2009-11-23, 18:09
Medlem
Min combodrive har pajat och jag kan antingen paya macbutiken 590 kr for att dom ska installera osx at mig (kanner ingen med mac), eller sa kan jag ju saklart kopa en combodrive och installera den sjalv! Sa ehh, vad kostar egentligen en combodrive till en macbook, cirka pris? Lar ju inte vara omojligt att installera den aven om jag har hort det e svart..?
Citera
2009-11-23, 19:47
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitchell
Min combodrive har pajat och jag kan antingen paya macbutiken 590 kr for att dom ska installera osx at mig (kanner ingen med mac), eller sa kan jag ju saklart kopa en combodrive och installera den sjalv! Sa ehh, vad kostar egentligen en combodrive till en macbook, cirka pris? Lar ju inte vara omojligt att installera den aven om jag har hort det e svart..?

Var man kper CD-enheter etc har frgats ett antal gnger, om du sker p Macoteket hr i FB s hittar du info. Det finns ocks ett antal trdar dr det lnkas till guider p YouTube. Eller s sker du sjlv p youTube.
Senast redigerad av Hisper 2009-11-23 kl. 19:50.
Citera
2009-11-23, 21:21
Medlem
lucaslaguns avatar
Om du knner dig busig kan du ju alltid ladda ner Leopard, eller Snowleopard och lgga in p ett usb-minne. Gr att installera frn det ocks.
Citera
2009-11-23, 21:37
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucaslagun
Om du knner dig busig kan du ju alltid ladda ner Leopard, eller Snowleopard och lgga in p ett usb-minne. Gr att installera frn det ocks.
Fljer det med Combodrive med operativet?
Citera
2009-11-23, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av system
Fljer det med Combodrive med operativet?
Tror han menade att det var ett alternativ till optisk enhet om man mste installera om systemet, vilket TS nmner att han vervger att lmna in den hos en verkstad fr att gra!
Citera
2009-11-23, 21:54
Medlem
systems avatar
aaha..
Citera
2009-11-25, 16:32
Medlem
Att boota frn USB eller liknande gick inte d jag var tvungen att ha en annan mac-dator att boota igenom. Dom fixade idag och jag kr Snow Leopard vilket ser helt ok ut so far. S problemet e lst
Citera
2009-11-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitchell
Att boota frn USB eller liknande gick inte d jag var tvungen att ha en annan mac-dator att boota igenom. Dom fixade idag och jag kr Snow Leopard vilket ser helt ok ut so far. S problemet e lst

Bra att det lste sig i alla fall, ven om du inte behver en annan mac fr att installera om, usb-minne gr utmrkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in