2004-01-25, 04:38
Bannlyst
Varför är det så att Sverige har tredje vitmaktband i världen? Vad kan det bero på? Jag tror faktiskt främst det beror på den väldigt höga invandringen. Mest vitmaktband har självklart Tyskland, sedan USA, trea ligger Sverige, tätt efter på fjärdeplats ligger England och femma ligger Polen för dem som undrar.

Jag har en sida med alla vitmaktband som finns (inte nykomlingar eller väldigt okända då..) som jag tittade ifrån.

Eftersom Tyskland och USA har väldigt många invånare och Sverige har bara en bråkdel så mycket, men ändå ligger på tredjeplats..

Något att diskutera om?
Citera
2004-01-25, 09:25
Medlem
johanbtks avatar
giFF: Är du samma person som var diktator på Dekrim under en tid på sommaren?
Citera
2004-01-25, 10:50
Medlem
enverhoxha99s avatar
Tror denna tråd skickas till Musikforumet istället.
Citera
2004-01-25, 13:05
Medlem
david_båths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giFF
Varför är det så att Sverige har tredje vitmaktband i världen? Vad kan det bero på? Jag tror faktiskt främst det beror på den väldigt höga invandringen. Mest vitmaktband har självklart Tyskland, sedan USA, trea ligger Sverige, tätt efter på fjärdeplats ligger England och femma ligger Polen för dem som undrar.

Jag har en sida med alla vitmaktband som finns (inte nykomlingar eller väldigt okända då..) som jag tittade ifrån.

Eftersom Tyskland och USA har väldigt många invånare och Sverige har bara en bråkdel så mycket, men ändå ligger på tredjeplats..

Något att diskutera om?

Det måste vara de kommunala musikskolornas fel
Citera
2004-01-25, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
giFF: Är du samma person som var diktator på Dekrim under en tid på sommaren?

Ja, hehe. Jag dödade Kalas Puff också, jag spelar inte längre, men jag loggade in på GaiNs konto och såg att HAN FORTFARANDE LIGGER I TOPPEN ÖVER FLEST MÖRDADE! Hahahahah! Han har alltså inte loggat in sen vi mördade honom. Jag och GaiN hade roligt den natten, tog honom över 1000 respekt :P Han hade varit besatt hela tiden och dödat två fifflare per dag och GaiN typ hackade in på hans brorsas konto (som låg typ tvåa, och HANS bror, Kalas Puff, lågg etta) så gjorde han självmord med den gubben och som sagt mördade vi Kalas Puff och GaiN var i toppen :-P
Citera
2004-01-25, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av david_båth
Det måste vara de kommunala musikskolornas fel

Njae, det tror jag inte =)
Citera
2004-01-25, 16:30
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Njae, det tror jag inte =)
jo. fick hem kurskatalogen med reklamen i förra veckan. ett av deras dragplåster till sommaren var "4 veckors sommarläger i natursköna Göingebygden, vi lär oss spela de populärate vitmaktmelodierna på både panflöjt och harpa"
Citera
2004-01-25, 17:03
Medlem
bomba_usas avatar
Citat:

Något att diskutera om?
Verkar lite dåligt med musismaken här uppe ibland ja...

Förtydliga dig lite: Är det vitmakt band ber captia eller bara totalt? För om 9 miljoner pers har närapå lika många vitmakt band som nationer på 100-tals miljoner så är det riktigt jävligt i allfall...

Källa?

Sen beror det väl säkert också en del på att sverige har en yttrande frihet som är bättre än många andra länder.

Sen beror det säkert på att mycket av sveriges vitmakt musik faktiskt låter ganska bra om man ser till melodierna.

I en sån här bonnhåla som jag bor i lyssnar fan alla på HEL etc. utom jag då princip...
Citera
2004-01-25, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
jo. fick hem kurskatalogen med reklamen i förra veckan. ett av deras dragplåster till sommaren var "4 veckors sommarläger i natursköna Göingebygden, vi lär oss spela de populärate vitmaktmelodierna på både panflöjt och harpa"

haha bra humor
Citera
2004-01-25, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bomba_usa
Verkar lite dåligt med musismaken här uppe ibland ja...

Förtydliga dig lite: Är det vitmakt band ber captia eller bara totalt? För om 9 miljoner pers har närapå lika många vitmakt band som nationer på 100-tals miljoner så är det riktigt jävligt i allfall...

Källa?

Sen beror det väl säkert också en del på att sverige har en yttrande frihet som är bättre än många andra länder.

Sen beror det säkert på att mycket av sveriges vitmakt musik faktiskt låter ganska bra om man ser till melodierna.

I en sån här bonnhåla som jag bor i lyssnar fan alla på HEL etc. utom jag då princip...

Jag räknar hela riket (landet), 9 miljoner invånare, Sverige har runt 40st kändare vitmaktband.. Detta är ett par:

Asa
Barsarkarna
Blod Und Ara
Brigad Wotan
Dirlewanger
Division S
Enharjarna
Frigg
Germania
Heimdall
Heroes
Heroes in the Snow
Hets Mot Folkgrupp
Heysel
Jocke Karlsson
Ledung
Matti S.
Midgard
Midgards Soner
Nastrond
Nibelungen
Odalmannen
Odins Anglar
Odium
Phoenix
Pluton Svea
Pro Patria
Reichsmusikkammer
Saga
Sigrblot
Somalia Kickers
Spandau
SS Totenkopf
Steelcapped Strength
Storm
Svastika
Svitjod
Symphony of Sorrow
Totenkopf
Triskelon
Trueblood
Vit Aggression
Volund Smed
White Warriors
Wietze
Citera
2004-01-25, 20:31
Medlem
PappaBoegs avatar
Kända och kända.. Jag har inte sett något av de där namnen tidigare, men så lyssnar jag ju inte på heilmusik heller.
Citera
2004-01-25, 20:38
Bannlyst
Jo, precis, men du behöver ju inte lyssna på dom för att veta vilka dom är, listan är tagen från en lista :P Ehh, uttryckte jag mig fel nu? Lite trött. :=)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in