2020-01-12, 22:00
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Om man jämför med att käka ksalol i 10 dagar eller diazepam i 10 dagar är det stor skillnad?
tycker alprazolam är jobbigare att sluta med än diazepam.
Citera
2020-01-16, 14:29
Medlem
Behöver man ha med något intyg för att ta med Stesolid in i Thailand? Ska dit på 2v semester och läst lite på ambassadens hemsida om "restricted medicine". Förstår dock inte riktigt om jag behöver ha med mig något mer än originalförpackningen då i princip alla länkar till dokument inte fungerar.

Det gäller en burk 25st 5mg som jag har på recept, som jag får ta max 3 per dag. Pratade med en sjuksköterska på min vårdcentral och hon sa att originalförpackningen räckte och att man inte behövde göra något mer. Men vill verkligen vara säker så man inte fastnar i Thailändska tullen.
Citera
2020-01-17, 14:54
Medlem
Confus3ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wijkenz
Behöver man ha med något intyg för att ta med Stesolid in i Thailand? Ska dit på 2v semester och läst lite på ambassadens hemsida om "restricted medicine". Förstår dock inte riktigt om jag behöver ha med mig något mer än originalförpackningen då i princip alla länkar till dokument inte fungerar.

Det gäller en burk 25st 5mg som jag har på recept, som jag får ta max 3 per dag. Pratade med en sjuksköterska på min vårdcentral och hon sa att originalförpackningen räckte och att man inte behövde göra något mer. Men vill verkligen vara säker så man inte fastnar i Thailändska tullen.

Flyger du utanför ESS skall narkotigaklassade läkemedel medföra intyg från föreskrivande doktor. Inom ESS/Schengen kan du då ett intyg från ditt apotek.
Svaret, ja du behöver intyg.

Men vill du leva lite så kör utan. Ha en skön semester.
Citera
2020-01-20, 19:36
Medlem
Bones1337s avatar
Har tagit en 10a diazepam I 3-4 veckor, närmare 4 veckor än 3 skulle jag tro.

Jag har mått som en rutten huggorm i 8 dagar nu. Känns ju märkligt att jag skulle må dåligt lika länge som jag tagit det. Tränat nästan varje dag dessutom.

Slutade cold turkey förutom en 5a på dag 4, blev för jobbigt.

När tror ni det släpper?
Senast redigerad av Bones1337 2020-01-20 kl. 19:39.
Citera
2020-01-20, 20:06
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bones1337

Jag har mått som en rutten huggorm i 8 dagar nu. Känns ju märkligt att jag skulle må dåligt lika länge som jag tagit det. Tränat nästan varje dag dessutom.

När tror ni det släpper?
skulle nog säga 2 veckor (totalt) som mest.
Citera
2020-01-20, 20:27
Medlem
Bones1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
skulle nog säga 2 veckor (totalt) som mest.

Ok tack.

Har tagit 175mg diazepam + 1mg alpra totalt under denna tid räknade jag nyss ut.

Även avslutat ett mångårigt gräsmissbruk tror det spökar till det också.
Citera
2020-01-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ok tack.

Har tagit 175mg diazepam + 1mg alpra totalt under denna tid räknade jag nyss ut.

Även avslutat ett mångårigt gräsmissbruk tror det spökar till det också.

Tänk på att du startar om hela kalaset när du tar återfall, om det nu är benson som spökar. Se till att hålla dig från alkohol också då de har korstolerans. Håll ut och ta inge mer benso alls, även om det är en liten dos. Försök hitta andra sätt att lugna dig på när du behöver som inte heter piller eller andra droger.

Lycka till.
Citera
2020-01-23, 22:29
Medlem
vanilljs avatar
Investera i en semester till thailand i 2-3 veckor, lite D-vitamin, god mat och kvinnor kan göra under för en depression.
Citera
2020-01-31, 04:10
Medlem
Citat:

När tror ni det släpper?
Svårt att tro att du på sin höjd får några nätter med dålig sömn, är ju knappt någonting, dagsdos för många o då efter ett gäng år snackar vi AT. Tror mycket är placebo
Citera
2020-01-31, 04:46
Medlem
Ngn sakkunnig som kan svara på vad som händer om man har ca 2-2,5 promille och stoppar i sig 50-100 g valium?
Seriös fråga
Använder inte benzo själv
Citera
2020-01-31, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelsman
Ngn sakkunnig som kan svara på vad som händer om man har ca 2-2,5 promille och stoppar i sig 50-100 g valium?
Seriös fråga
Använder inte benzo själv
Sover i typ 2 dygn (förhoppningsvis) eller klarnar till i skallen på häktet
Citera
2020-02-01, 14:14
Medlem
Fick ett packet Oxascand 10mg 25st tabletter utskrivna mot ångest i september förra året. bara tagit vid behov när den blir för stark så den är slut nu i januari. Bad om nytt recept men hälsocentralen vill inte skriva ut mer och lergigan fungerar inte alls.. Oxascand tog bort min ångest efter ca 20 min och sedan för resten av dagen. fungerade skit bra och kände inga andra biverkningar som trötthet eller liknande. En bekant har Stesolid 5mg tabletter kvar som jag kunde få om jag ville men efter vad jag läst runt här så värkar det vara mkt starkare grejer? vill bara ha bort min ångest och inte inte känna mig "full" eller liknande :P Har aldrig tagit droger och kommer alldrig göra det :P
Vad kan man förvänta sig av en tablett Stesolid 5mg? om man aldrig tagit liknande förut?
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in