• 1
  • 2
2009-11-19, 20:31
Medlem
koths avatar
Hej.

Jag fick idag ett uppgraderingskit med windows 7 och väntade i två timmar på att få se: Uppgraderingen misslyckades inte, Visa återställs.

Det gjorde mig glad.

Nej, men så stod det så här:

Dessa enheter fungerar kanske inte efter uppgraderingen. Innan du uppgraderar rekommenderar vi att du uppdaterar drivrutinerna för de här enheterna.

Avbryt uppgraderingen, öppna Kontrollpanelen och sök efter "uppdatera enhetsdrivrutiner". Du kan också söka efter uppdaterade drivrutiner på enhetstillverkarens webbplats.

Lagringsstyrenheter: SCSI/RAID Host Controller

Hur ska jag lösa detta problem? Varför ska det ens uppstå? Tycker det är dåligt på alla sätt och vis.

All hjälp uppskattas.
Citera
2009-11-19, 20:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Svaret står i felmeddelandet.

Det efterlyser en drivrutin i samband med inläsningen av Win7.
Citera
2009-11-19, 20:58
Medlem
koths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Svaret står i felmeddelandet.

Det efterlyser en drivrutin i samband med inläsningen av Win7.

Ja det förstår jag väl. Men

1. Jag har fått en skiva anpassad för min dator som SKA fungera.
2. Jag har uppdaterat min BIOS,

Och det funkar fortfarande inte...
Citera
2009-11-19, 21:36
Medlem
simon556s avatar
Uppdatering mellan vista och Windows 7 har en del allvarliga buggar. Det enklaste är ifall du spara det du vill ha kvar på ett USB minne eller annan hårdisk och sen formaterar om och installerar Windows 7 från början.
Citera
2009-11-19, 21:58
Medlem
koths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simon556
Uppdatering mellan vista och Windows 7 har en del allvarliga buggar. Det enklaste är ifall du spara det du vill ha kvar på ett USB minne eller annan hårdisk och sen formaterar om och installerar Windows 7 från början.

Funkar det då? Jag har ju nämligen fått ett uppgraderingskit anpassat just för min dator.
Citera
2009-11-19, 23:29
Medlem
[Strange Days]s avatar
För det första: Kör du någon RAID-konfiguration överhuvudtaget?
För det andra: Om så icke är fallet, har du kollat så att den förmodade inbyggda RAID-kontrollern på moderkortet är avstängd i BIOS?
Citera
2009-11-19, 23:34
Medlem
simon556s avatar
så vet jag vet ska det funka men det finns bara ett sätt att veta säkert sätt i skivan och försök boota från den.
Citera
2009-11-19, 23:41
Medlem
Du använder Uppgraderings skivan för att RADERA din gamla innan den nya installeras.

Om du inte tar bort den gamla samtidigt ta allt mycket längre tid att installera eftersom den kollar igenom allt den gamla. Enligt Microsoft test lab tog det för dom flera timmar längre jämfört med en ren installation.

Dessutom får vissa konstiga problem som de inte skulle haft om de valt i installationen att ta bort den gamla samtidigt som de installerade Win 7.

Hur ska vi kunna veta vad du har när du inte berättar.
In i bios och kolla.
Citera
2009-11-19, 23:42
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Du använder Uppgraderings skivan för att RADERA din gamla innan den nya installeras.

Om du inte tar bort den gamla samtidigt ta allt mycket längre tid att installera eftersom den kollar igenom allt den gamla. Enligt Microsoft test lab tog det för dom flera timmar längre jämfört med en ren installation.

Dessutom får vissa konstiga problem som de inte skulle haft om de valt i installationen att ta bort den gamla samtidigt som de installerade Win 7.

Samma gamla standardsvar från dig ser jag.
Du verkar köra med detta svaret i alla trådar.

Alla Windows 7-problem har inte med uppgradering från Vista att göra.
Citera
2009-11-20, 00:01
Medlem
Det klart jag måste Vissa fel återkommer och de undviker minst hälften om de gör rätt från början Man ser in hans inlägg att han har andra problem (på väg att få) som han inte har insett själv ännu.
Senast redigerad av panpo98 2009-11-20 kl. 00:03.
Citera
2009-11-20, 15:20
Medlem
koths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Det klart jag måste Vissa fel återkommer och de undviker minst hälften om de gör rätt från början Man ser in hans inlägg att han har andra problem (på väg att få) som han inte har insett själv ännu.

Vad menar du? Jag läste om någon som uppdaterat sin BIOS med samma problem och fick det att fungera. Jag uppdaterade den från datortillverkarens hemsida då jag har en personlig inloggning där för just min dator.
Citera
2009-11-20, 15:50
Medlem
cmd -> ch update 1-1
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem