2009-11-26, 18:56
Medlem
ytspennings avatar
Har sen typ en månad tillbaka ett Mastercard (kredit) som jag nu handlat med. Nu vill jag betala, hur gör man?
Citera
2009-11-26, 19:01
Medlem
micaeles avatar
Du lär få en räkning hem i lådan lagom tills din lön precis tagit slut till annat. Där hittar du all information om hur du betalar och hur du kan dela upp det.
Annars frågar du såklart den instans som har utfärdat kortet åt dig.
Citera
2009-11-26, 20:19
Medlem
Aerialss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytspenning
Har sen typ en månad tillbaka ett Mastercard (kredit) som jag nu handlat med. Nu vill jag betala, hur gör man?
Har du ditt Mastercard kopplat till din bank? I så fall kan du nog ringa din bank eller utfärdaren av kortet (antagligen Entercard) och be om ditt OCR-nummer för att sedan betala in summan genom en e-överföring, fungerar nog även om du går till ditt lokala bankkontor. F.ö får du som ovan påpekats en sammanställning hem!
Citera
2009-11-26, 23:35
Medlem
Nu undrar jag en sak, hur kan man handla på ett kredit kort, eller jag menar, skaffa ett och handla på det , utan att ha en aning om hur man betalar?

Inget påhopp, jag bara undrar hur du tänkte?
Citera
2009-11-26, 23:44
Medlem
Aerialss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azezer
Nu undrar jag en sak, hur kan man handla på ett kredit kort, eller jag menar, skaffa ett och handla på det , utan att ha en aning om hur man betalar?

Inget påhopp, jag bara undrar hur du tänkte?
- Kan man handla lång på en kredit? Eller jag menar kredit lång, bah, jag menar, kan man handla kredit på lång? Äh glöm det

Skämt åsido, när jag själv beställde mitt första kreditkort (Mastercard) så tyckte jag också att det var struligt med inbetalningarna via nätet till Entercard - än struligare var det när grisbanken (som jag då hade) inte visste hur det gick till, utan satte mig i kö till Entercards support vilket tog upp en halvtimma för min del att bara sitta i kö, någon hundring i mobilnota tillkom.
Ha det gött och sov gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in