2009-11-23, 18:52
Medlem
Vapiors avatar
Jag använder Windows 7 Ultimate och allt har flutit på smidigt ända tills nu.

Mitt internet lägger av efter ungefär 2 minuter. Enligt den inbyggda nätverkshanteraren har jag kontakt med min router (trådbundet), men jag kommer varken ut på internet med Chrome, FF eller Steam.

Dock funkar WLM utmärkt. För att återfå tillgång internet måste jag starta om datorn, och då får jag internet i 2 minuter.

Jag har kopplat ut allt, modem, router, testat att köra direkt till modemet men inget gör saken bättre. I Ubuntu funkar däremot internet perfekt, så det måste nästan vara Win 7 som retas med mig, eller ?
Senast redigerad av Vapior 2009-11-23 kl. 19:48.
Citera
2009-11-23, 19:19
Medlem
micaeles avatar
Kör du fin- eller fulversion av W7? Jag hade exakt samma problem när jag körde beta eller fulversion av W7, men det upphörde direkt när jag lade in ett äkta exemplar.
Citera
2009-11-23, 19:34
Medlem
Vapiors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Kör du fin- eller fulversion av W7? Jag hade exakt samma problem när jag körde beta eller fulversion av W7, men det upphörde direkt när jag lade in ett äkta exemplar.

Kan det vara så enkelt ? Jag kör med fulversion, det var inte bra för jag har verkligen inte råd att punga ut med 1500:- för att få igång internet.
Citera
2009-11-23, 19:55
Medlem
Samma sak för brorsan. Orkade inte sitta och felsöka så blev en formatering och nu funkar allt som det ska. Även han kör win7 ultimate
Citera
2009-11-23, 19:57
Medlem
Vapiors avatar
Det var då f*n. Har formaterat minst fyra gånger innan. Det får nästan bli Ubuntu på heltid, men då ryker spelen. Det blir ett svårt dilemma .

Sen kan man undra hur länge problemet är borta efter en ominstallation...
Citera
2009-11-23, 22:14
Medlem
LifeIsALoops avatar
Hur kan det komma sig att det blir så här då?
Kommer alla som sitter med fulversioner av W7 bli drabbade?
Är det M$ som ligger bakom och skrattar åt alla som kliar sig i huvudet för att inte deras internet funkar?
Citera
2009-11-24, 08:19
Medlem
Vapiors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsALoop
Hur kan det komma sig att det blir så här då?
Kommer alla som sitter med fulversioner av W7 bli drabbade?
Är det M$ som ligger bakom och skrattar åt alla som kliar sig i huvudet för att inte deras internet funkar?

Det skulle vara väldigt bra att få reda på . Man kan ju undra hur länge en ren ominstallation klarar sig utan detta problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in