Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-11-26, 02:33
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Och hur påvisar du denna skillnad? Någonstans i regelverket förmodar jag.....
Skillnaden som jag ser det är att i tråden om julkort så nominerar och diskuterar man personer som haft ett någorlunda allmänt intresse under året som har varit. Så ett diskussionsunderlag kan jag absolut se och som sagt det handlar ju inte om några okända personer som vi letar upp utan det är ju sådana som varit med i media och berättat sin historia så att säga. Hur vi sedan får reda på t.ex. adress och liknande är väl genom något av dom sidorna som länkats här. Sedan att slutresultatet blir bra genom att dom får en bunt julkort är ju bara positivt.

Eller menar du att vi ska diskutera Flytandes gammla lärare och också skicka kort till honom? Han har ju namnet och har verktygen för att kolla upp denne, vad mer ska man göra eller diskutera?
Citera
2009-11-26, 06:20
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Skillnaden som jag ser det är att i tråden om julkort så nominerar och diskuterar man personer som haft ett någorlunda allmänt intresse under året som har varit. Så ett diskussionsunderlag kan jag absolut se och som sagt det handlar ju inte om några okända personer som vi letar upp utan det är ju sådana som varit med i media och berättat sin historia så att säga. Hur vi sedan får reda på t.ex. adress och liknande är väl genom något av dom sidorna som länkats här. Sedan att slutresultatet blir bra genom att dom får en bunt julkort är ju bara positivt.

Eller menar du att vi ska diskutera Flytandes gammla lärare och också skicka kort till honom? Han har ju namnet och har verktygen för att kolla upp denne, vad mer ska man göra eller diskutera?
Diskussionsunderlaget är ju egentligen detsamma, en persson skall genom postens försorg få beröm för sin insats, det är bara allmänintresset som kan kännas lite tunnare

Men det är ju bara semantik, jag menade bara att det inte var självklart att neka FA att starta en tråd.
Citera
2009-11-26, 07:40
Medlem
aleisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warship-The-Rektum
varför vill du eftersöka han på FB ? och om han är död har du väl ännu mindre chans att hitta han?

hitta.se eller eniro.se om du vet hans namn och nummer skulle jag vilja säga

Hitta.se och eniro fungerar bara om han har en telefon registrerad på sig, och inte hemligt nummer. Ratsit.se är bättre, särskilt om du vet på ett ungefär när han är född. På Ratsit ser du även adresser till folk med hemligt telefonnummer, som du skulle missa annars.
Citera
2009-11-26, 12:43
Medlem
StefanHeterJags avatar
var ju en tråd nyligen med en tjej som ville ha hjälp med att hitta en gammal barndomspojkvän, den tråden levde och frodades utan några lås eller papperskorgningar, låg i relations-forumet tror jag. Så att själva fenomenet finns och går att genomföra på FB är i alla fall empiriskt bevisat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in