Citat:
Ursprungligen postat av Columbo1Legend
Jag tycker mig ha märkt att många som tror på NWO gärna pratar om raser hit och dit och hänger sig åt främlingsfientlighet och rasistiska stereotyper. Är jag ute och cyklar?
Sen tycker jag att kritiken av den "internationella storfinansen" och internationella organisationer ofta påminner om fascisternas ideologi. Är jag ute och cyklar igen?
Hoppas jag har fel. Alltså: Crazy- (nice) or Evil ?
Nej då, det finns alla typer. Sådana som pratar om raser och judar är troligtvis högerextrema, de har länge varit övertygade om att en maktelit (med judiska kopplingar) styr världen. Sök runt lite om "sion vises protokoll" eller "förlåten faller" för mer info om bakgrunden till detta.
Sen finns det en andra våg, de som läste Robert Anton Wilsons böcker på 1970-talet. Många av dem var övervintrade hippies med särskilt intresse för psykedeliska droger. Någon gång runt 1990 kom en tredje våg där Robert Anton Wilson fortfarande var involverad och även Jordan Maxwell trädde in med några populära videos. Den sistnämnde brukar koncentrera sig på att skylla allt på Vatikanen istället för på judarna. Maxwell allierade sig med Anthony J. Hilder och de gjorde några klart komiska filmer tillsammans. De finns på internet. Sök t.ex. på "Lucifer 2000" för en kul intervju.
De högerextrema har dock varit konsekventa och alltid pratat om denna globala konspiration (ZOG). Däremot har hippiesarna varit inne på många olika spår. Det finns inte direkt någon röd tråd där tycker jag. Massor av New Age flum däremot. Vaken.se är en typiskt en sajt där den sista kategorin är överrepresenterade. Det finns dock några högerextrema som också blandat sig in där. Men de olika grupperna verkar inte ha några problem att komma överens med varandra. Dessutom är jag helt övertygad om att en del från myndigheterna också registrerat sig för att infiltrera (och ibland sprida desinformation) på olika konspirationsforum. Framför allt amerikanska, men det händer även i Sverige. Det är otroligt lätt att kasta in en brandfackla och förstöra en diskussion som blir allt för känslig. Ni som håller till på dessa forum, håll ögonen öppna efter infiltratörer.
Sammanfattningsvis är min slutsats att det finns några högerextrema, men att majoriteten tillhör andra grupper. Övervintrade hippies, new age grupper, olika kristna grupper, infiltratörer, folk som läst Dan Brown med mera. Det är blandad kompott.
Själv tillhör jag en annan grupp. Vi som börjar inse att det verkligen finns en maktelit och att de tagit över EU och jobbar för att globalisera världen. Alla som sätter sig emot måste krossas. Jag tror att vi är spridda över hela höger-vänster skalan. Efter att jag började inse hur det fungerar kändes det självklart att involvera mig för att dra mitt strå till stacken för att försöka lägga käppar i hjulen för denna maktelit som utsett sig själva och som folket inte har någon möjlighet att avsätta på demokratisk väg.