Citat:
Ursprungligen postat av Lime
Då jag gjorde lumpen 02-03 var det en kille som hade droppat ut när han gick ettan och ändå gjorde lumpen. Dock så visade det sig att samma problem som man har i skolan stöter man tillslut på i militären också, så jag tvivlar på att du kommer trivas i militären om du vantrivs åh det grövsta i skolan.
Sen tror jag det blir svårt för dig att få göra lumpen om du inte klarat av att gå ut gymnasiet ens. Sen måste du ha gått gymnasiet (eller läst motsv. på komvux) för att kunna läsa till officer.
Vilka problem är de du menar? Varför skulle jag inte trivas i lumpen för att jag inte gillar skolan? Jag läser en distansutbildning just nu och anledningarna att jag inte trivs är bla, att jag hatar att bara sitta hemma eller vid en bänk och jobba med tråkiga ämnen som svenska engelska osv. Jag har tidigare gått på en kockskola i Danmark och där fick man halva dagarna laga mat. Den ända anledningen att jag slutade där var att jag kom till insikt att jag inte vill läsa en 4årig linje till ett yrke jag inte vill hålla på med någon längre tid. Grejen med min nuvarande skola är att jag är fast hemma och plugget förutom när jag jobbar eller tränar. Jag är en person som mår bra av att röra mig mycket varje dag. Att bara sitta hemma flera dagar i veckan och plugga gör mig inget annat än deprimerad.
Jag älskar träning, friluftsliv och vapen är ett intresse jag brinner för.
Så varför skulle jag inte trivas i lumpen?