2009-11-27, 11:06
Medlem
jp.sartres avatar
Jahapp, där krashade mozilla firefox för första gången... Nu börjar det här bli väldigt irriterande, om man har köpt en vara för 22.000 kr så ska man fan få något tillbaka. Blir att ringa deras support, direkt.
Citera
2009-11-27, 12:00
Medlem
jp.sartres avatar
Pratade precis med applecare och inlife support, båda trodde att det kunde vara minnet vilket låter väldigt logiskt. Jag har alltså på 5 dagars användning tvingats att tvångsavsluta program 2 gånger, han på supporten har aldrig behövt tvångsavsluta ett program tidigare.

Men innan jag lämnar in datorn på en service analys som tar 12 timmar....... så ska jag i alla fall testa att installera om operativsystemet.

Är det någon här som har upplevt mina problem och sedan fått bukt på dom efter att ha installerat om os?
Citera
2009-11-27, 14:25
Medlem
fatattacks avatar
Jag fick installera om en Macbook PRO, det var andra problem som föranledde det men det har hänt att OS installationen inte varit korrekt vid leverans. Pröva att lägga på SL igen.

SL för egen del har fungerat som tåget - jag har uppgraderat 3 Macar och samtliga fungerar perfekt.
Citera
2009-11-27, 17:16
Medlem
jp.sartres avatar
Jag avinstallerade parallels och vips så har jag inte stött på några som helst problem... Det var ett av de första programmen som jag installerade och kan tänkas vara kärnan till alla de problem jag har haft, nu låter jag kanske naiv men än så länge funkar allt felfritt!
Citera
2009-11-28, 00:00
Medlem
Sweetiepies avatar
Har haft Mac i flera år och jag kan nog inte minnas att jag någon gång behövt köra en "hard reset" genom att hålla inne powerknappen... och det är med datorer som används dagligen sedan 1 år tillbaka.

Program kan crasha. Flash står till 90% av webbläsarcrasherna. Men att hela datorn fryser ska egentligen inte kunna ske om det inte är ett program som verkligen slukar ihop all datorns resurser så man inte hinner avsluta det.
Citera
2009-11-28, 00:21
Medlem
jonne5s avatar
22K for en Mac? Wow... Jag farstor verkligen inte varfor folk spenderar pengar pa en sadan vara som en Mac? Visst gor apple bra prylar, sasom deras mp3-spelare ar helt okej. Javisst, folk for spenderar sina pengar hur dom vill.. Men varfor inte kopa en dator fran tex i-net, komplett eller datorbutiken for samma pris? Hardvaran i en mac dator suger. Far samma pris far du mycket battre grejor.

Grafikkortet pajjar, kop ett nytt och ploppa in det sjalv. Grafikkortet pa en mac pajjar, lamna in hela skiten och betala en javla massa pengar for att fa ett nytt/den reparerad.
Citera
2009-11-28, 04:17
Medlem
jp.sartres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonne5
22K for en Mac? Wow... Jag farstor verkligen inte varfor folk spenderar pengar pa en sadan vara som en Mac? Visst gor apple bra prylar, sasom deras mp3-spelare ar helt okej. Javisst, folk for spenderar sina pengar hur dom vill.. Men varfor inte kopa en dator fran tex i-net, komplett eller datorbutiken for samma pris? Hardvaran i en mac dator suger. Far samma pris far du mycket battre grejor.

Grafikkortet pajjar, kop ett nytt och ploppa in det sjalv. Grafikkortet pa en mac pajjar, lamna in hela skiten och betala en javla massa pengar for att fa ett nytt/den reparerad.

Det här inlägget måste nog vara det mest korkade jag har stött på. Knappt att man ens förstår kontentan, och när man väl listat ut den så tycker man ännu mer synd om grabben.
Citera
2009-11-28, 09:33
Medlem

Citat:

Citera
2009-11-28, 09:53
Medlem
Hispers avatar
Citat:

Tillsägelse för OT!!
Varför inte försöka hålla sig till ämnet?

/Mod
Citera
2009-11-28, 11:27
Medlem
Xindaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jp.sartre
Pratade precis med applecare och inlife support, båda trodde att det kunde vara minnet vilket låter väldigt logiskt. Jag har alltså på 5 dagars användning tvingats att tvångsavsluta program 2 gånger, han på supporten har aldrig behövt tvångsavsluta ett program tidigare.

Men innan jag lämnar in datorn på en service analys som tar 12 timmar....... så ska jag i alla fall testa att installera om operativsystemet.

Är det någon här som har upplevt mina problem och sedan fått bukt på dom efter att ha installerat om os?

Jag har haft liknande problem med en helt ny mac mini, efter mycket felsökning och ominstallation gick den iväg till service som konstaterade att ett av minnena var trasigt. Efter bytet har den snurrat på fint.

Citat:
Jag avinstallerade parallels och vips så har jag inte stött på några som helst problem... Det var ett av de första programmen som jag installerade och kan tänkas vara kärnan till alla de problem jag har haft, nu låter jag kanske naiv men än så länge funkar allt felfritt!

Inte alls omöjligt att detta kan vara orsaken, testa att köra utan ett tag.
Citera
2010-01-06, 14:18
Medlem
jp.sartres avatar
Jag uppdaterar tråden.
Idag så ska jag lämna in datorn på felsökning, jag är däremot rätt orolig att de kommer skada den på något vis, att chassit får märken eller annat trams. Jag har hört ganska dåliga saker om inlife (butiken som jag köpte datorn), det värsta är att oavsett om det är dom som orsakad en skada så kommer de förneka det och säga att det var jag. Fan jag som bara ville ha en fungerande dator :/ Murphy's lag.......

Men i alla fall, ville bara skriva av mig lite, återkommer med en rapport imorgon!
Citera
2010-01-06, 16:04
Medlem
Citat:
Jag uppdaterar tråden.
Idag så ska jag lämna in datorn på felsökning, jag är däremot rätt orolig att de kommer skada den på något vis, att chassit får märken eller annat trams. Jag har hört ganska dåliga saker om inlife (butiken som jag köpte datorn), det värsta är att oavsett om det är dom som orsakad en skada så kommer de förneka det och säga att det var jag. Fan jag som bara ville ha en fungerande dator :/ Murphy's lag.......

Men i alla fall, ville bara skriva av mig lite, återkommer med en rapport imorgon!

Fota den innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in