2010-04-18, 19:47
Medlem
brandmansninjas avatar
intog ölet under gårdagskvällen under ett något berusat tillstånd och kan konstatera följande: det smakar inte mycket jämfört med andra normalmörka öler utan smaken jämförs isåfall mot corona.
när det först träffar tungan känns det som vatten för att sedan lämna en svag uppfriskande "öl"smak som knappt dröjjer sig kvar, mindra smak än red-stripe som i min mening har en underlig eftersmak.

för: lättdrucket, gott på sommaren(törstsläckande)?

mot: lite studentparty varning typ corona, ingen speciell upplevelse, smakar inte som jag tycker öl ska smaka.
Citera
2010-04-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrdinaryDay
Även ölet red stripe har en liknande flaska. Tror inte ölet kommer vara någon höjdare. Med största sannolikhet jätte blaskigt. Kommer dock prova den när jag ser den på systemet. Man kan ju alltid hoppas att den är bra.

Exakt min tanke, känns nästan som de har kopierat Red Stripes design rakt av. Skulle då också smaken vara likadan är detta öl antagligen inte mycket att hänga i granen.
Citera
2010-04-25, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Om du inte gillar Budweiser så tror jag inte att du kommer en extra ljus Norrlands Guld? Bara den vanliga Norrlands Guld är ju för ljus och smaklös, att göra den ännu ljusare måste ju bli extremt och en svensk variant på Corona.

Men testa, bli försökskanin Man kan ju aldrig veta innan man testat den. Hade den funnits på Systembolaget så hade jag köpt en bara för att ha testat den även om jag är 98% säker på att jag inte kommer kunna dricka upp den.
Det där är väl ändå en stor överdrift? Eller menar du att du inte kan uppskatta en vanlig ljus lageröl typ Norrlands guld eller Heineken?

Jag är ingen finsmakare, men jag har högre krav än de flesta svenskar. Helst dricker jag faktiskt lite finare porter/stout eller veteöl. Blir en del Ale också. Men det betyder inte att jag häller ut en Mariestads om jag blir bjuden. Ungefär hälften av den öl jag dricker är av den typen. Tycker att det är gott, även om det egentligen itne kan eller bör jämföras med "finare öl".
Citera
2010-05-25, 18:48
Medlem
LJGibbss avatar
Testade den förra veckan, helt ok sommaröl a la Corona, inte alls lika blaskigt som Budweiser. Verkar sälja bra på Bolaget oxå, kanske nyhetens behag, men det lär nog drickas lite av denna till Midsommar här i Svea Rike skulle jag tro
Citera
2010-05-26, 17:14
Medlem
Maajkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LJGibbs
Testade den förra veckan, helt ok sommaröl a la Corona, inte alls lika blaskigt som Budweiser. Verkar sälja bra på Bolaget oxå, kanske nyhetens behag, men det lär nog drickas lite av denna till Midsommar här i Svea Rike skulle jag tro

Har faktiskt enbart druckit den på krogen och håller helt klart med dig. Finns den som "styckegods" nu eller måste man fortfarande beställa tjugofyra stycken?
Citera
2010-05-26, 18:29
Medlem
Rakiis avatar
Ser god ut, ska definitivt pröva i helgen då man ska ut och grilla.
Citera
2010-05-26, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajka
Har faktiskt enbart druckit den på krogen och håller helt klart med dig. Finns den som "styckegods" nu eller måste man fortfarande beställa tjugofyra stycken?

Finns numera i det ordinarie sortimentet. Finns dock inte i alla butiker men i rätt många så det ska inte vara några problem att kommer över ett par flaskor.
Citera
2010-08-15, 02:19
Medlem
Den är perfekt... precis i min smak!! man kan säga att det är som en blanding på norrlands guld och corona...
Citera
2012-12-11, 16:03
Medlem
Ännu en ljus lager ur systembolagets sortiment som jag kan bocka av. Undra hur pass bra denna öl säljer egentligen, den verkar finnas i så gott som varje butik men den finns inte med på deras lista med dom topp 50 mest säljande ölvarumärkena. Aja, den har ju hängt kvar så här långt så det lär ju finnas en skara människor som köper den. Hur smakar den då. Inte allt för oväntat så är den väldigt lik vanliga Norrlands guld i smaken, en öl som jag gillar skarpt. Något torrare i smaken jämfört med Norrlands vilket inte förvånar då den jämfördes med Spendrups Bright och Coors light i pressreleasen då det begav sig. Den ska även vara mindre besk men det är inte i närheten av en Amerikansk råfruktslager eller liknande, den har trots allt en tydlig, om än måttlig, beska som gör att den är ordentligt uppfriskande. Det är alltså ingen kornmaltsläsk vi snackar om utan den har en god men nedskruvad smakprofil. Klart godkänd, även om jag personligen föredrar originalet.
Citera
2017-07-31, 22:32
Medlem
Helt klart den blaskigaste och mest smaklösa ölen som finns att köpa på systemet. Rekommenderas till folk som vill dricka alkoholhaltigt vatten.
Citera
2018-07-08, 18:57
Medlem
MrKleins avatar
Riktigt jävla god öl. Rekommenderas dock endast till människor med klass och smak.
Citera
2018-07-08, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Riktigt jävla god öl. Rekommenderas dock endast till människor med klass och smak.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in