2009-11-25, 01:36
Medlem
Bellossoms avatar
Det ska vara en kontrast mellan matta o golv. Till ljusbrunt funkar både svart o vit matta.

Hur var det nu med ljuset i lgh?
Citera
2009-11-25, 02:10
Medlem
Odes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinIngvar
mina tapeter är ljusa... blir det dåligt då?

Nä, det behöver det inte bli. Du fixar det där! Heja!
Citera
2009-11-25, 08:54
Medlem
MartinIngvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellossom
Det ska vara en kontrast mellan matta o golv. Till ljusbrunt funkar både svart o vit matta.

Hur var det nu med ljuset i lgh?

rookie som jag är så förstod jag inte ens ljusfrågan ?
Citera
2009-11-25, 10:22
Bannlyst
Tycker att din inredningsidé lätt väldigt bra och genomtänkt.
Citera
2009-11-25, 11:29
Medlem
Paradisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinIngvar
rookie som jag är så förstod jag inte ens ljusfrågan ?

Om det är stora panoramafönster i söderläge så att solen själv lyser upp lägenheten åt dig, eller om du måste ha lampor för att få in något ljus.
Citera
2009-11-25, 11:49
Medlem
gråstens avatar
Jag tycker att du ska ha en vit matta så att det inte blir så mörkt, sen tycker jag om kontraster också. Angående att det blir grått och tråkigt att inreda i gråskala är inte nödvändigtvis sant, så länge man slänger in lite färgstarka detaljer. Om du kan hålla liv i växter så livar det upp att ha lite sånna i fönstret. Sen kan du ha kuddar med färg i soffan och lite tavlor på väggarna.
Citera
2009-11-25, 14:41
Medlem
MartinIngvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gråsten
Jag tycker att du ska ha en vit matta så att det inte blir så mörkt, sen tycker jag om kontraster också. Angående att det blir grått och tråkigt att inreda i gråskala är inte nödvändigtvis sant, så länge man slänger in lite färgstarka detaljer. Om du kan hålla liv i växter så livar det upp att ha lite sånna i fönstret. Sen kan du ha kuddar med färg i soffan och lite tavlor på väggarna.

okej! skall tänka på det, tack för tipset.
Citera
2009-11-25, 14:41
Medlem
MartinIngvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradisen
Om det är stora panoramafönster i söderläge så att solen själv lyser upp lägenheten åt dig, eller om du måste ha lampor för att få in något ljus.

Ok, tack för svar. Jag vet faktiskt inte hur det ligger till, har som sagt inte flyttat in ännu.
Citera
2009-11-25, 18:11
Medlem
MartinIngvars avatar
Har tagit reda på att jag har söderläge nu, vad det nu än innebär rent inredningsmässigt?
Citera
2009-12-12, 13:51
Medlem
Snurrens avatar
När min dotter skulle flytta från vårt färgrika hem skulle det vara svart och vitt. Men sedan kröp det in fler och fler färger på ganska kort tid (och mamma är nöjd )
Citera
2009-12-15, 10:26
Medlem
Herr_Greens avatar
Det kan bli cleant helt klart, men tänk bara på att enbart svart och vitt (grått) kan bli lite jobbigt för ögonen. För mycket kontraster helt enkelt.
Citera
2009-12-19, 01:06
Medlem
Wu-Tangs avatar
Jag hade blandat in blått och rött, jag tycker att de passar fint i mitt rum som är svart/vitt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in