2009-11-18, 22:33
Medlem
grajsans avatar
hej! är det någon här på fb som har någon bra förklaring till att bara vissa av mina usb-enheter får kontakt med min dator? Vanliga usb-minnen, och en datormus är saker som funkar. Däremot får varken mobilen, kameran eller mp3-spelaren kontakt med datorn. Det står dock på mobilen, kameran och mp3-spelaren (batterierna i mp3:n laddas upp vid anslutning) att de har kontakt med datorn men datorn reagerar inte på detta på något sätt. Inte heller får mitt sd-minneskort någon kontakt. Alla dessa enheter får kontakt med andra datorer.

Jag bytte operativsystem från windows till xubuntu. Innan bytet funkade alla enheter. Finns det någon lösning på detta?
Citera
2009-11-18, 22:39
Medlem
Colmars avatar
har samma problem! mp3 och usbminnen funkar fint, men synt jäveln hittas inte i någon av alla typ 6 portar
Citera
2009-11-18, 23:18
Medlem
Théodicées avatar
https://help.ubuntu.com/community/InstallUSBKeyboard
vetefan om detta kanske kan hjälpa^^
Citera
2009-11-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grajsan
hej! är det någon här på fb som har någon bra förklaring till att bara vissa av mina usb-enheter får kontakt med min dator? Vanliga usb-minnen, och en datormus är saker som funkar. Däremot får varken mobilen, kameran eller mp3-spelaren kontakt med datorn. Det står dock på mobilen, kameran och mp3-spelaren (batterierna i mp3:n laddas upp vid anslutning) att de har kontakt med datorn men datorn reagerar inte på detta på något sätt. Inte heller får mitt sd-minneskort någon kontakt. Alla dessa enheter får kontakt med andra datorer.

Jag bytte operativsystem från windows till xubuntu. Innan bytet funkade alla enheter. Finns det någon lösning på detta?
drivers. vad är det för kamera, mp3-spelare och mobil?
googla enheterna +ubuntu och se om du kan hitta nån info.
ang. mobiltelefon så är det sällan synkronisering är en enkel match. att föra över filer och sånt brukar det inte va nåt problem med...
för att säkerställa att datorn hittar enheterna, öppna terminalen och skriv in
Kod:
lsusb
så borde enheten listas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här