2024-07-15, 23:40
Medlem
Kotte456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.and.only
Har en tv-hub med inspelningsfunktion via deras hårddisk. För 1-2 veckor sedan kopplades hårddisken bort helt plötsligt. Fick tillbaka den efter att jag drog ut strömsladden en liten stund.

För en timma sedan skulle jag spola tillbaka ett inspelat avsnitt och kommer då till pågående program på TV:n istället. När jag går tillbaka till inspelningar står det att det inte finns några inspelningar trots att den var fyllt till runt 80%. Alla schemalagda inspelningar var också borta. Att starta om hubben hjälpte naturligtvis inte.

Jag är tyvärr inte förvånad eftersom jag snabbt insåg att deras hub var urdålig. Deras TIVO var superbra men hubben är långt ifrån färdigutvecklad och helt opålitlig.

Har det här hänt någon mer?
Har inte tappat ALLA inspelningar," bara" senaste inspelningen. Har hänt en eller två gånger på 1 år. så inte så farligt.
Men så klart irriterande när det händer.
Citera
2024-07-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
jag har gruppavtal med brf idag 250mb vill upp till 500mb för 200kr i månaden. men vet inte om jag ska vänta till något erbjudande. har dom sommar kampanjer?

Känner lite folk som jobbar hos Tele2.

Om du har exakt samma tjänster som finns med i er Brfs gruppsamtal så får du inga fakturor från Tele2. Tele2 fakturerar föreningen, inte boende.

Väljer du dock att uppgradera till en högre hastighet så går detta självfallet bra, men då kommer du få fakturor från Tele2.

Du får en uppgraderingsrabatt på 350 kr inklusive moms som dras av per automatik. Du kan inte teckna abonnemang under kampanjer (om det avser samma typ av tjänst) då du redan har 350 kr i rabatt tack vare gruppavtalet.

Dvs du kommer inte få 350 kr i rabatt plus teckna en högre bredbandshastighet på kampanj. I så fall hade Tele2 inte tjänat mycket pengar alls.
Citera
2024-07-21, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Jag har 100/100 fiber och upplever nätet fruktansvärt ostabilt, speciellt det trådlösa. Får inte ut alls i närheten av den hastigheten jag betalar för.

Har en jättegammal Technicolor-router, är det värt att ringa support och få en nyare modell?

Man får aldrig ut exakt dom hastigheterna någonstans.

Bor i ett "Telia-hus" vi har gruppavtal med dom på 1000/1000, får ut cirka 700 Mbit.

Så här ser det ut hos alla leverantörer. Det är upp till 100/100 Mbit egentligen, skitfult.

Men man kan ringa in till Kundservice, så kan dom med teknisk bakgrund bistå en. Dom brukar kunna hjälpa till och man har ett minimum krav på hastigheter som måste uppnås.
Citera
2024-07-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laotsisfot
De har ljugit i en upphandlingsprocess.

Kan du specificera lite mer vad dom har ljugit om?
Citera
2024-07-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Kan du specificera lite mer vad dom har ljugit om?

Vill inte gå in på det med tanke på risk för outning osv. Men utlovade funktioner osv saknas.

Fulsälj, helt enkelt.
Citera
2024-07-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laotsisfot
Vill inte gå in på det med tanke på risk för outning osv. Men utlovade funktioner osv saknas.

Fulsälj, helt enkelt.

Du kan inte nämna något?
Typ vad har ni för tjänster? Vad saknas?

Du behöver inte gå in på detaljnivå liksom.
Citera
2024-07-28, 00:35
Medlem
Är nyinflyttad i bostad utan fiber, trodde blint på tele2's 5g router för mobilt bredband efter att ha läst om det. Det fungerade bra när jag installerade det för ca 1 månad sen och kunde spela felfritt de få dagar jag gjorde det i början och kolla streams samtidigt i högupplösning. Har inte haft tid förens igår egentligen, nu sedan igår rätt så hög ping, fryslagg, går inte kolla streams eller videos i högupplösning utan att det laggar. Hade en period under dagen idag då det fungerade felfritt. 5g routern har dålig signal i hela huset, men det hade den även vid installationen och fungerade trots det felfritt för våra behov.

Nu när jag kollar på deras hemsida står det att tele2 inte erbjuder tjänster i mitt område, wtf! Sådär stod det inte när jag kollade upp mitt område, tror jag sökte över deras driftområde när jag gjorde detta. Är dock fortsatt inom grönt/blått område som ska erbjuda starkt 5g. Nu har 14 dagar för öppet köp gått också så är bunden till detta i 24 mån, känns helt meningslöst om det ska vara såhär dåligt. Någon som löst det i liknande situation? Är det ens värt att härja med supporten?
Citera
2024-08-29, 01:36
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Förr kunde man se programen i efterhand flera dagar efteråt, verkar inte funka längre?
(Kanske hör bäst hemma i Streamingtjänster-delforumet, men nu verkar det åter funka att kolla programmen i efterhand samt då även spola förbi reklamen, även om man bara har "bostads-gratiskontot" hos Tele2.)
Citera
2024-08-29, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Är nyinflyttad i bostad utan fiber, trodde blint på tele2's 5g router för mobilt bredband efter att ha läst om det. Det fungerade bra när jag installerade det för ca 1 månad sen och kunde spela felfritt de få dagar jag gjorde det i början och kolla streams samtidigt i högupplösning. Har inte haft tid förens igår egentligen, nu sedan igår rätt så hög ping, fryslagg, går inte kolla streams eller videos i högupplösning utan att det laggar. Hade en period under dagen idag då det fungerade felfritt. 5g routern har dålig signal i hela huset, men det hade den även vid installationen och fungerade trots det felfritt för våra behov.

Nu när jag kollar på deras hemsida står det att tele2 inte erbjuder tjänster i mitt område, wtf! Sådär stod det inte när jag kollade upp mitt område, tror jag sökte över deras driftområde när jag gjorde detta. Är dock fortsatt inom grönt/blått område som ska erbjuda starkt 5g. Nu har 14 dagar för öppet köp gått också så är bunden till detta i 24 mån, känns helt meningslöst om det ska vara såhär dåligt. Någon som löst det i liknande situation? Är det ens värt att härja med supporten?

Pröva att hängt på extern antenner på routern som sitter utomhus?
Citera
2024-09-09, 22:14
Medlem
R5As avatar
Förstår att tele2 delar nät med telenor men jag upplever att tele2 erbjuder mycket sämre kvalite sätt till uppkoppling hastighets med mer. Betalar tele2 mindre för lägre prioritet i nätet eller nåt? Blir att gå tillbaka till telenor eller telia snart.
Citera
2024-09-11, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Förstår att tele2 delar nät med telenor men jag upplever att tele2 erbjuder mycket sämre kvalite sätt till uppkoppling hastighets med mer. Betalar tele2 mindre för lägre prioritet i nätet eller nåt? Blir att gå tillbaka till telenor eller telia snart.

Är på liknande spår, dom fortsätter höja priset på bredbanden för mig och försöker få mig att gå med på 10 Mb/s i uppladdning. Har vägrat och sagt att om dom höjer priset i år igen när jag ska förnya avtalet så går jag över till någon annan leverantör. 10 i uppladdning borde vara olagligt nu för tiden.
Citera
2024-09-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2

Låter som att du knappt kan utnyttja nätet alls, isåfall, fyller Tele2 ens sin del av kontraktet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in