Flashback bygger pepparkakshus!
2004-02-28, 21:37
Bannlyst
Somna på DXM, söta drömmar

Nä men du har missuppfattat TMA-2 Det är mer närbesläktat med meskalin än med amfetamin (det är ett amfetamin, men ett hallucinogent sådant med tre methoxygrupper adderade till bensenringen.)

Så effekterna du skulle letat efter var främst de av hallucinogener.

Jag har dock hört förrut att LL säljer ful TMA-2 utan effekt, tyvärr
Citera
2004-02-28, 22:17
Awaiting Email Confirmation
Ok..

Jo, jag måste ha missförstått tma'n totalt och den där Jävla LL...!! Det måste vara skit-tma han säljer, man ska ju inte behöva leta efter hallucinationer efter att ha tagit 40mg..

Väntar på att en vän ska köra hit med lite röka så man mår lite bättre.. Jag tror jag avstår från DXM idag, det verkar inte vara något man ska leka med.. Bättre att vänta med det tills imorrn..

2047
Citera
2004-02-29, 02:49
Bannlyst
Jo du har nog rätt i att man inte ska behöva leta efter hallucinationer efter 40 mg NÄ fy fan för LL, han säljer dåliga produkter och är allmänt inkompetent. Inte ens lagstiftningen i den branschen han jobbar i lyckas han hålla koll på.

TMA-2 och 2c-i kommer vara narkotika om mindre än 24 timmar, men då kommer 5-meo-DIPT fortfarande vara lika oklassat som koksalt och DXM fortfarande att vara ett läkemedel.

Cannabis hade suttit fint, mycket trevlig drog tycker jag, måste skaffa lite snart.

Du kan ju alltid röka av din Salvia 2047, om du är ute efter något hallucinogent, undra om det är schysst att blanda med t.ex. Cannabis för jag tycker Salvia har en något otrevlig sign, det känns på nåt sätt otrevligt att ta det, fast den hade nog tagit överhanden iaf.

Salvia är dock väldigt potent, så det kan vara givande iaf. Ska bli kul att utforska det mera. Jag funderar på att köpa en planta av dig 2047 så jag kan odla min egen salvia.
Citera
2004-02-29, 02:55
Bannlyst
Salvia och C.B är o rekommendera då ja fick ett sjuhelvetes rus utav denna blandning.. kanske inte skulle vart lika kul utan c.b utan mest placebo men det var en annorlunda upplevelse.. (med vanlig tändare)
Citera
2004-02-29, 05:27
duvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2047
Jag har just tagit 30mg TMA-2 och kommer återkomma med effekterna så fort de gör sig gällande.. Hoppas på en påtändning och inte på det hallucinogena, men vi får se.. Nu ska effekterna iaf utredas en gång för alla.

Ha de bra gott folk,
2047

2047. Du är faan min hjälte. Du läser på, testar å utvärderar.
Stort tack.
Länka som sagt gärna sidorna, via pm helt ok.
Citera
2004-02-29, 05:38
duvas avatar
Ursäkta om jag lägger mig i igen. Men visst faan är det lurendrejeri med de flesta lagliga droger. Eller?
Har iofs bara testat foxy å det funkade ju men särskilt kul va det inte.
Valerina eller vad dem heter för sömnen dem ska man ta en maxdos på 4 piller.
Jag har provat 2-4-6-8-12st utan att ett skit har hänt.
Men det är väl som med allt annat i det här landet, det staten tjänar kulor på det säljer dem.
Mitt råd, köp saker som funkar oavsett vad ni är ute efter.
Puss

//Duva
Citera
2004-02-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Du kan ju alltid röka av din Salvia 2047, om du är ute efter något hallucinogent, undra om det är schysst att blanda med t.ex. Cannabis för jag tycker Salvia har en något otrevlig sign, det känns på nåt sätt otrevligt att ta det, fast den hade nog tagit överhanden iaf.

jag har testat att blanda salvia och hasch, första gången var på en festival för ett par år sedan, var lite småfull och suttit och rökt en del cannabis, då kommer en kompis och frågar om jag vill röka salvia (dum idé!) vilket jag gör (vanlig salvia) och snear totalt, är tvungen att gå iväg i två timmar för mig själv bara för att samla mina tankar..
andra gången blandade vi ut salvia med hasch (samma kompis för övrigt).. jag hade lite dåliga minne från förra upplevelsen (även om det var några år emellan och tänkte även på min starka upplevelse med 5x extrakt), slutsats, jag vågar bara ta ett bloss och håller det inte inne längre än några effekter.. min kompis däremot får väldigt kraftiga effekter.. framförallt så håller ruset i sig ca. 30 minuter (den intensiva delen) vilket är ungefär dubbels så länge som våra 5x-rus.. kommer ihåg hur han satt och rörde vid sin arm jättelänge, när han tillsist lyckades förklara varför berättade han att när han rörde vid sin arm kände han det med ungefär en halv sekunds fördröjning..
så min slutsats är, cannabis kan boosta salvian rejält, men om ruset blir så mycket annorlunda vet jag inte, har inte testat det tillräckligt (och kommer nog aldrig att göra)..
håller förresten med dig istapp, upplever också salvian som lite otrevlig att ta (för intensiv för min smak).. innan första inhalationen är det ungefär som att stå på tians trampolin och titta ner, man vet inte riktigt vad som kommer att hända och man vet inte riktigt om man verkligen vill göra det
Citera
2004-02-29, 16:48
Bannlyst
Hehe, du tycker det duva

Lite mer kritisk borde du vara, 2047 förväntade sig något i stil med amfetamin av TMA-2, möjligt att det kan kännas av lite men knappast mycket då det liksom DOB är en psykedelisk amfetamin.

Citat:
Ursprungligen postat av duva
2047. Du är faan min hjälte. Du läser på, testar å utvärderar.
Stort tack.
Länka som sagt gärna sidorna, via pm helt ok.

N0sf: Borde man inte röka Cannabis innan Salvia, för den senare slår på innan Cannabisen knappt har hunnat börja verka ju.

Aja, ska experimentera med detta.
Citera
2004-02-29, 19:56
Diviners Sage

Hehe..
Tack för det Duva, men istapp har säkert rätt.. Mina kunskaper/fördomar är förmodligen gamla, jag har inte uppdaterat mig så mycket de senaste åren.. Fördomarna om just kalmus/kalamus och tma-2 kommer från bla. psychedelics encyclopedia där stafford beskriver den som meskalin-liknande, men stimulerande och euforiserande - han skriver bla. om att nord-amerikanska indianer tuggade kalmus-rot mot fettma, astma och att de upplevde att de gick en "foot" över marken under ruset.. Men många av erowids rapporter talar också om mdma-liknande upplevelser och eufori.. TMA'n sägs även vara besläktat med mda i många böcker, inkl staffords.. Samtidigt finns det riktiga tripprapporter om TMA-2 - så vad ska man tro? Man vet ju inte förren man testat det och det ända jag kan konstatera på rak arm, är att LL's modernatur antingen säljer skit TMA eller så är allt man läst bara skitsnack, vilket jag betvivlar.

Salvia divinorum och cannabis är en potänt kombination, så mycket kan jag garantera - jag skickade ner salvia 5x till skåne när jag själv sålde den. Och kombinationen cannabis/divinorum fick de mest härdade psykonauterna att inte vilja testa min salvia igen..

Själv har jag för mycket respekt/rädsla för salvian, det är mycket sällan som jag använder den i syfte att bli fucked/skön.. Det är en ren hallucinogen och även om jag facineras av den, och önskar att jag kände mig mer trygg med henne, så är det sällan som jag vågar mig på en rejäl sage-tripp..

Du får gärna köpa en planta istapp, jag har två riktigt fina kvar i lager just nu (de är små men buskiga, kan skicka en bild om du vill). Jag kommer ha nya fina plantor att skicka till nästa måndag (brukar skicka måndagar/tisdagar).. Det är ingen som blivit missnöjd än sålänge och många här på flashback har redan handlat plantor av mig.

Ha de bra gott folk,
2047
Citera
2004-03-01, 00:24
Bannlyst
Jaja, du verkade ju inte vara helt opåläst 2047, förlåt om jag missbedömde det men det verkade som du hade missuppfattat TMA-2.

Men det du skriver stämmer, klart att den är besläktad med MDA, liksom alla fenyletylaminer, men närmare ligger då nog meskalin, den har liksom TMA-2 3 methoxygrupper, fast det är en fenyletylamin och inte ett amfetamin, vilket gör att det krävs större doser (dock är just meskalin i dessa doser betydligt intressantare än TMA-2) Men det är mycket möjligt att TMA-2 inducerar serotonin och dopaminutsöndring förutom effekten på serotoninreceptorer (hallucinogen komponent) Dock är dem delen antagligen betydligt mindre utalad jämfört med MDMA, och amfetamin.

Skicka gärna en bild på Salviaplantan, kan vara kul att se hur dom ser ut. Fast jag vet inte, är det nån mening att börja odla den innan vårsolen sätter igång, för jag tänker inte använda några lampor.
Men jag lovar att jag ska ha en salviaplanta om inte nu så senare.
Citera
2004-03-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
N0sf: Borde man inte röka Cannabis innan Salvia, för den senare slår på innan Cannabisen knappt har hunnat börja verka ju.

som jag upplevt det blir effekterna ganska lika, om du är hög när du röker salvia blir det en riktigt intesiv tripp, om du blandar hasch med salvia kommer detta i första hand att förstärka salvia-effekten och även detta leda till en rejäl tripp.. har dock testat för lite för att kunna ge ett mer exakt svar..
berätta gärna om du testar..
Citera
2004-03-02, 17:27
dxm

Skicka gärna en bild på Salviaplantan, kan vara kul att se hur dom ser ut. Fast jag vet inte, är det nån mening att börja odla den innan vårsolen sätter igång, för jag tänker inte använda några lampor.
..................
Nej, det är nog bättre att du väntar. Men jag kan skicka en bild ändå, om du pm'ar din epostadress..

Jo, du har rätt angående tma'n. Men det var ju tråkigt att den inte fungerade iaf. Jag tog faktiskt 50mg den kvällen, den sista tabletten tog jag efter flera timmar så den kunde inte göra mycket nytta.. Det var iaf sista gången jag köper någon från mn.

Men du verkar rätt insatt i detmesta, hur ligger det igentligen till med DXM ? Har du testat det själv (har för mig att jag sett dig skriva i någon annan tråd om dxm) ? Ska jag förvänta mig att spy om jag tar, låt säga en 0,4'a ? Nästan all information om dxm på internet berör hostmediciner som även innehåller annat, och på erowid så varierar tripp-rapporterna rätt ordentligt. En del påstår att de blir sköna av dxm, andra att de blir berusade, många mår dåligt och så står det att det är en "fattigmans-drog" - vilken får mig att tänka på hbws eller liknande.. Jag har svårt för att spy

Ha de bra o hör gärna av er, ni som vet eller helst har egna erfarenheter..
2047
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in