2009-11-21, 12:15
Medlem
Flias avatar
Jag ska installera Vista (fr att sen uppgradera till Windows 7) p en ny partition.
Svitt jag frstr mste jag gra den nygjorda partitionen till huvudpartition och sen installera Vista.

Har lst igenom hr och klickat alla lnkar, men.....

Blir det verkligen dual boot automatiskt efter installationen?
Mste man inte ha ett srskilt program fr det?
Citera
2009-11-21, 12:42
Medlem
LazerFlips avatar
Strunta i vista och kr p windows 7 direkt?
Citera
2009-11-21, 12:49
Medlem
Flias avatar
Ja det kanske jag gr, men XP ska jag ha kvar nd.
Men.... blir det allts dual boot automatiskt?
Citera
2009-11-21, 12:49
Medlem
mactrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flia
Jag ska installera Vista (fr att sen uppgradera till Windows 7) p en ny partition.
Svitt jag frstr mste jag gra den nygjorda partitionen till huvudpartition och sen installera Vista.

Har lst igenom hr och klickat alla lnkar, men.....

Blir det verkligen dual boot automatiskt efter installationen?
Mste man inte ha ett srskilt program fr det?

P tidigare versioner har det iaf varit s exvis med installerat win98 och drefter installerat winXP s har en bootmeny skapats.

Inte s mycket till svar kanske, men om inte annat s kan man fixa det eftert. Bara man r noga med att inte installera i samma kataloger, jag skulle nog fresl olika partitioner helst.
Citera
2009-11-21, 12:51
Medlem
Flias avatar
Ja, jag har partitionerat redan.

Men jag mste ju gra partitionen till huvudpartition, eller hur?
Sen d? Blir det dual boot efter installationen?
Citera
2009-11-21, 13:07
Medlem
mactrashs avatar
Citat:
Ja, jag har partitionerat redan.

Men jag mste ju gra partitionen till huvudpartition, eller hur?
Sen d? Blir det dual boot efter installationen?
Det gr att installera p vilken partition som helst, s r det iaf med XP och d blev det som sagt en bootmeny per automatik.
Citera
2009-11-21, 13:35
Medlem
Flias avatar
Bde min XP-skiva och min Vista-skiva lgger sig p C. Det gr inte att gra nt t verkar det som.
S jag mste nog gra den nya partitionen till primary frst. Men frst mste jag vara sker p att jag kan boota frn den gamla partitionen.
Citera
2009-11-21, 15:10
Medlem
mactrashs avatar
Citat:
Bde min XP-skiva och min Vista-skiva lgger sig p C. Det gr inte att gra nt t verkar det som.
S jag mste nog gra den nya partitionen till primary frst. Men frst mste jag vara sker p att jag kan boota frn den gamla partitionen.

Lite mrklig jagt fr p alla mina skivor mjligheten att vlja p vilken partition jag vill lgga installationen, primary eller logisk spelar ingen roll fr mig.
Citera
2009-11-21, 15:37
Medlem
Problemet bero p att det r en uppgradering till Windows 7. Det finns ett stt att installera en REN win 7 men krver mer jobb.

Klona Windows till den andra hrddisken/partitionen med DriveImage XML

Sedan kan vlja att installera p den andra. Se till kopian av Windows raderas samtidigt s att det blir en ren installation av Win 7.
Senast redigerad av panpo98 2009-11-21 kl. 15:41.
Citera
2009-11-21, 18:55
Medlem
Flias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Problemet bero p att det r en uppgradering till Windows 7. Det finns ett stt att installera en REN win 7 men krver mer jobb.

Klona Windows till den andra hrddisken/partitionen med DriveImage XML

Sedan kan vlja att installera p den andra. Se till kopian av Windows raderas samtidigt s att det blir en ren installation av Win 7.

Bra rd.
Men.... blir det dual boot?
Citera
2009-11-29, 19:48
Medlem
Om man kan vlja bland ett par operativsystem i booten fr att man en gng haft dem i dator, men de r nu raderade, hur tar man d bort de frn booten? I denna meny kan man vlja vilket som skall vara frhandsvalt, men jag vill som sagt var kunna radera operativsystemen:
http://img6.imageshack.us/img6/3939/...1nov291641.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in