2009-11-20, 13:51
Medlem
Är det affären Erics de är i ?

man borde misstänka nåt när en kille med mjukisbrallor o en ziggekvinna klampar in i en mer exklusiv kostymaffär
Citera
2009-11-20, 13:55
Medlem
Pilums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
man borde misstänka nåt när en kille med mjukisbrallor o en ziggekvinna klampar in i en mer exklusiv kostymaffär

Absolut, det är nog många som tänker på det men censurerar sig lika snabbt och slår undan tanken med att den är "rasistisk".. Man undrar ju hur många som hellre släpper ut patrasket ur affären fast de märkt något men bara så att de slipper kallas rasister...
Citera
2009-11-20, 13:56
Medlem
jag har faktiskt sett det, knalleland borås 3år sedan, mamma och 3 sönder fast. kjolen va fullsmockad med fina saker
Citera
2009-11-20, 13:57
Medlem
snurre-spratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Jag kan faktiskt inte fatta hur zigenare som är så kulturellt befästa att de ständigt går runt i sina nationaldräkter kan begå brott. Det är liksom omöjligt för mig att föreställa mig en skotte i kilt som går runt och plockar plånböcker i folks fickor eller en svensk i nationaldräkt som rånar OKQ8.
Det är ganska enkelt, de använder kläderna som skydd också, d.v.s. om någon skulle neka dom tillträde till affären så stämmer dom affären och får skadestånd som vida överstiger värdet på denna skinnjacka..
Citera
2009-11-20, 14:24
Medlem
Pilums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurre-spratt
Det är ganska enkelt, de använder kläderna som skydd också, d.v.s. om någon skulle neka dom tillträde till affären så stämmer dom affären och får skadestånd som vida överstiger värdet på denna skinnjacka..
Kan man kanske till och med anta att det är i kjolarna som de "apatiska flyktingbarnen" får komma ut och rastas i?
Citera
2009-11-20, 14:26
Medlem
Arasones avatar
Jobbade på siba några år sen. Fyfan vad dom kan ta saker. Allt från damsugare till dvdspelare. Det är som är synd är att dom oftast kommer undan. Märker dom att man kontaktar polisen så drar dom så snabbt dom kan. Försökte stoppa en yngre man som var på språng. När jag närmar mig honom vänder han sig snabbt och drar upp en stilett. Dom sitter och gråter ut i tv att dom blir så diskriminerade och inte känner sig välkomna. Inte konstigt som dom beter sig. ...

Det roliga med romerna ( zigenarna ) är att dom inte har nåt ursprung. Inget land,Inget språk,ingen speciell kultur. Dom har alltid bara funnits där.
Citera
2009-11-20, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pilum
Alla vet ju att det är en myt att zigenerar stjäl och framförallt att de stjäl med hjälp av sina kjolar.... Min favorittidning Realisten.se avlivar myten fullständigt.

http://www.realisten.se/2009/11/20/m...i-sina-kjolar/

Dom har ett slags korgliknande flätat material under kjolarna för att lyfta upp dom. Så du och Realisten har fel!
Citera
2009-11-20, 14:54
Medlem
Pilums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dallitz
Dom har ett slags korgliknande flätat material under kjolarna för att lyfta upp dom. Så du och Realisten har fel!

Och hur många har du sett gå runt med dessa flätade korgar utan att ha kjolen över?
Citera
2009-11-20, 17:01
Medlem
Så här kan det också gå:

http://na.se/nyheter/2.2503/1.643513...0-i-skadestand
Citera
2009-11-20, 17:37
Medlem
Linköpingsfilmen var den roligaste på länge.
Många ziggar gör verkligen allt för att bekräfta våra fördomar mot dem. Hu!
Citera
2009-11-20, 18:39
Medlem
rotbergs avatar
Bara en fråga, vem har stött på en anställd zig? Jag är seriöst nyfiken. Där jag bor, har kärrngar t.o.m. hängt oljedunkar under kjolen och gått ut från OkQ8. I centrum drar några unga zig med annat anhang och ser allmänt dryga ut. Vad är myt och verklighet?
Citera
2009-11-20, 18:47
Medlem
Playcontrols avatar
Jag har aldrig sett eller hört om en zigenare som arbetat.
Hatar det där jävla folkslaget, tycker seriöst alla zigenare borde avlivas så man slipper dem. De gör ju för fan ingen nytta! De är som råttor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in