Citat:
Ursprungligen postat av rws
Det här låter som ett html-fel. Kan du posta koden du använder för att visa bilden? Skulle tro att Firefox av någon anledning skalar upp bilden (du har manuellt satt storleken till något felaktigt i html på ett sätt som inte IE8 fattar). Det som visas i IE8 är korrekt och det som visas i Firefox är helt enkelt originalbilden något uppskalad (därför den är suddigare, och ser därför "kantutjämnad" ut vilket du av någon dum anledning ser som "skarpare" när det i själva verket är tvärtom).
Edit: Om du t.ex. kopierar och klistrar staplarna jämte varandra så ser du att firefox-versionen är uppskalad.
Jag är härmed officiellt dubbelt dum i hvudet. Bilderna jag länkat till är felmärkta, IE8-bilden är från FF och tvärt om. Trots flera påpekanden om att det såg bättre ut i "fel" läsare trillade inte poletten ned.
Här är en URL till en liknande sida (jag minns inte exakt var jag drog skärmdumpen):
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-5770-overclocking,2473-8.html
Ser skit ut i IE8, ser bra ut i FF.
Nå, nu när jag har rett ut all missledande information, vad ska jag göra för att IE8 inte ska fula till bilder?
/Hast