2009-11-21, 18:13
Medlem
Maajkas avatar
Såg att det kommit en ny Norrlands Guld, som heter Norrlands Guld Ljus. Någon som testat denna öl? Vad smakar det? Är det lika blaskigt och ljust som Corona eller?

Gillar hursomhelst flaskan väldigt mycket vilket ger ett bra första intryck. Funderar på att beställa en låda från systemet Återkommer med en kommentar då såklart!

För er som inte sett den än, gå in o kika på www.norrlandsguld.se
Citera
2009-11-21, 18:20
Medlem
Magtechs avatar
gillar oxå utseendet på flaskan,ser läcker ut
Citera
2009-11-21, 19:07
Medlem
missfosters avatar
ser lyxigt ut

sen att de knåpat ihop en liten reklamfilm gör det väl inte sämre hehe
Citera
2009-11-21, 19:18
Medlem
MarkuZ^s avatar
Ser väldigt go ut, blir till att köpa den snart.
Citera
2009-11-22, 13:18
Medlem
gr6810s avatar
Det luktar smaklös skitöl med designad flaska och dyr reklambudget om det här. Jag skulle bli mycket förvånad om det här är en öl som skiljer sig markant från annan ljus smaklös lager.

Så här säger Spendrups om smakupplevelsen:
"En perfekt dryckesupplevelse för den växande skaran av konsumenter som kommit att uppskatta mer lättdruckna öl."

Case closed.
Senast redigerad av gr6810 2009-11-22 kl. 13:22.
Citera
2009-11-22, 13:57
Medlem
TatueradeKockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Det luktar smaklös skitöl med designad flaska och dyr reklambudget om det här. Jag skulle bli mycket förvånad om det här är en öl som skiljer sig markant från annan ljus smaklös lager.

Så här säger Spendrups om smakupplevelsen:
"En perfekt dryckesupplevelse för den växande skaran av konsumenter som kommit att uppskatta mer lättdruckna öl."

Case closed.

Håller helt med! Har inga höga tankar om den alls, men svensson kommer väl att hylla den Nen jag ska ändå införskaffa en flaska.
Citera
2009-11-22, 16:47
Medlem
månss avatar
Är inte vanlig Norrlands tillräckligt ljus eller vad?
Citera
2009-11-22, 18:24
Medlem
Arbetarbroders avatar
Haha, Norrlands Guld är ju den ljustaste ölen som finns på marknaden känns det som, så gör de en ännu ljusare?
Säljs den på flaska eller? Ingen som har bild?

Låter som någonting man testar en gång och sen aldrig igen. Lite vågat av Spendrups att satsa på det, det kan ju förstöra lite av Norrlands Guld varumärke om det inte slår igenom som det är tänkt och just Norrlands Guld är väl det ölet som ger mest pengar i fickan hos familjen Spendrups.
Citera
2009-11-22, 18:46
Medlem
zepofans avatar
Jag tycker det är genialiskt att tillverka en produkt som kräver ännu mindre kostsamma råvaror, hypa den som fan med designade flaskor och massiv reklam, och sedan sälja till ett dyrare pris. Grattis Spendrups!
Citera
2009-11-22, 20:42
Medlem
Men köp inget då era smutsiga sossesvin!

Grattis Spendrups, jag ska beställa ett flak.
Citera
2009-11-22, 21:11
Medlem
Maajkas avatar
hehe, fortfarande ingen som prövat? Den som prövar först får även slänga upp en egentagen bild på flaskan!

Faktum är att jag personligen tror att denna kan bli en mindre succé, att Norrlands får till och når ut sitt varumärke även bland dom yngre konsumenterna.

Återstår å se!
Citera
2009-11-22, 21:41
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPQR12
Men köp inget då era smutsiga sossesvin!

Grattis Spendrups, jag ska beställa ett flak.
Haha! Du är kul du, det är väl just bland smutsiga sossesvin som de flesta av de potentiella kunderna finns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in