2009-11-25, 12:57
Medlem
Ezzelinos avatar
Detroit Red Wings är som bekant det starkaste NHL-laget under det senaste decenniet, inte minst p.g.a. sina många framstående svenska spelare. Till OS i Vancouver i februari 2010 kommer, om de är friska, åtminstone Lidström, Zetterberg, Kronwall och Franzén att tas ut i Sveriges trupp, kanske även Holmström och unge backen Jonathan Ericsson.

Dessa herrar och deras familjer bor dock förstås i vita lyxvilleenklaver utanför själva staden Detroit, som genom de svartas politiska och populationsmässiga dominans och det obligatoriskt efterföljande socioekonomiska och kriminella sönderfallet i princip blivit obeboelig.

Häromdan sändes en nyproducerade svensk "dokumentär" på SVT, "Black Nation", gjord av någon Mats Hjelm. Det är en rätt kass men ändå mycket intressant film, som fokuserar på den eländiga "black supremacism"-församlingen "Shrine of the Black Madonna". Inga förklaringar till Detroits vansinniga förfall ges av Hjelm, eftersom alla förklaringar är - "rasistiska". Det är ett jävla hysteriskt gospelsjungande och negerpredikantskrikande och fragmentariska intervjuer med lallande unga svarta män som drömde om att bli som kvarterets hallick och langare, ha deras bilar, kläder, guldsmycken, horor...Och nu har de i stället blivit betydligt mer lågbudgetstämplade zombiefierade sorgliga parodier på mänskligt liv.

http://svt.se/2.102197/1.1775758/black_nation?lid=puff_1775780&lpos=lasMer

Jag tänkte att vi med utgångspunkt i dokumentären och stöd av hårda fakta om Detroits undergång i denna tråd skulle kunna diskutera detta intressanta ämne - ett totalhavererat invandrings-och integrationsprojekt (många svarta flyttade från sydstaterna till Detroit och de övriga nordliga metropolerna i USA). Någon politisk korrekthet vill jag förstås inte se, men helst inte heller de primitivaste niggerhatarharangerna, de tillför liksom inget nytt. Det är otvivelaktigt "synd om" dessa förslummade, förstörda, degenererade svarta, men det är fan inte "den vite mannens" fel att det är som det är. Generellt vore det bästa att de fick upprätta en separat "svart nation" någonstans i USA, de kan bevisligen inte leva under de urban-kapitalistiska konkurrensförhållanden som råder...
2009-11-25, 13:28
Medlem
Sådana städer kommer vi att få se även i Europa, i den mån de inte redan finns. T ex Rotterdam verkar ju mer eller mindre förlorat att döma av vad man kunnat läsa i tidningarna.

Tror dock att media hellre väljer att fokusera på amerikanska ghettostäder eftersom man där kan skylla på att allt går tillbaks till slavtiden, segregationen, rasismen...
I Europa är det ju uppenbart att storstadsförfallet beror på massinvandringen från tredje världen, m a o ett importerat problem. Och det är ju inget som media vill dra uppmärksamhet till. Om man skildrar detta i Europa, så lär vinklingen nog bli att man låtsas som om bakgrunden är densamma som i USA, d v s att man låtsas som om invandrarna tvingades hit till Europa och berövade alla sina pengar sattes i redan förfallna betongförorter.
2009-11-25, 13:36
Medlem
najass avatar
Fast jag vetefanken om Detrot är ett så bra exempel.

Tyvärr minns jag inte längre källan, men det har skrivits rätt intressant om just svart invandring till Detroit, och att segregationen i princip var ett faktum från första början, dvs redan när Henry Ford övertog först pälshandeln och sedan järvägsbyggande som den huvudsakliga arbetsgivaren. Redan då ogillades den svarta invandringen söderifrån, och rätt många vita lär ha ryckt sina bopålar och flyttat längre norrut till Kanada.

Fan att jag inte kommer ihåg författare eller titel, jag ska hem och kolla i bokhyllorna, jag har ett hum om i vilken den borde stå.
2009-11-25, 13:44
Medlem
the_dude82s avatar
finns en intressant blogpost på motpol av wodinaz om detroit.

Citat:
Detroit är ett paradexempel ur många avseenden; staden utsattes för intensiv “Urban Renewal” under den tidiga efterkrigstiden, utförd av liberala WASP:s i allians med den organiserade judenheten — analogt utfördes under samma period förstörelsen av Stockholm av socialdemokrater allierade med den organiserade judenheten. Det uttalade syftet var att bryta upp och förstöra det sociala kapitalet som fanns hos vita, i USA riktades attacken primärt mot katoliker av tysk, italiensk, polsk börd. Arkitektur och grannskap förstördes och ersattes med atomiserande brutala byggnader. Om detta systematiska övergrepp vill jag varmeligen rekommendera The Slaughter of Cities: Urban Renewal as Ethnic Cleansing av den utmärkte forskaren/författaren E. Michael Jones. Man skulle lösa “America’s nationality problem” genom att blanda maximalt och utrota all gemenskap och gemenskaphetsalstrande arkitektur och grannskap som fanns där tidigare. Därefter fördes gigantiska mängder svarta amerikaner in. Vita flydde och numer hyser Detroit ~80% svarta. Några youtube-användare visar upp sin stad:

http://wodinaz.motpol.nu/?p=500

misär.
2009-11-25, 14:11
Medlem
KlausDaimlers avatar
Filmen verkar intressant och jag ska se den när den blir tillgänglig på SVT-play på fredag. Tack för tipset.
2009-11-25, 14:15
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
finns en intressant blogpost på motpol av wodinaz om detroit.

http://wodinaz.motpol.nu/?p=500

misär.

Nästan alla städer har dåliga områden. Och om vi ska vara ärliga visar några videos på youtube inte speciellt mycket. Men den där första videon var ganska konstig. Det ska alltså föreställa vuxna människor, som dessutom är politiker? Inte konstigt att staden förfaller.
2009-11-25, 14:28
Medlem
Doncos avatar
Filmen

Jag såg lite av dokumentären, men när negrerna började pladdra om en svart Jesus och en svart Madonna tyckte jag att det var dags att byta kanal.

Jag får intrycket av att negrer tror att de kommer undan med sitt negerbeteende bara för att de går i kyrkan - knasigt tycker Donco. Jag känner inte till Detroit, men jag ska förkovra mig i information om staden och staten.

I USA är det lättare att hitta statistik som är hudfärgsbaserad, i alla fall när det gäller "negros".
2009-11-25, 14:30
Medlem
Olaus Magnuss avatar
Detroit är ett resultat av det sämsta av två världar. För det första är befolkningsmaterialet uppenbarligen undermåligt. Ovanpå kommer den verklighetsfrämmande kultur och ideologi som är förhärskande bland de politiska och mediala högdjuren, och som därför genomsyrar styret av den genomdegenererade negerenklaven staden utgör.

Jag är övertygad om att det faktiskt går att skapa någorlunda väl fungerande negersamhällen, så länge de mörka styrs med en mycket fast hand. Jag tror även att samhällen baserade på liberalmarxistisk galenskap kan funktionera utan alltför stora missöden, så länge befolkningen är vit och homogen. Däremot är det stört omöjligt att kombinera politiskt vansinne med en i grunden djurisk negerbefolkning. Detroit visar detta förtjänstfullt.
2009-11-25, 14:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Jag såg lite av dokumentären, men när negrerna började pladdra om en svart Jesus och en svart Madonna tyckte jag att det var dags att byta kanal.

Jag får intrycket av att negrer tror att de kommer undan med sitt negerbeteende bara för att de går i kyrkan - knasigt tycker Donco. Jag känner inte till Detroit, men jag ska förkovra mig i information om staden och staten.

I USA är det lättare att hitta statistik som är hudfärgsbaserad, i alla fall när det gäller "negros".

Sajten "Detroit Is Crap" är tillbaka igen, där finns mycket matnyttigt om hur eländet kunnat bli så överjävligt i takt med att staden kom att styras av svarta och få en procentuellt allt mer svart befolkning:

http://detroitiscrap.com/
2009-11-25, 14:47
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Sajten "Detroit Is Crap" är tillbaka igen, där finns mycket matnyttigt om hur eländet kunnat bli så överjävligt i takt med att staden kom att styras av svarta och få en procentuellt allt mer svart befolkning:

http://detroitiscrap.com/

Tack för länken.

Jag kan tänka mig att vita vanliga amerikaner är rätt så trötta på negrerna.
2009-11-25, 14:51
Medlem
Not_mes avatar
Det känns mer som att Detroit är ett exempel på vad som händer när en kapitalismen får härja fritt.

Receptet är enkelt:
* Först öppnar du jätteindustrier som har ett jättebehov av billig okvalificerad arbetskraft.
* Folk flyttar dit, mestadels svarta eftersom de har små inkomster redan men även många fattiga vita.
* Så länge industrierna finns kvar blomstrar staden.
* Sedan lägger man ner industrierna, folk blir arbetlösa och det folk kan flytta gör det men resten blir kvar.
* Fastighetspriserna sjunker, vilket gör att folk med låga inkomster flyttar dit från övriga kringliggande städer för att spara pengar.
* Arbetslösheten stegrar eftersom det bara blir mer och mer människor.
* Långt ifrån alla får jobb och voila, ett katastrofområde är format.

Och spela inte invandrarkortet på svarta i USA. Den absoluta majoriteten är född i USA. Visserligen har de invandrade förfäder för sisådär 300 år sen, men det påverkar ju knappast dem. Jag tror inte folk i Detroit vänder sig mot de svarta, de vänder sig mot de stora företagen som sugit ut staden.
2009-11-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Tack för länken.

Jag kan tänka mig att vita vanliga amerikaner är rätt så trötta på negrerna.

Jag har spenderat en del i USA pga vänner och annat. Den svarta underklassen i USA är fuktansvärd. Det spelar ingen roll hur mycket pengar som satsas eller vilka incitament som finns. Det fungerar inte och folk håller sig helt enkelt så långt bort ifrån dem som möjligt.

Under valkampanjen så var ju många helt övertygade om att Obama skulle ta pengar från de vita, och att folk skulle kunna hämta ut dem så de slapp arbeta helt och hållet.

Måste vara väldigt jobbigt för svarta människor som jobbar för att förbättra saker, att se generation efter generation inte bli annat human waste.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in