2009-11-23, 08:26
Bannlyst
Ja nu har jag letat på flertalet annonsplatser om detta yrke och finner till min stora förvånan hur pass lite möjligheter det verkar finnas för villiga.

Ännu otroligare är det att hitta något lokalt utanför storstäderna, dessutom vill många inte ge någon motprestation utan i många annonser får man se att "rätt person kräver inte betalt".

Är detta ett utdött yrke utanför storstäderna eller har det aldrig funnits i vår kultur?

[edit] ber om ursäkt till MODS om det blev fel forum.
Citera
2009-11-23, 09:09
Medlem
LiLWizs avatar
I Stockholm skövlas det ned pengar i husdjuren, aldrig tidigare har väl ägarna lagt så mycket av sin lön på husdjuret. Kläder, spa, koppel, mat för flera tusen m.m.

Det skulle förvåna mig om yrket du beskriver inte skulle gå att ta betalt för.
Citera
2009-11-23, 09:55
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puffu
Ja nu har jag letat på flertalet annonsplatser om detta yrke och finner till min stora förvånan hur pass lite möjligheter det verkar finnas för villiga.

Ännu otroligare är det att hitta något lokalt utanför storstäderna, dessutom vill många inte ge någon motprestation utan i många annonser får man se att "rätt person kräver inte betalt".

Är detta ett utdött yrke utanför storstäderna eller har det aldrig funnits i vår kultur?

[edit] ber om ursäkt till MODS om det blev fel forum.

Skulle tippa att lappar i matbutiker kan fungera.

Jag har nog aldrig sett formuleringen du beskriver "rätt person kräver inte betalt", hur tänker man då?
Någon sjukskriven bidragstagare eller pensionär kan gott rasta vår hund så får den personen lite sysselsättning och sällskap?
Citera
2009-11-23, 18:33
Medlem
Eliza CTs avatar
Det går säkert att få kunder. Problemet är kanske att få allt att gå ihop ekonomiskt.
För hunddagis krävs lokal och det ska vara under kontrollerade former från Länsstyrelsens djurskyddsenhet o. Miljöförvaltningen.
Däremot kan det nog gå att få ett mindre antal hundar att rasta och se till - t.ex. om du kan förflytta dej själv på några närområden. Ett par hundar kan du kanske även få ha under dagtid i din bostad. Vet inte vad som gäller där.
Sedan gäller det inte minst viktiga om du ska ha det som ett jobb som betalas. Då ska man betala skatter o. avgifter.
Mvh
Citera
2009-11-23, 18:48
Medlem
Psyko Dads avatar
Låter konstigt el så beror det på var man bor.
I mina områden betalar folk rätt mkt för att få deras hundar rastade & vissa uttråkade hemmafruar sysslar med detta på dagarna.
Det förekommer även de som har hand om hundarna hela dagarna när ägarna jobbar & jag tror de får ngr tusen i månaden för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in