Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-25, 16:37
Medlem
SurTrollets avatar
När man skriver ett inlägg så skiljer sig antal tecken per rad när man väl postar vilket kan vara ganska irriterande för "perfektionister, smileys ect hamnar inte alls som man vill ibland (ofta).

Går det inte att ändra på så det är samma antal tecken per rad när postat sitt inlägg som när man skriver meddelandet?
Citera
2009-11-25, 16:42
Medlem
epikuross avatar
Förhandsgranska?
Citera
2009-11-25, 16:46
Medlem
Wosps avatar
Fattar inte riktigt hur du emnar men tror att du vill att raden ska sluta på samma ställe i textrutan när man skriver som när man har postat... Men flashscript kan du ju i alla fall andra storleken på rutan.
Citera
2009-11-25, 16:51
Medlem
eftersom att vi alla har olika upplösning så blir raderna olika långa efter att man postat
Citera
2009-11-25, 16:54
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
eftersom att vi alla har olika upplösning så blir raderna olika långa efter att man postat
Men man har ju samma upplösning på skärmen när man skriver som efter man postat, men jag kan klart tänka fel nu?
Citat:
Ursprungligen postat av epikuros
Förhandsgranska?
Skiljer sig där också (för mig)..
Citera
2009-11-25, 17:25
Medlem
Drainbamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Men man har ju samma upplösning på skärmen när man skriver som efter man postat, men jag kan klart tänka fel nu?
Jag förstår vad du menar, men jag förstår inte varför det är ett problem.

Vad Mr.Dee menade var att jag som har 1920x1080 i skärmupplösning samt har blockerat alla annonser får en mycket bredare kolumn för inlägg och på så vis får jag plats med fler tecken på en rad. Din tänkta formatering fungerar alltså inte för vidare många - även om du skulle få den att fungera för dig själv.

Varför gör man i övrigt en radbrytning om det inte är nytt stycke eller ska luftas för annat?
Citera
2009-11-25, 17:42
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drainbamage
Jag förstår vad du menar, men jag förstår inte varför det är ett problem.

Vad Mr.Dee menade var att jag som har 1920x1080 i skärmupplösning samt har blockerat alla annonser får en mycket bredare kolumn för inlägg och på så vis får jag plats med fler tecken på en rad. Din tänkta formatering fungerar alltså inte för vidare många - även om du skulle få den att fungera för dig själv.

Varför gör man i övrigt en radbrytning om det inte är nytt stycke eller ska luftas för annat?
Hmmm? nu känns det som att jag är riktig trög (eller att ni är det?).
För mig ändras antal tecken per rad på samma sätt som när man citerar ett inlägg (ursprungsinlägget då), det har väl inget med upplösningen att göra?

Och radbyte gör jag av estetiska skäl ibland och inte enbart vid nytt stycke.
Citera
2009-11-25, 20:04
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Hmmm? nu känns det som att jag är riktig trög (eller att ni är det?).
För mig ändras antal tecken per rad på samma sätt som när man citerar ett inlägg (ursprungsinlägget då), det har väl inget med upplösningen att göra?

Och radbyte gör jag av estetiska skäl ibland och inte enbart vid nytt stycke.

Testa att ändra upplösningen till 600x800, eller liknande, så får du se att upplösningen visst gör skillnad.
Citera
2009-11-26, 22:20
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Om man är en sådan extrem
perfektionist att radbrytningar
spelar roll för det man vill ha
sagt så kan man ju göra som
jag just visat. Det bör visa
en visslande flinare som omges
av text som ram. Det fixar man
genom att skriva lämpligt långa
rader och sedan slå enter, för
att sedan fortsätta på nästa
textrad. Testa om det passar.
Citera
2009-11-27, 10:21
Medlem
SurTrollets avatar
Okey skitsamma, det var väl ett icke-problem då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in