2009-11-21, 13:56
Medlem
Ari.Golds avatar
Från ungsvensk...
-----------------------------------------------------

När den mycket populäre amerikanske countrysångaren Toby Keith besökte programmet Skavlan så diskuterades patriotism. Sisela Kyle var inte sen att vara en god representant för Sosse-Sverige med otroligt pinsamma inlägg!

Kolla på detta i klippet nedan från ca minut 44.

http://svtplay.se/t/102974/skavlan
Citera
2009-11-21, 14:02
Medlem
Heruls avatar
Jag såg det på Skavlan igår och trodde knappt mina ögon. Jag har aldrig egentligen haft någon uppfattning om henne men efter programmet ser jag henne som ett riktigt skämt! Hon skulle aldrig öppnat munnen! Hon kunde inte ens sammanhängande förklara vad hon menade.
Citera
2009-11-21, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herul
Jag såg det på Skavlan igår och trodde knappt mina ögon. Jag har aldrig egentligen haft någon uppfattning om henne men efter programmet ser jag henne som ett riktigt skämt! Hon skulle aldrig öppnat munnen! Hon kunde inte ens sammanhängande förklara vad hon menade.

Tänk på att hon aldrig haft anledning att tänka igenom sina åsikter. Tänk att hon lever bland kultureliten där PK:ismen är gällande och inga värderingar andra än dem att svenskhet och patriotism är något hemskt hörs. När det som i hennes tro är sanningen, bemöts av någon som har tänkt igenom sina åsikter så blir det frustration och pinsamheter. Jag tycker faktiskt synd om henne, hon menar väl, hon är bara oupplyst och dum.
Citera
2009-11-21, 14:39
Medlem
RichOnVitaminss avatar
Så farligt var det ju inte. Skulle inte säga att hon skämde ut sig själv.
Däremot var det nog det sämsta resonemanget som framförts på Skavlan hittills.
Typisk floskel-kommentar helt enkelt.

Det är ju dock inget politiskt program, och hon fick trots allt medhåll av någon annan.
Citera
2009-11-21, 14:42
Medlem
cp-apas avatar
Orkade inte se klippet, vad är det hon säger? Någonting relaterat till svenskfientlighet?
Citera
2009-11-21, 15:04
Medlem
Théodicées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Orkade inte se klippet, vad är det hon säger? Någonting relaterat till svenskfientlighet?

Typ "globaliseringen är bra med tanke på miljön, jag vill inte att Sverige ska bestämma allt och i den meningen är patriotism dåligt" eller nå sånt..
Citera
2009-11-21, 15:16
Medlem
RedXs avatar
Jag satt också och skruvade på mig i tv-soffan.

Det märkliga var att Toby Keith och den där f.d dödsdömda fången precis hade enats om att det var skillnad mellan "patriotism" och "blind patriotism" - och trots detta valde hon att göra sitt mindre briljanta inlägg.

Jag tyckte för övrigt att Toby Keith verkade väldigt vettig.
Citera
2009-11-21, 15:21
Medlem
saftad_burks avatar
Hon förstod knappt vad dom sa.
Amerikanen säger: Jag är stolt över mitt land. Därför är jag patriot.
Sissela Kyle säger: Man kan tycka om sitt land utan att vara patriot och alltid sätta sitt land först. *mumlar någonting i stil med "sverige inte bestämma. Växthuseffekten" och verkar förstå att hon låter som en idiot.*
Kan tänka mig att amerikanerna skrattade gott efteråt: Det är alltså sant, svenskar kan inte prata om annat än jämnlikhet och växthuseffekten!

Är dock inte förvånad. Hon var alltid den sämsta i Lorry, där de flesta var riktigt sunkiga.
Citera
2009-11-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RichOnVitamins
Så farligt var det ju inte. Skulle inte säga att hon skämde ut sig själv.
Däremot var det nog det sämsta resonemanget som framförts på Skavlan hittills.
Typisk floskel-kommentar helt enkelt.

Det är ju dock inget politiskt program, och hon fick trots allt medhåll av någon annan.

Hon fick inte medhåll, det var någon som förbarmade sig över henne när hon sagt något så korkat och obegripligt att alla blev tysta.

Det är så otroligt tydligt att vilken skillnad det är mellan svenskar som Sissela som levt i en bubbla och amerikaner som levt i en verklighet där tryggheten inte på något sätt är garanterad. Och då menar jag på det sättet att USA faktiskt är en barriär mot negativa krafter som Sovjet, Nordkorea etc som gör att vi här inte behöver bekymra oss om dessa frågor.

Jag tycker inte att det var Sissela som gjorde bort sig, det var Sverige som gjorde bort sig när det försökte mästra ett riktigt land.
Citera
2009-11-21, 16:18
Medlem
cp-apas avatar
Varför blandar de svenska gäster med utländska gäster för? Blir alltid pinsamt när svensken öppnar käften och pratar svengelska.
Citera
2009-11-21, 17:42
Medlem
Xstars avatar
Måste Sissela Kyle skämma ut Sverige med sitt politiskt korrekta nonsens? Man vill ju bara gråta
Citera
2009-11-21, 17:50
Medlem
jerkuss avatar
Jag ser inte hur hon gör bort sig? Hon bara efterlyser ödmjukhet som ett viktigt inslag i patriotism.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in