2009-11-19, 03:07
Medlem
snoopchakkes avatar
Tjena,

Vill börja handla aktier på de mindre företagen på den amerikanska sektorn alltså typ Public, OTC och Public, PINK. Jag kan inte hitta några mäklare där jag som svensk kan handla inom dessa marknaderna.. Bara amerikanska som kräver amerikansk personnummer...

Någon som kan har koll på några svenska mäklare där jag kan göra detta?
Fått för mig att jag kanske kan göra detta på Etrade?
Citera
2009-11-19, 17:52
Medlem
Krymplings avatar
Du kan använda etrade men måste då ringa när du vill lägga order.
Annars kan du använda tex thinkorswim.com utan att ha amerikanskt personnummer.
Citera
2009-11-20, 00:20
Medlem
joumas avatar
Både Avanza och Nordnet. Inte onlinehandel dock men du kan ringa till dem.
Citera
2010-04-23, 23:13
Medlem
LasseKongoos avatar
Det finns ingen svensk mäklare mig veterligen som kan erbjuda online handel med dessa värdepapper, det är endast manuell telefonorder som gäller isåfall. Har varit i kontakt med bla. Nordnet, Avanza & E-trade ang. detta. Vill ni handla dessa värdepapper online rekommenderar jag att öppna en utländsk depå, lämpligtvis hos en amerikansk mäklare vilket jag själv gjort. Det kan också skilja sig rätt mycket mellan de olika US mäklarna när det gäller utbudet av OTC och Pinksheet aktier. Vissa värdepapper funkar att handla t.ex hos en mäklare men inte hos en annan så det gäller att kolla upp sånt innan.
Senast redigerad av LasseKongoo 2010-04-23 kl. 23:23.
Citera
2012-01-05, 12:52
Medlem
Det finns en svensk firma som hjälper svenska som vill handla på USA OTC borsen. Deras namn är OTCaktier.se Jag använder de pga. reglarna ändras ofta där. E*Trade har stoppa att tar emot utländska kunder för tillfälligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in