2009-11-19, 17:38
Medlem
parkmattans avatar
Rätt många som kör snabbt där under natten, har själv gjort det. Rätt lång raksträcka. Han är 19 så nyligen fått körkort? Ute och lekte med pappas bil första dagen kanske. Tråkigt att det hände iaf
Citera
2009-11-19, 20:28
Medlem
skojjaintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternetGangsta
B***in E***n om man ska ha helt rätt men kallades för S***in, det va en bra kille RIP.

Invandrare?
Citera
2009-11-19, 20:53
Medlem
abbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojjainte
Invandrare?

Ja.
Citera
2009-11-19, 21:47
Medlem
avans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abby
Ja.
Sweet.
Citera
2009-11-20, 04:21
Medlem
zTeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Luktar nästan lite självmord.
Det var det första jag fick höra angående detta, att det var självmord. Men vilket sätt att ta livet på sig, han hade ju lika gärna kunnat hamna i rullstol för resten av livet..

Är det inte självmord så antar jag att det är ännu ett försäkringsbedrägeri gone really bad.
Citera
2009-11-20, 11:27
Medlem
palbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zTeN
Det var det första jag fick höra angående detta, att det var självmord. Men vilket sätt att ta livet på sig, han hade ju lika gärna kunnat hamna i rullstol för resten av livet..

Är det inte självmord så antar jag att det är ännu ett försäkringsbedrägeri gone really bad.

Hörde det där med självmord jag med..
Liksom, kollar man på olycksplatsen, då är det inga bromsspår på backen, ett par små spår i gräset innan bilen lyfte..
Visst att vägen är lite halvkass, och det regnade ju en hel del på kvällen/natten, så han kan ju fått vattenplaning.. det är ju två "spår" i hela vägen där det samlas massvis vatten..

det där om att bilen flugit 10-15meter upp i luften, har många missuppfattat.. den flög 10-15 meter tills den träffade stolpen, vilket var i en-meters höjden..

Var där igår, runt 10-tiden.. åkte sedan hem o hämtade kameran..
Trafiken var avspärrad vid nio, då polaren var på väg till jobbet o såg det..

Bild: http://farm3.static.flickr.com/2769/...e6603cea_b.jpg
Citera
2009-11-20, 16:48
Medlem
Midnights avatar
Nu kan han ju pga hög hastighet ha förlorat kontrollen över bilen på den våta vägen (ex vattenplaning) och kört rakt in i pelaren men omständigheterna inga sladdspår i vägbanan och dikesspår som går rakt mot stolpen (jag förstår det som att det är en raksträcka eller så gott som?) + hög hastighet + inget bälte kan även tyda på självmord.

Men man vet aldrig, allra först jag läste om olyckan fick jag känslan av nytaget körkort + pappas bil + hög hastighet = Förlorade kontrollen. Avsaknaden av sladdspår kan ju faktiskt bero på vattenplaningen.

Jag tycker båda teorier är rimliga.
Citera
2009-11-20, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Nu kan han ju pga hög hastighet ha förlorat kontrollen över bilen på den våta vägen (ex vattenplaning) och kört rakt in i pelaren men omständigheterna inga sladdspår i vägbanan och dikesspår som går rakt mot stolpen (jag förstår det som att det är en raksträcka eller så gott som?) + hög hastighet + inget bälte kan även tyda på självmord.

Men man vet aldrig, allra först jag läste om olyckan fick jag känslan av nytaget körkort + pappas bil + hög hastighet = Förlorade kontrollen. Avsaknaden av sladdspår kan ju faktiskt bero på vattenplaningen.

Jag tycker båda teorier är rimliga.

Det där stämmer om jag har fått rätt info. Dessutom så ska grabben varit ganska duktig i fotboll och ganska omtyckt bland sina vänner (?) så ett självmord tror jag inte på, snarare ett typiskt fall av för hög hastighet + oerfarenhet.
Citera
2009-11-20, 23:22
Medlem
självmord

va 1a jag tänkte me,men e vel ung o oerfaren körde för fort ,man kör ju själv som en räv där ibland
Citera
2009-11-21, 01:14
Medlem
chainhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palbin
Hörde det där med självmord jag med..
Liksom, kollar man på olycksplatsen, då är det inga bromsspår på backen, ett par små spår i gräset innan bilen lyfte..
Visst att vägen är lite halvkass, och det regnade ju en hel del på kvällen/natten, så han kan ju fått vattenplaning.. det är ju två "spår" i hela vägen där det samlas massvis vatten..

det där om att bilen flugit 10-15meter upp i luften, har många missuppfattat.. den flög 10-15 meter tills den träffade stolpen, vilket var i en-meters höjden..

Var där igår, runt 10-tiden.. åkte sedan hem o hämtade kameran..
Trafiken var avspärrad vid nio, då polaren var på väg till jobbet o såg det..

Bild: http://farm3.static.flickr.com/2769/...e6603cea_b.jpg

Jäklar, bilen krockade alltså med betongpelaren där? Enligt artikeln så kastades han tydligen ur bilen, men det måste ju i så fall skett efter att bilen slagit i pelaren? Han måste ha dött direkt om han satt kvar i bilen när den krockade med pelaren. Finns bilder på Internet av en tjej som krockade med en sån där betongpelare i hög hastighet, och henne blev det inte mycket kvar av (Finns information om den olyckan på Wikipedia, sök på "Nikki Catsouras". För er som vill se bilderna så kan ni hitta dem på Google, varnar dock för bilderna då de är jävligt grafiska. Stackars flicka.).

Citat:
Motorn var intryckt inne i kupén och bilen var helt demolerad, säger Stefan Molinder.
Senast redigerad av chainheart 2009-11-21 kl. 01:24.
Citera
2009-11-21, 14:16
Medlem
abbys avatar
Spelskulder månne.
Citera
2009-11-22, 02:57
Medlem
Cescs avatar
Citat:
Finns bilder på Internet av en tjej som krockade med en sån där betongpelare i hög hastighet, och henne blev det inte mycket kvar av (Finns information om den olyckan på Wikipedia, sök på "Nikki Catsouras". För er som vill se bilderna så kan ni hitta dem på Google, varnar dock för bilderna då de är jävligt grafiska. Stackars flicka.).

Dra åt helvetet. Det var inga roliga bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in