Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2009-11-18, 20:36
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simplerr
Men hur långt kan de gå på en IP-adres? Kan de få fram adresser och därmed veta exakt vem personen är? Isåfall är det ju läskigt..
Som någon skrev innan så är i af jag övertygad om att man omöjligt kan
vara helt anonym på nätet. Dom som vill ta reda på vem man är dom
kan göra det också. Men sen till vilken nytta det vet inte jag.

Edit: Under förutsättning att man har resurserna såå klaaarrt.
Senast redigerad av charkov 2009-11-18 kl. 20:56.
2009-11-18, 20:37
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Celeron yrar.

Skriv t.ex. in ditt ip här http://www.olzzon.com/gratis_sparaip.php så spårar den till din närmsta station eller vad det heter.

Dessa tjänster kan man ju inte lita på, dom placerar alltid mig 10-15 mil fel, jag bor tydligen inte där jag tror jag bor....
2009-11-18, 20:39
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Dessa tjänster kan man ju inte lita på, dom placerar alltid mig 10-15 mil fel, jag bor tydligen inte där jag tror jag bor....

Som jag skrev så söker den efter din närmaste station, inte ditt hem.
2009-11-18, 20:43
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Som jag skrev så söker den efter din närmaste station, inte ditt hem.

Mm, men som du också skrev så är station fel ord, det finns en station här i stan, jag vet var den är.

så hade den gått efter närmaste station så hade den inte sagt en skillnad på 10-15 mil.
2009-11-18, 20:50
Medlem
Tröttsamt o läsa samma fråga i tråd efter tråd... efter tråd...

Vad är problemet?! Använd förfan sökfunktionen. Fan va FB har blivit B på sistone.
2009-11-18, 20:53
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Mm, men som du också skrev så är station fel ord, det finns en station här i stan, jag vet var den är.

så hade den gått efter närmaste station så hade den inte sagt en skillnad på 10-15 mil.

Den visar den station som din trafik går igenom.

Alla siter du går in på kan se din IP, eller den proxy's ip som du använder. Det är ingenting direkt farligt, man kan inte göra SÅ mycket med den, iaf inte någon vanlig människa, eller någon hyfsat dator/nätverkskunnig heller för den delen.
2009-11-18, 21:08
Medlem
Numbeds avatar
Citat:
Celeron yrar.

Skriv t.ex. in ditt ip här http://www.olzzon.com/gratis_sparaip.php så spårar den till din närmsta station eller vad det heter.

Med närmsta station menar du någonstans i staden jag bor? Fattar inte vad du vill få fram
2009-11-19, 19:31
Medlem
kqrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Numbed
Med närmsta station menar du någonstans i staden jag bor? Fattar inte vad du vill få fram
Tänk dig att du kör bil från ditt hus. Vid påfarten till motorvägen är det någon som ser dig köra. De kan alltså anta att du bor någonstans där man kör upp på just den påfarten. Dock kan man inte utan polistillstånd spåra närmare än till den påfarten.

(Sen kan det naturligtvis ibland hända att du åker landsvägen till en annan påfart, och det är då vi ser det folk säger om att de blir placerade "fel".)
2009-11-19, 20:06
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Den riktade reklamen har inte med Flashback att göra. Vill du få en förklaring på hur det där funkar så är mitt tips att kolla i Nätverk. Gissningsvis är du inte den förste som är nyfiken på det.

· KLICK ·

// Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in