2009-11-20, 01:57
Medlem
Inte så hemma på stockholms uteliv och ska ge mig ut för att utforska det. Tänkte dock få lite tips av flashbacks eminenta läsarskara

Letar efter två saker..

För det första, en klubb som spelar svensk reggaemusik, om det finns.

För det andra, ett vettigt ställe dit man kan gå ett sällskap på ca. 30 pers och ha trevligt, dansa osv.

tack på förhand
Citera
2009-11-22, 23:52
Medlem
Jag har (som tur är) aldrig varit på någon klubb som där det vänds svensk reggae.
Reggaeklubbar där det toastas eller uppträds på svenska dyker upp lite då och då dock.
Klubb Link Up på som huserar på Kägelbanan omkring en gång i månaden brukar ha någon svensk artist varje gång.
Stockholms Reggaeklubb håller till på Strand, också omkring en gång i månaden.
Oskar Franzén mfl. kör ofta med One Blood Movement, som tyvärr inte har någon fast lokal, utan dyker upp lite här och där.

Vill ni bara dansa så kör Trinity varje fredag på Bysis på Hornsgatan, liten och trång lokal precis som det ska vara.
Håll koll på http://www.reggaesthlm.se/ för exakta datum inom sthlms klubbliv
Citera
2009-11-23, 05:36
Medlem
fearzies avatar
På söderkällaren spelar dem oftast reggae. Billig öl dessutom, 29:- tror jag att det är dock består gästerna oftast av 90% mörkhyade, men har alltid haft trevligt när jag är där Dem spelar oftast ingen svensk reggae dock, har hört Kapten röd någongång när jag varit där.
Citera
2009-11-24, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearzie
På söderkällaren spelar dem oftast reggae. Billig öl dessutom, 29:- tror jag att det är dock består gästerna oftast av 90% mörkhyade, men har alltid haft trevligt när jag är där Dem spelar oftast ingen svensk reggae dock, har hört Kapten röd någongång när jag varit där.

Söderkällaren har slutat att spela reggae
Citera
2009-11-24, 03:53
Medlem
MissPotheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Söderkällaren har slutat att spela reggae
Nä.. eller.. va?? Vad spelar dom nu för tiden då?
Citera
2009-11-24, 09:31
Bannlyst
lät riktigt nice
Citera
2009-11-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPothead
Nä.. eller.. va?? Vad spelar dom nu för tiden då?
Om man kommer dit i tid så lite hiphop/R&B, senare technopop och annat skit.
Mina källor säger att det är för att reggae drar dit gambianer och annat folk
Citera
2009-11-25, 23:22
Medlem
fearzies avatar
Citat:
Om man kommer dit i tid så lite hiphop/R&B, senare technopop och annat skit.
Mina källor säger att det är för att reggae drar dit gambianer och annat folk

Jag var där för cirka 3 veckor sen sist, då spelade dem reggae. Aldrig hört att dem skulle spela techno/pop? Söderkällaren är ju unik med sin musik, vore konstigt om dem böt och började lira samma musik som resten av stans krogar?
Citera
2009-11-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearzie
Jag var där för cirka 3 veckor sen sist, då spelade dem reggae. Aldrig hört att dem skulle spela techno/pop? Söderkällaren är ju unik med sin musik, vore konstigt om dem böt och började lira samma musik som resten av stans krogar?

Jag har nog inte varit där på en månad, men då (och de gångerna innan) så spelade de inte reggae.
Jag är inte den enda som ogillar deras nya profil heller
http://www.whoa.nu/forum/klubb-och-k.../666435/1.aspx
Citera
2009-11-26, 00:33
Medlem
fearzies avatar
Citat:
Jag har nog inte varit där på en månad, men då (och de gångerna innan) så spelade de inte reggae.
Jag är inte den enda som ogillar deras nya profil heller
http://www.whoa.nu/forum/klubb-och-k.../666435/1.aspx

Fyfan, du hade rätt... vad trist gillade att gå dit och ta en öl.. Ska ge det en till chans och lyssna på vad dem spelar =D
Citera
2009-11-26, 07:43
Medlem
Kan tipsa om Koh pahngan (stavning?) Där en vän spelar reggae varannan fredag. Han driver förövrigt www.rebelmusic.se. Check it out.
Citera
2009-11-26, 19:48
Medlem
poojks avatar
Jag brukar dyka upp på vissa barer med hembränd musik och be dom snurra plattan, funkar 9 fall av 10. Om det ska hålla spelar man inte bara burning spear utan blanda. Det är iaf reggae för mig

Men SK som många säger har blivit skit, enbart för att polisen har haft tryck på dom svettiga-pengarkåta-personalen. att dom tycker att det är för mycket droganvändare på en och samma plats gör nog så att SK väljer att inte spela sin mupp reggae
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in