• 1
  • 2
2009-11-27, 11:50
Bannlyst
Datorn har blivit s seg inni helvete p sistone tid, hur fr man reda p vilka program som krs i bakgrunden och vilka som inte r ndvndiga?

Sen en annan frga, varje gng jag gr ifrn datorn efter ngra minuters passivitet s mste jag logga in igen, den var inte s frr, hur fr jag bort den skiten ?
Citera
2009-11-27, 11:55
Medlem
MoPos avatar
Tryck ctrl+alt+del, s kommer aktivitetshanteraren upp dr kan du trycka p en flik s ser du allt som krs p datorn!

Sedan r det bara att stnga av att datorn ska hamna i vntelge efter en stunds inaktivitet fr att slippa att du ska behva logga in
Citera
2009-11-27, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoPo
Tryck ctrl+alt+del, s kommer aktivitetshanteraren upp dr kan du trycka p en flik s ser du allt som krs p datorn!

Sedan r det bara att stnga av att datorn ska hamna i vntelge efter en stunds inaktivitet fr att slippa att du ska behva logga in

Men jag vill inte stnga av datorn, gr jag p toa sen kommer tillbaka mste jag logga in igen fr att ha varit inaktiv, frstr du vad jag menar ?
Citera
2009-11-27, 12:05
Bannlyst
Jag hittar fan inte del knappen.
Citera
2009-11-27, 12:09
Medlem
ctrl + shift + esc , fungerar ocks
Citera
2009-11-27, 12:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOLLAREN
Jag hittar fan inte del knappen.

Prva Any key

Det kanske str "Delete" p ditt tangentbord
Ctrl - Alt - Delete
Citera
2009-11-27, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Prva Any key

Det kanske str "Delete" p ditt tangentbord
Ctrl - Alt - Delete

Tack, har hur mnga filer som helst, vilka ska man ha bort d, mnga exe filer ocks som r igng ?
Senast redigerad av BOLLAREN 2009-11-27 kl. 12:56.
Citera
2009-11-27, 13:10
Medlem
Bvelens avatar
Argh vilka rd du fr.

Klicka p Start - sedan p Kr - sedan skriver du msconfig och trycker p enter.

Under fliken autostart bockar du ur alla bockar FRRUTOM sdant du absolut behver (Antivirus bla).

Starta om datorn.

Voila!

EDIT: Skall tillggga: INGET av de program dr r ndvndiga fr att Windows skall fungera, s du kan inte vlja fel.
Citera
2009-11-27, 13:49
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bövelen
Argh vilka rd du fr.

Klicka p Start - sedan p Kr - sedan skriver du msconfig och trycker p enter.

Under fliken autostart bockar du ur alla bockar FRRUTOM sdant du absolut behver (Antivirus bla).

Starta om datorn.

Voila!

EDIT: Skall tillggga: INGET av de program dr r ndvndiga fr att Windows skall fungera, s du kan inte vlja fel.

Om mina rd misstolkas s r det en sak, TS undrade i brjan hur man fr fram "vilka program som krs i bakgrunden" ngra freslog d ctrl-alt-del, TS nmner d att h*n saknar del p sitt tgtbord, d nmner jag att det kanske str delete p TS:s tgtbord, att TS sedan tror att han ska radera filer ligger helt utanfr min makt, och ungefr dr gav jag upp.

Nu kanske det inte var mig du riktade dig t men jag tog t mig iaf.
Citera
2009-11-27, 14:47
Bannlyst
Grymt, andra problemet kvarstr, hur blir jag av med den d ?
Citera
2009-11-27, 15:17
Medlem
Bvelens avatar
Citat:
Nu kanske det inte var mig du riktade dig t men jag tog t mig iaf.

Inte riktat mot dig

Citat:
Sen en annan frga, varje gng jag gr ifrn datorn efter ngra minuters passivitet s mste jag logga in igen, den var inte s frr, hur fr jag bort den skiten ?

3 frgor:

1. Vilket OS har du?
2. r/har datorn ansluten till domn? (jobbdator).
3. Vad r det fr typ av inloggningsruta? Kan du beskriva den?

G till kontrollpanelen och leta upp energisparsparinstllningarna. Under skrmslckare, om du har XP kan du kontrollera om det sitter en bock i "krv lsenord nr du kommer ur skrmslckarelget" eller liknande. Minns inte i huvet.

I Windows 7 heter det "Lsenordsskydd vid uppvaknande".

/Bvelen
Citera
2009-11-27, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bövelen
Inte riktat mot dig

3 frgor:

1. Vilket OS har du?
2. r/har datorn ansluten till domn? (jobbdator).
3. Vad r det fr typ av inloggningsruta? Kan du beskriva den?

G till kontrollpanelen och leta upp energisparsparinstllningarna. Under skrmslckare, om du har XP kan du kontrollera om det sitter en bock i "krv lsenord nr du kommer ur skrmslckarelget" eller liknande. Minns inte i huvet.

I Windows 7 heter det "Lsenordsskydd vid uppvaknande".

/Bvelen

Xp
Nej
En vanlig xp inloggning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem