Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst
Jag tror personligen att Tors Torn blir av.. Har fr mig att en uppdaterad version av husen skulle presenteras i juni mnad?
Tors Torn blir ca 145m styck (och inte 100m som det str i listan) och de har i praktiken redan pbrjats. Den som bor i 08 kan ta sig till Torsplan vid Norra Station och kolla hur de brjat med frberedande arbeten och garage/underbyggnader.
Dock krvar det med ekonomin i projektet just nu, men det br kunna lsa sig. Killen som r huvudfinansir (en miljard per torn) r norrbaggen Steinar Stokke och jag tror att han ftt med sig PEAB p bten nu ocks, men det ska jag inte svra p.
Fattar jag det rtt har Steinar gjort sig sina pengar p hlso- och lkemedelsindustri i Norge och d Norra Station ska vara en del av det nya Life Science-kluster som vxer fram mellan Uppsala och Sdertlje passar det som handen i handsken att han skapar ett par profilbyggnader just dr.
Jag tror dessutom att 145m har med Bromma flygplats och kraven drifrn att gra. Det kan vara s att det gr en magisk grns fr tillstnd och grejer vid 150m.