2009-11-18, 23:49
Medlem
KungLustigs avatar
tjenare har tappat bort min word instalrations skiva, men såg nu att jag hade ett program som hette wordpad ser ju lite ut som windows 2010 ska se ut^^ Det är ju skitbra för jag ska börja med ett skolarbete.

Men det jag undrar är fall man kan få upp samma document man gör i wordpad i word?

Vill värkligen inte lägga ner en tusenlapp till på att köppa office packet nu när man pröjat en förmögenhet på 7
Citera
2009-11-18, 23:54
Moderator
Protons avatar
Prova openoffice är mitt tips, så slipper du svära över att det saknas trevliga funkioner i wordpad som kan vara praktiska att ha till hands när man skriver arbeten(till exempel rubriker å lite sådant). Wordpad ser ut att kunna spara i såväl RTF-format som i vanligt txt-format, så det borde inte vara nåt bekymmer att öppna texten sen.
Citera
2009-11-19, 00:20
Medlem
KungLustigs avatar
Har du sett wordpad i windows 7 ser väldigt likt windows 2010 men vad är open office annars(
Citera
2009-11-19, 00:43
Medlem
Kivans avatar
Wordpad är ett utmärkt program och filerna du sparar går att öppna i Word. Rtf är antagligen det bästa formatet.
Citera
2009-11-19, 11:18
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungLustig
Har du sett wordpad i windows 7 ser väldigt likt windows 2010 men vad är open office annars(
http://www.lmgtfy.com/?q=open+office
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in