forumet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in