2009-11-19, 23:25
Medlem
RMBKKs avatar
Har länge funderat över ett bra sätt att bli uppmärksammad över nya PM man får, det kan gå en-två dagar utan att jag reagerar över att jag har "Privata meddelanden: 1 olästa", då texten bara blir bold och... ja, inte så mycket mer.

Skulle man kanske kunna ändra så hela den rutan blir typ röd eller blinkar eller så? Den där det står "Välkommen tillbaka, RMBKK. Du var här senast: Idag..." osv. Eller kanske att det (nu tar jag en long shot här, vet att det förmodligen blir omöjligt men ändå) piper till när det dimper ned ett nytt PM i inkorgen?

Vad tror ni?

Kanske inte rätt forumdel att slänga in ett förslag sådär apropå ingenting, men det ska ju vara tips och feedback, eller hur var det nu?
Citera
2009-11-19, 23:29
Medlem
gadzooxs avatar
Kontrollpanel > Redigera alternativ > kryssa i "Visa popup-meddelande vid nytt privat meddelande".
Citera
2009-11-19, 23:30
Medlem
Methones avatar
Tror det skulle räcka att ändra färgen till röd eller blå när man fått PM, så att bara siffran har en annan färg.
Citera
2009-11-19, 23:36
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Kontrollpanel > Redigera alternativ > kryssa i "Visa popup-meddelande vid nytt privat meddelande".

Jo, men det känns ju lite dumt att det bara tvärkommer upp en ny ruta direkt man får PM, jag vill gärna kunna välja att se det nya PMet, inte "måsta" se det. Förstår du hur jag menar? Jag tror att en annan färg på antingen hela rutan eller bara siffran, eller vad som helst faktiskt, hade gjort en bättre skillnad. Men det är bara mina 0.02€
Citera
2009-11-19, 23:44
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Jo, men det känns ju lite dumt att det bara tvärkommer upp en ny ruta direkt man får PM, jag vill gärna kunna välja att se det nya PMet, inte "måsta" se det. Förstår du hur jag menar? Jag tror att en annan färg på antingen hela rutan eller bara siffran, eller vad som helst faktiskt, hade gjort en bättre skillnad. Men det är bara mina 0.02€
Nu hänger jag inte med riktigt. Du vill bli uppmärksammad när du får ett nytt PM eftersom du i dagsläget missar det, men å andra sidan vill du inte bli så uppmärksammad att du inte kan missa det... Jag tycker att detta känns som Moment 22...
Citera
2009-11-19, 23:56
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Nu hänger jag inte med riktigt. Du vill bli uppmärksammad när du får ett nytt PM eftersom du i dagsläget missar det, men å andra sidan vill du inte bli så uppmärksammad att du inte kan missa det... Jag tycker att detta känns som Moment 22...

Nej, alltså jag vill bli uppmärksammad, men inte "tvingad" att se PMet, förstår du? Ponera att jag sitter med t ex min flickvän och visar något, sen får jag ett PM från Carl Hamilton som undrar om det var skönt när jag fick kuk av honom igår eller liknande, då är det rätt drygt att "måsta" läsa titeln på PMet, inte sant? Nu har ju ingen sån PM-växling skett (än), men situationen skulle ju kunna uppstå. Kanske inte exakt sådan, men liknande. FB handlar väl rätt mycket om valfrihet, inte sant? Kanske dags att ge användare som mej en till valmöjlighet i just detta läge också?
Citera
2009-11-20, 00:07
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Nej, alltså jag vill bli uppmärksammad, men inte "tvingad" att se PMet, förstår du? Ponera att jag sitter med t ex min flickvän och visar något, sen får jag ett PM från Carl Hamilton som undrar om det var skönt när jag fick kuk av honom igår eller liknande, då är det rätt drygt att "måsta" läsa titeln på PMet, inte sant? Nu har ju ingen sån PM-växling skett (än), men situationen skulle ju kunna uppstå. Kanske inte exakt sådan, men liknande. FB handlar väl rätt mycket om valfrihet, inte sant? Kanske dags att ge användare som mej en till valmöjlighet i just detta läge också?

PMet kommer inte upp, utan en ruta där den säger att du fått ett PM. Sen kan du ställa in så du får ett mejl också.
Citera
2009-11-20, 00:14
Bannlyst
Finns det nåt bra sätt att uppmärksamma användare om att deras PM-boxar är fulla? Tycker man borde få nåt varningsmeddelande själv eller så om ens inbox är full så att man fattar att man bör radera ett par stycken.
Citera
2009-11-20, 00:14
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
PMet kommer inte upp, utan en ruta där den säger att du fått ett PM. Sen kan du ställa in så du får ett mejl också.

Rubriken kommer upp? Läs mitt inlägg en gång till är du vänlig.
Citera
2009-11-20, 00:15
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Finns det nåt bra sätt att uppmärksamma användare om att deras PM-boxar är fulla? Tycker man borde få nåt varningsmeddelande själv eller så om ens inbox är full så att man fattar att man bör radera ett par stycken.

+1, tömde iofs just min skickat-korg, men bävar för den dagen jag glömmer att göra det. Visst fungerar det så att man helt enkelt inte kan skicka PM till personen i fråga? Det kommer alltså ingen varning alls om att utrymmet börjar ta slut, utan är helt och hållet upp till enskild användare att hålla koll på?
Citera
2009-11-20, 00:19
Bannlyst
Citat:
+1, tömde iofs just min skickat-korg, men bävar för den dagen jag glömmer att göra det. Visst fungerar det så att man helt enkelt inte kan skicka PM till personen i fråga? Det kommer alltså ingen varning alls om att utrymmet börjar ta slut, utan är helt och hållet upp till enskild användare att hålla koll på?

Man får typ ett varningsmeddelande att boxen e full om man själv försöker skicka ett PM när man har 250, eftersom att det blir 251 med det skickade, men inte annars nej. Tror jag iaf. Sjukt enerverande.
Citera
2009-11-20, 00:38
Medlem
micaeles avatar
Jag får ett mail när det dimper in nya PM, vilket det gör en bunt gånger om dagen. Alldeles tillräckligt, då är man påmind och inte är det tvingande heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in