2009-11-25, 15:52
Medlem
Naccaches avatar
Hej!

Ska ner till Jönköping på Fredag, vad finns för utbud på nattklubbar?

Vi är 18 samt 19 år på gruppen, 4-5 snubbar

Enda jag har hittat genom google är Sliver och de verkar ha 18-årsgräns?
Citera
2009-11-25, 16:04
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naccache
Hej!

Ska ner till Jönköping på Fredag, vad finns för utbud på nattklubbar?

Vi är 18 samt 19 år på gruppen, 4-5 snubbar

Enda jag har hittat genom google är Sliver och de verkar ha 18-årsgräns?
Ja, sliver har 18årsgräns. Centrum har också 18 och jag tror att O'Learys också har det på fredagar. Bongo har nog 18 på fredagar men jag vet inte. Några av ställena har 20 nån av dagarna, men eftersom jag är en bit över det vet jag inte vilken dag som är vad.
Citera
2009-11-25, 16:11
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Ja, sliver har 18årsgräns. Centrum har också 18 och jag tror att O'Learys också har det på fredagar. Bongo har nog 18 på fredagar men jag vet inte. Några av ställena har 20 nån av dagarna, men eftersom jag är en bit över det vet jag inte vilken dag som är vad.

Läste på Slivers hemsida, de säger 20 på fredagar :S
Citera
2009-11-26, 16:29
Medlem
brunstigs avatar
Vilken typ av ställe är du ute efter? Är lite olika typ av folk på olika ställen. Olearys har ganska så blandat utbud av folk. Där samlas invandrare, kåta mammor samt raggare under ett och samma tak.
Citera
2009-11-26, 16:35
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunstig
Vilken typ av ställe är du ute efter? Är lite olika typ av folk på olika ställen. Olearys har ganska så blandat utbud av folk. Där samlas invandrare, kåta mammor samt raggare under ett och samma tak.

O'Leary's är väl ändå mer pubställe?
Citera
2009-11-26, 16:41
Medlem
brunstigs avatar
Citat:

Nja, inte riktigt pub men inte nattklubb heller. Det har du rätt i.
I övrigt tycker jag oavsett åldersgränser att sliver har mognare publik än centrum. Tycker centrum blir lite mer "stökigt".
Citera
2009-11-26, 16:46
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Nej då, dom har ett rätt stort dansgolv och det är det som tar överhanden. Pub är det i veckorna, på helgen är det mer nattklubb. Men det beror ju på vad du jagar, själv hade jag inte satt på min fot på varken sliver eller centrum om jag inte var rejält tankad och i ett sällskap som ville dit men om du vill dansa runt med folk är det väl vad som gäller.

Äh, du är 18. Gå till centrum, finns ingen anledning att göra nåt annat.
Citera
2009-11-26, 16:55
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Nej då, dom har ett rätt stort dansgolv och det är det som tar överhanden. Pub är det i veckorna, på helgen är det mer nattklubb. Men det beror ju på vad du jagar, själv hade jag inte satt på min fot på varken sliver eller centrum om jag inte var rejält tankad och i ett sällskap som ville dit men om du vill dansa runt med folk är det väl vad som gäller.

Äh, du är 18. Gå till centrum, finns ingen anledning att göra nåt annat.

Alright, Centrum it is, litar på dig Carlin!
Citera
2009-11-26, 16:57
Medlem
A.Chigurhs avatar
Gå till dreamhack o festa. Eller du kanske redan är på DH?
Citera
2009-11-26, 17:48
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Gå till dreamhack o festa. Eller du kanske redan är på DH?

Har varit där 3 gånger, ska dit nu bara under en dag sen på kvällen drar vi ut
Citera
2009-11-26, 21:50
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Är du 18-19 år i Jönköping är inte utbudet det bästa.

SKa du dricka billigt så ska du gå till "Tusen och en Natt", här hänger allt folk egentligen (16-19 år) tills det att de börjar söka sig mot Centrum. Centrum är stället som gäller för er som är 18-19 år och där kan du allt som oftast se fram emot korvfest!

Andra idéer är Bongo Bar som har happyhour 2 för priset av en mellan 7 och 9. Efter klockan nio blir det däremot 20 i dörren så ska ni stanna så gå inte därifrån. 8 Glas är en kombinerad restaurang och bar där du på fredagar kan sätta dig och dricka men det blir inget party.

Sliver och O'learys är både två ställen som brukar ha bra "utbud" men detta pågrund av att de alltid har 20 eller äldre i dörren.
Citera
2010-02-20, 10:56
Medlem
Fluffass avatar
Visst finns det många ställen i jönköping men det finns ju inget gött ställe med bra musik schyssta priser samt att det inte ska vara sunkit.
Det skulle öppnas nåt gott nytt ställe.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in